mboost-dp1

Sløv computer i opstart

Gå til bund
Gravatar #1 - Robcus
27. jun. 2006 17:49
Når jeg starter min computer op og den har vist xp logoet, så er det ligesom om den går helt kold, det kan tage flere minutter inden den når til login skærmen, derefter tager det en krig før den når ind i windows, og alt hvad jeg foretager mig i windows sker med sneglefart.

Det hele skete en dag hvor jeg skulle tænde min computer, havde intet fejlet dagen før da jeg slukkede den, men pludselig var det galt.
Jeg har scannet for virus og der er intet, har scannet for adware er intet, hvad kan der være galt??
Har endda forsøgt at reparere windows men lige meget hjalp det, hvad skal jeg gøre??
Gravatar #2 - MiniatureZeus
27. jun. 2006 18:03
Prøv at gendanne systemet til et par dage før det skete...

Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> System Gendannelse...
Gravatar #3 - mrmorris
27. jun. 2006 19:45
Kør BootVis engang og se hvad den laver, og hvornår. BootVis er egentligt et officielt stykke MicroSoft software som de dog droppede, men det findes stadig på nettet uden support!
Gravatar #4 - Robcus
28. jun. 2006 14:05
Efter den er blevet sløv, har mit ene drev fået andet bogstav, og man kan ikke gå ind på det. Hvad kan dette skyldes??
Gravatar #5 - mrmorris
28. jun. 2006 14:28
Fejl på disken, fucked up partitionstabel eller lignende. Hvad er det for nogle diske, hvilket filsystem, hvilken bus og hvad siger Windows Device Manager?

Hvis din disk (du ikke kan browse) kører SATA, kan jeg anbefale at hot-plugge den engang. Det har jeg set flere gange virke af en eller anden årsag.

Endelig er der jo div. software der kan hjælpe dig, f.eks. Partition Doctor mf.
Gravatar #6 - Robcus
28. jun. 2006 14:45
Det er en WD 100 GB ATA100 disk, der kører fat32. Og man kan se den i device manager, men der er ingen kontakt til den. Jeg vil lige forsøge at finde partition doctor.
Gravatar #7 - Robcus
28. jun. 2006 16:11
Nu er jeg igang med partition doctor, og forsøger at fixe min HDD.
Hvor lang tid skal man regne med at en fixboot tager??
Den bliver ved med at skrive searching MFT, og engang imellem dukker Searching NTFS op.
Men hvor lang tid kan det tage ??

Rettelse til ovenstående filsystemet er NTFS..
Gravatar #8 - mrmorris
28. jun. 2006 16:50
MFT er Master File Table, og repræsenterer det øverste niveau i et B+ træstruktur. For at undersøge partitionen er partition doctor nød til at vandre dette træ igennem, hvor lang tid dette tager tør jeg ikke gætte på. Men det lyder da som om den har fundet mindst én NTFS partition når den skriver som den gør!
Gravatar #9 - Robcus
28. jun. 2006 17:54
Nu er den begyndt at skrive searching FAT32 partition.
Jeg ved ikke om det overhovedet kommer til at virke, men jeg håber da utrolig meget på det.

Er der nogen der ved om der kan ske noget ved at anvende programmet??
Gravatar #10 - mrmorris
28. jun. 2006 18:05
#9 Med mindre du angiver noget specifikt, vil den blot undersøge disken. Hvis du er usikker er det måske en ide at konsultere en teknisk ven.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login