mboost-dp1

Skærmen fryser hele tiden

Gå til bund
Gravatar #1 - geden
8. jul. 2002 10:15
Hej

Min kæreste har et problem med sin computer hvor skærmen hele tiden fryser, så computeren skal genstartes. Hendes computer er en 1400 Ghz med 512 mB og et GeForce 2 MMX grafikkort. Hun har Win 2000 installeret. Er der nogen der ved hvad det kunne skyldes at skærmen fryser? Nogen gange sker det når den opstartes og andre gange efter et stykke tid i Windows.

Ellers ville det være en hjælp hvis der var en der ved hvordan computeren kan reset'es helt, så den er i samme tilstand som ny.

Jeg har prøvet at instalere Win XP, men under installationen fryser computeren.
Vh. Morten
Gravatar #2 - Skarr
8. jul. 2002 10:21
1400 Ghz ... Ok ;)

Måske et prob. med en forkert skærmdriver, but wtf do I know.
Gravatar #3 - Hektor
8. jul. 2002 10:30
#1 Moo:
[Too many errors ... must mock Moo]
Når skærmen fryser, hvor varm er CPU-køleren så? Er det for varm til, at du kan holde ved den ret meget længere end et sekund?
Gravatar #4 - sKIDROw
8. jul. 2002 10:33
Arhh...
Han nåede at få en mens de stadig havde dem.... ;oD

Arj seriøst...
Du kommer lige til at give lig lidt flere specs.
P4 eller Athlon, etc?
Gravatar #5 - geden
8. jul. 2002 13:40
Hej

Tak for alle de gode svar, eller... ;-)

Jeg vender lige tilbage om et par dage med en lidt mere specifik beskrivelse af computerens indvolde. Eller måske kontakter jeg endda forhandleren.

Anyway, tak for hjælpen.

Morten
Gravatar #6 - DarkBorg
8. jul. 2002 16:16
skil den ad rens den tjek kabler osv, sæt igang med minimum opsætning osv. hvis der er mulighed for det sæt delene separat i en anden maskine en ad gangen, og se om den begynder at opføre sig på samme måde......
Gravatar #7 - Polyvinylchlorid
8. jul. 2002 18:57
sikkert et via chipsæt så smut de nyeste 4in1's på
Gravatar #8 - H.E.R.O.
8. jul. 2002 19:07
prøv et uldtæppe
Gravatar #9 - west
8. jul. 2002 19:52
Hmm ja ... any open Windows nearby? :P

*ducks*
Gravatar #10 - Gruesome
9. jul. 2002 12:48
Prøv at check hvor mange Volt den køre med. Jeg ved da hvis jeg undervolter min for meget fryser den oxo bare lige :)
Gravatar #11 - BurningShadow
10. jul. 2002 10:53

Hmm 1400 GHz er en hel del. Men de 512 mili bit RAM er nok lige i underkanten, du bør bruge MINDST 128Mb.

Nej hest seriøst, så vil jeg gætte på enten en defekt køler, hvilket ødelægger din CPU, eller muligvis noget defekt RAM, da det kan resultere i alle mulige åndsvage fejl.

Med hensyn til WinXP så prøv at fjerne alt det hardware du ikke har brug for under installationen. Eks. Hvis du har DVD og CDR, så fjern det ene. Har du f.eks. 2x256 MB RAM så fjern den ene blok, har du 2 harddiske, så fjern den du ikke installere på. Sådan gennemgår du hele maskinen. Nu disabler du alt det onboard lort du kan finde i din BIOS. Du skan ikke bruge hverken COM eller LPT, ej heller lyd, eller net. Så installere du, mens du beder en stille bøn, til en eller anden tilfældig gud, hvorpå du (efter afsluttet installation) enabler alt onboard shit, og propper alt det i du tidligere havde fjernet. Nu starter du så maskinen igen, og installere alle drivere. Når maskinen så cracher, skal den bare genstartes, og så skulle det virke.
Eller gør som jeg. Jeg brug Linux.
Gravatar #12 - west
10. jul. 2002 11:43
BurningShadow: "Hmm 1400 GHz er en hel del. Men de 512 mili bit RAM er nok lige i underkanten, du bør bruge MINDST 128Mb."

16 MB (megabytes) [=128Mb] er sq oss stadig i underkanten IMHO .... ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login