mboost-dp1

Samsung 957p

Gå til bund
Gravatar #1 - Silassassi
4. feb. 2003 10:41
Min skærm laver streger p.g.a. magnetisme, og jeg kan ikke få dem væk. Jo højere opløsning, jo mindre streger. Stregerne er mest tydelige ved mørke farver.

Jeg ville gerne have en løsning..
Gravatar #2 - funkymonkey
4. feb. 2003 10:47
Hvis du er sikker på det er magnetisme, så prøv at lokaliser kilden og flyt en af de 2 dele, det er foreksempel ikke særligt smart at have to højtalere uden magnetisk afskærmning stående på hver sin side af sin skærm
Gravatar #3 - Silassassi
4. feb. 2003 10:49
Jeg mener at alle mine højtalere er magnetisk afskærmet, tror jeg nok - stregerne flytter sig hvis man drejer monitoren... Du har sikkert ret. Der er for øvrigt meget stor "spænding" hvis man rører skærmen... Bruger XP pro
Gravatar #4 - Cyrack
4. feb. 2003 14:50
Prøv at at brug et power kabel med jord, og det samme til din computer, hvis det er en ældre skærm er den magnetiske afskærmning i den ofte elendig, selv kan jeg ikke have højtalere tættere på end 40 cm, uden farverne ser skod ud i løbet af nogle minutter... Prøv evt at se om du har en Moire control, den kan fjerne disse streger i nogle tilfælde
Gravatar #5 - Raenil
4. feb. 2003 14:56
De fleste skærme har sådan en "DeGauss" funktion, der kan fjerne magnetiske mærkværdigheder. Har du prøvet den?
Gravatar #6 - Cyrack
4. feb. 2003 15:07
Copy/paste fra hardware (så post dog kun i et fora!!! tosse!! :)

"Lad være med at flytte skærmen, eller fjern jorden... ;)

Kunne det ikke tænkes at det evt. måske, bare med en lille promille, kunne være en chance for at du har klistret et par højtalere/ledninger op i nærheden af skærmen?
Prøv evt. at degauss skærmen hvis den kan det eller tjek om nulledningen er forbundet korrekt i skærmen (de kan brænde over hvis der er tale om en dårlig skærm *host* Trust *host*))"
Gravatar #7 - Silassassi
6. feb. 2003 07:25
Har løst det... moire sat til 30 i stedet for 0... ups...
Gravatar #8 - Cyrack
6. feb. 2003 19:59
#7 - Silassassi
"Har løst det... moire sat til 30 i stedet for 0... ups..."
*Host* Tosse *host* ;)
Gravatar #9 - Silassassi
15. feb. 2003 21:47
Taaaaaak...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login