mboost-dp1

Rengøring af MX510

Gå til bund
Gravatar #1 - Gruesome
19. dec. 2004 09:46
For omkring en måned siden skiftede jeg min gamle mus ud med en MX510, og jeg har været utroligt glad for den. Især det at plastikken var heltstøbt synes jeg var smart, for så måtte det da være sværrere for skidt osv, at komme i den.

Nu har jeg bare fået det problem at der faktisk _er_ kommet skidt eller et eller andet i den under højre mussetast, og jeg ved ikke hvordan jeg skal få det ud. Man skal trykke ekstra hårdt et par gange det samme sted for at den opfører sig normalt. Jeg har på ingen måde mishandlet musen, og har holdt den nogen lunde ren for snavs, så jeg ved ikke helt hvad der kan være sket.

Kan ikke se nogen umiddelbar måde at åbne den på, og en søgning på logitechs side i support og på google gav mig ikke lige nogen fifs til hvad jeg kunne gøre.

Musen er ikke ubrugelig, det er bare en meget stor gene, så alt hjælp er kærkomment.
Gravatar #2 - buch
19. dec. 2004 10:18
måske butikken du har købt den i har en løsning de må da kende til problemet og en måned er da ikke meget
Gravatar #3 - Gruesome
19. dec. 2004 10:24
Har også overvejet det, men vil først lige høre mig lidt omkring. Ellers må den jo byttes... Som sagt er den ikke ubrugelig, men dens usablillity er stærkt nedsat.
Gravatar #4 - The-Lone-Gunman
19. dec. 2004 18:45
Jeg har selv en MX500, og på den sidder skruerne under de klistermærker der er i bunden. Du kan mærke dem hvis du presser med en finger.

Jeg har aldrig haft problemer med snavs på den, men har slidt overfladen halvt af på både min MX700 og MX500 :)

Ellers skriv til Logitech, de er så flinke.
Gravatar #5 - Gruesome
20. dec. 2004 07:12

Det vil jeg så prøve. Ville ikke til at rive for mange forskellige ting af dem i min søgning efter skruer, men nu ved jeg da hvor jeg skal kigge :). Ellers får Logitech en mail, og derefter stedet jeg købte den.

Tak for svaret.
Gravatar #6 - TWFH
20. dec. 2004 09:19
Gruesome:
Ellers, prøv at tage en tandstikker og skrab mellem højre "knap" og den midterste del, der holder bl.a. hjulet. Det skulle kunne ordne problemet - jeg har i hvert fald formået at rengøre såvel min MX700 som min MX510 på den måde, når de er begyndt at udvise de symptomer du beskriver.

The-Lone-Gunman:
Yeah, hvem skulle have troet at de er hvide indenunder, når først man har fået slidt den sølvfarvede maling af :)
Gravatar #7 - Gruesome
20. dec. 2004 09:26

Jeg prøvede at gøre det som du sagde med en nål, men det havde ikke rigtigt nogen effekt. Prøver at gøre det igen når jeg kommer hjem, og gør det lidt mere grundigt :).
Gravatar #8 - TWFH
20. dec. 2004 09:35
Fordelen med tandstikkeren er, at den er mere fleksibel end en nål (og fylder mere), og det virker naturligvis kun, hvis problemet er at der sidder noget skidt på undersiden af før omtalte midterstykke - altså mellem dette stykke og knappen. Det har jeg været ude for før, bl.a. hvis man er en klovn til at vaske naller efter man har spist kylling eller lignende - der sætter sig faktisk mere skidt i kanten af knapperne (og musen generelt, navnlig hvis man har husdyr) end jeg gik og troede.
Gravatar #9 - Gruesome
20. dec. 2004 09:49

Sådan en mus bliver ret klam ja, og når man arbejder med computere hele dagen begynder man at forstå vigtigheden af en god hånd-hygiejne. Nu må jeg bare vente til onsdag med at prøve det, da jeg først er ved den igen der...
Gravatar #10 - Svindleren
20. dec. 2004 19:03
lyder mske lidt klamt men hvad med dem der lige har fået sig en rykker (altså nørderne) og så skal til at slukke minimere _WHATEVER_, og røre ved musen LOL klamt og klistret MUS_ :-D
Gravatar #11 - buch
20. dec. 2004 19:18
#10 jeg tror ikke vi har lyst til at høre mere om hvad du laver når du sidder foran din computer! ved ikke med jer andre eller er jeg den eneste der har det sådan?
Gravatar #12 - Svindleren
20. dec. 2004 19:36
edit:

er det fordi jeg ramte rigtigt med dig....

;-) så sakl du jo sende den videre... .:D:D:D:D:D
Gravatar #13 - buch
20. dec. 2004 19:39
#12 nej jeg holder mig bare til kæresten det er meget bedre!
Gravatar #14 - Svindleren
21. dec. 2004 09:33
ok, hvad hedder han ? :-P
Gravatar #15 - TWFH
21. dec. 2004 10:49
Grrrrr! Forvind, elendige rottebørn!

Og ja, det var møntet på Crower^ og buch!
Gravatar #16 - buch
21. dec. 2004 14:01
#14 hun hedder Rie!(og det er en tøs til din information)

#15 nu er du vel ikke blevet ligesom amokk? han kan nemlig heller ikke se humor!
Gravatar #17 - The-Lone-Gunman
21. dec. 2004 15:48

Jeg tror ikke at vi herinde syntes at humor, er det samme som en på 10 år gør (ja dig).
Gravatar #18 - buch
21. dec. 2004 19:03
#17 10 år :-O der har du vist skudt lidt ved siden af! men helt seriøst i har overhovedet ingen humor (i viser den hvertfald aldrig)(min påstand er så at i slet ikke har nogen sans for humor!)
Gravatar #19 - ZOPTIKEREN
21. dec. 2004 19:08
Jov synes faktisk Wuzzs indlæg var lidt sjovt :P
Gravatar #20 - Svindleren
24. dec. 2004 22:55
haha rottebørn ? så må d uvære rottefar /mor ?

hvis man ingen humor har så er man et fjols....
Gravatar #21 - amokk
25. dec. 2004 18:37
der har du vist skudt lidt ved siden af!

og i denne sætning er det ordet LIDT der skal lægges mærke til...

buch: jo jeg har masser af humor, men den er måske ikke så folkeskoleagtig mere...

noget af det der primært kan pisse mig af ved dig, er at du bidrager med ca 0.000 til debatten/emnet, men altid lige skal komme med en smart kommentar som du selv synes er mega sjov.

den dag du rent faktisk kommer med noget sagligt og seriøst, og din såkalde humor minimeres, kan det være min indstilling ændres
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login