mboost-dp1

Ring op, og så virker din DSL linie.

Gå til bund
Gravatar #1 - Deternal
23. jul. 2005 16:46
Jeg har været nede hos min mor, og som konsekvens af at hendes comp aldrig virker har jeg installeret ubuntu på den.

Mens jeg har gjort det er hendes linie regelmæssigt gået ned.
Jeg har så opdaget at hvis man ringer ud til hendes nummer så man får optaget tone så kommer forbindelsen igen.

For god ordens skyld skal jeg sige at hun har TDC ADSL/TLF abn. og at hun kører med en næsten funklende nye speedstream 5100 router (som iøvrigt er koblet op til en netgear MR814v2 router så de 3 comps + netværksprinter kan "lan'e" sammen).

Mit support spørgsmål er så, om er der nogen der kan forklare hvorfor hendes linie kommer op hver gang man ringer, og har en ide om hvad det er der gør den bliver lukket regelmæssigt. Idet jeg har prøvet det 3 gange på en 5-6 timer idag gør at jeg er ret overbevist om at det ikke er tilfældigt.
Gravatar #2 - Wolly
23. jul. 2005 17:26
HVorfor bruge tid på det, der må da være en fejl på TDC's net eller central. Er der ikke bare at se at få ringet til dem?
Gravatar #3 - Deternal
23. jul. 2005 19:16
#2: Jeg er helt enig i at det må være en TDC fejl - problemet med TDC support er dog at de generelt er modvillige til at lade folk komme forbi tier 1 og det vil man jo gerne i sådan et tilfælde.
Gravatar #4 - Deternal
25. jul. 2005 07:36
Well, når nu folk er så hjælpsomme herinde måtte jeg ringe til TDC uden yderligere viden om løsningen på problemet.

TDC's løsning var som ventet - min mor får nu sit 3 netsplitter filter - for "det er garanteret det som er problemet".

Når det så kommer på torsdag og viser sig ikke at være problemet er der så forhåbentligt en på newz som kan give en ide om problemet så man kan få TDC til at lave det, fremfor flotte beskeder så som "ring til tdc"....
Gravatar #5 - Klok
25. jul. 2005 11:10
Deternal det er jo ikke lige til at fikse, hvis det er et problem med f.eks. støj på linjen (Hvilket det lyder til).

Den eneste løsning på det problem er så vidt jeg ved, at ringe til sin udbyder, og få dem til at fikse problemet (Det gøres vist ofte med en forstærker/dæmper).

Jeg tror ihvertfald ikke du får mere hjælp ved at skælde ud over at der ikke rigtig er nogle der kan hjælpe dig.
Gravatar #6 - amokk
25. jul. 2005 13:48
prøv at spørge i dk.edb.internet.udbydere.xdsl der er nok nogen der ved mere om det
Gravatar #7 - aners
30. jul. 2005 11:33
Hun har fået kombi/skille-filter med, er telefonen koblet til dette?

SpeedStream 5100 er ikke en router, det er et DSL-modem. Tjek din kabling er i orden, ellers fejlmeld linien hos TDC på tlf. 80808017.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login