mboost-dp1
Ristet hardware
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
På de fleste computere sidder der sådan en lille skydeknap hvor man kan slå over til en anden slags strømspændning, hvilket selvfølgelig foresager i en kortslutning hvis man gør det herhjemme med almindelig strøm på.
Skal bare høre hvilken hardware der bliver ødelagt ved at lave sådan et nummer. Alt i den, eller bare strømforsyningen eller bundkortet?
Skal nemlig hjælpe en som jeg tror har været ude for det, og tanken er bare om, harddisken kan være uskadt.
Skal bare høre hvilken hardware der bliver ødelagt ved at lave sådan et nummer. Alt i den, eller bare strømforsyningen eller bundkortet?
Skal nemlig hjælpe en som jeg tror har været ude for det, og tanken er bare om, harddisken kan være uskadt.
har i løbet af ca 5 år været ude for det ca 10-15 gange, (sådan går det når man har med tomhjernede unge mennesker at gøre, som ikke har noget at lave ifølge dem selv)
nå men jeg har ikke været ude for at der har været fejl på noget af det andet hardware efter disse unge menneskers hærværk.
nå men jeg har ikke været ude for at der har været fejl på noget af det andet hardware efter disse unge menneskers hærværk.
Helt generelt kan jeg via minerfaring fra en computershop sige at en billig (læs dårlig) PSU ikke er overspændings beskyttet og derfor ofte rister alt, mens en lidt dyrere (læs bedre kvalitet) ofte "bare" springer en sikring og endda i nogen tilfælde selv kan redes uden problemer.
Der er tale om en temmelig gammel computer, så tvivler lidt på at dens PSU skulle være så fixt indrettet.
Men udfra jeres svar, lader det da til, at i det mindste harddisken kan være uberørt.
Vil jeg satse på :)
Takker for svarerne.
Men udfra jeres svar, lader det da til, at i det mindste harddisken kan være uberørt.
Vil jeg satse på :)
Takker for svarerne.
Den bruges til at skifte mellem 110V og 230V. De gange jeg hørt om personer som har skiftet til 110V forsyning herhjemme, er der ikke sket andet end en sikring i PSU'en er røget. Efter udskiftning af samme virker alt normalt igen.
De fleste PSU er sikret mod overspænding på bundkort så derfor derfor plejer det ikke at skade noget. Men der kan være forskel på strømforsyninger. Så omfanget af skader kan jo variere :-/
De fleste PSU er sikret mod overspænding på bundkort så derfor derfor plejer det ikke at skade noget. Men der kan være forskel på strømforsyninger. Så omfanget af skader kan jo variere :-/
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.