mboost-dp1

Sikre mapper

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
15. mar. 2006 21:41
Hej

Er der nogen som kender et gratis program så man kan password sikre nogle bestemte mapper på computeren?
Gravatar #2 - Knightmare
16. mar. 2006 07:12
Tjaa der findes et hav...
prøv bare at søge på PGP (Pretty Good Privacy) som er en krypeteringsstandard der blev opfundet i 91 og videreudviklet med årene. Den er underlagt GPL og der en rigtigt mange programmer der er gratis at hent. De fleste er mail kryptering, som det oprindeligt blev udviklet til, men nogle har også lavet mappe og disk kryptering med PGP.
Et af programmerne...
http://sourceforge.net/projects/wpg
Gravatar #3 - MiniatureZeus
16. mar. 2006 07:16
#alle
Tak for hjælpen, men fik en PM af Pelly med dette link til en gratis krypterings program

Glemte lige at skrive det i tråden!
Gravatar #4 - Knightmare
16. mar. 2006 07:19
Husk bare at du ikke må benytte det i firmaøjemed :-)

Her er et projekt der ikke lige er i alpha stadie.
http://winpt.sourceforge.net/en/
Gravatar #5 - MiniatureZeus
16. mar. 2006 07:31
Så jeg godt, men det er bare til min eksterne harddisk, så folk ikke kan gå ind i mine private backupmapper når de låner den :)
Gravatar #6 - Mort
16. mar. 2006 10:50
Gravatar #7 - MiniatureZeus
16. mar. 2006 14:49
Kunne du komme med et mere specifikt link?
Gravatar #8 - Mort
16. mar. 2006 16:55
#7: Det kan jeg ikke, det er det bedste link jeg kan finde til WinXP.

Med WinXP kan du specificere hvilke brugere på maskinen som har adgang til de forskellige folders. Du kan tilmed kryptere indholdet så selv hvis disken bliver stjålet så kan tyven ikke se indholdet af disken. Det beskytter selvfølgelig ikke mod at nogen gætter ens password, men bruger man sund fornuft i valg af password så er det en meget sikker måde at forhindre andre i at tilgå ens data.
Gravatar #9 - MiniatureZeus
16. mar. 2006 17:01
Ahhh hehe troede at det var en slags powertool eller noget...
men kan jeg godt det på en ekstern harddisk??
Gravatar #10 - Mort
18. mar. 2006 10:09
#9: Du kan på alle diske som understøtter NTFS. Jeg tror ikke der findes USB diske gør det, men eksterne harddiske skulle gerne fungere som en intern harddisk på det punkt.
Gravatar #11 - DUdsen
18. mar. 2006 10:20
#8 ja men det beskytter jo ikke imod sitiatationen hvor jeg har rejst mig eller lånt min PC til en anden for en kort stund uden at vedkommende så er logget ind, og passwordet bliver svjv kun intatet ved login.

Man højreklikke bare på mappen og vælger deling og sikkerhed.

Jeg ville have det bedre med gammeldags synkron kryptering end ved bare at gøre brug af windows iøvrigt helt udemærkede access control, da gammeldags kryptering også beskytter når intrængeren har fuld adgang til windows(evt fordi du lånte han en maskine vor du allerede var logget ind).
Gravatar #12 - NFX
20. mar. 2006 07:53
#11:
Hvis du trykker på windows-tasten og L plejer den at låse computeren - så skal man indtaste password igen, men alle programmer der allerede kører kører videre.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login