mboost-dp1
Sikre mapper
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej
Er der nogen som kender et gratis program så man kan password sikre nogle bestemte mapper på computeren?
Er der nogen som kender et gratis program så man kan password sikre nogle bestemte mapper på computeren?
Tjaa der findes et hav...
prøv bare at søge på PGP (Pretty Good Privacy) som er en krypeteringsstandard der blev opfundet i 91 og videreudviklet med årene. Den er underlagt GPL og der en rigtigt mange programmer der er gratis at hent. De fleste er mail kryptering, som det oprindeligt blev udviklet til, men nogle har også lavet mappe og disk kryptering med PGP.
Et af programmerne...
http://sourceforge.net/projects/wpg
prøv bare at søge på PGP (Pretty Good Privacy) som er en krypeteringsstandard der blev opfundet i 91 og videreudviklet med årene. Den er underlagt GPL og der en rigtigt mange programmer der er gratis at hent. De fleste er mail kryptering, som det oprindeligt blev udviklet til, men nogle har også lavet mappe og disk kryptering med PGP.
Et af programmerne...
http://sourceforge.net/projects/wpg
#alle
Tak for hjælpen, men fik en PM af Pelly med dette link til en gratis krypterings program
Glemte lige at skrive det i tråden!
Tak for hjælpen, men fik en PM af Pelly med dette link til en gratis krypterings program
Glemte lige at skrive det i tråden!
Husk bare at du ikke må benytte det i firmaøjemed :-)
Her er et projekt der ikke lige er i alpha stadie.
http://winpt.sourceforge.net/en/
Her er et projekt der ikke lige er i alpha stadie.
http://winpt.sourceforge.net/en/
Så jeg godt, men det er bare til min eksterne harddisk, så folk ikke kan gå ind i mine private backupmapper når de låner den :)
Så jeg godt, men det er bare til min eksterne harddisk, så folk ikke kan gå ind i mine private backupmapper når de låner den :)
#7: Det kan jeg ikke, det er det bedste link jeg kan finde til WinXP.
Med WinXP kan du specificere hvilke brugere på maskinen som har adgang til de forskellige folders. Du kan tilmed kryptere indholdet så selv hvis disken bliver stjålet så kan tyven ikke se indholdet af disken. Det beskytter selvfølgelig ikke mod at nogen gætter ens password, men bruger man sund fornuft i valg af password så er det en meget sikker måde at forhindre andre i at tilgå ens data.
Med WinXP kan du specificere hvilke brugere på maskinen som har adgang til de forskellige folders. Du kan tilmed kryptere indholdet så selv hvis disken bliver stjålet så kan tyven ikke se indholdet af disken. Det beskytter selvfølgelig ikke mod at nogen gætter ens password, men bruger man sund fornuft i valg af password så er det en meget sikker måde at forhindre andre i at tilgå ens data.
Ahhh hehe troede at det var en slags powertool eller noget...
men kan jeg godt det på en ekstern harddisk??
Ahhh hehe troede at det var en slags powertool eller noget...
men kan jeg godt det på en ekstern harddisk??
#8 ja men det beskytter jo ikke imod sitiatationen hvor jeg har rejst mig eller lånt min PC til en anden for en kort stund uden at vedkommende så er logget ind, og passwordet bliver svjv kun intatet ved login.
Man højreklikke bare på mappen og vælger deling og sikkerhed.
Jeg ville have det bedre med gammeldags synkron kryptering end ved bare at gøre brug af windows iøvrigt helt udemærkede access control, da gammeldags kryptering også beskytter når intrængeren har fuld adgang til windows(evt fordi du lånte han en maskine vor du allerede var logget ind).
Man højreklikke bare på mappen og vælger deling og sikkerhed.
Jeg ville have det bedre med gammeldags synkron kryptering end ved bare at gøre brug af windows iøvrigt helt udemærkede access control, da gammeldags kryptering også beskytter når intrængeren har fuld adgang til windows(evt fordi du lånte han en maskine vor du allerede var logget ind).
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.