mboost-dp1

SMTP problemer

Gå til bund
Gravatar #1 - *Iceman
20. apr. 2003 14:43
Håber i kan hjælpe mig! Jeg har lidt problemer med at afsende post, og er i tvivl om ZoneAlarm måske har lukket for port 25? Selve maskinen kører kun gennem et adsl modem, altså ingen router, så hvis porten skulle være lukket ville det vel være software messigt. Findes der nogen måde, hvorpå jeg kan tjekke om den pågældende port er åben og om problemet ligger der?

Mvh

Poul
Gravatar #2 - west
20. apr. 2003 14:53
telnet mail.dk 25 - Er der hul vil du få noget lignende:

220 fepC.post.tele.dk ESMTP server (InterMail vM.5.01.05.17 201-253-122-126-117-20021021) ready Sun, 20 Apr 2003 16:53:20 +0200
Gravatar #3 - west
20. apr. 2003 14:54
Men hey, ZA kører jo med en eller anden form for pr. program-auth. , og ikke porte ... eller ?
Gravatar #4 - *Iceman
20. apr. 2003 15:03
ZA spørger bare hver gang - alt er opsætningen self. - hvorvidt den skal give "lov" til den pågældende handling. Problemet ligger også i, at det er hjemme hos mine forældre, så jeg ved ikke hvad de har svaret til hvad, så derfor tænkte jeg, at det kunne evt. være problemet at de har sagt nej til Outlook Express og den derpå har lukket for porten! Men når jeg telnet'er via den commando du gav mig, så skriver den bare at der ikke kan oprettes forbindelse til værten på porten.

Måske gør jeg det forkert? Selvom jeg prøver port 110, kan den heller ikke få forbindelse! Måske har TDC lukket for et eller andet som de ikke skulle? Jeg kan nemlig godt hente mail via POP3 fra vores eget webhotel og også telnette port 110 på det domaine. Desværre har vi ikke SMTP der, så de er tvunget til at bruge deres TDC? Nogle andre forslag?
Gravatar #5 - tazz
20. apr. 2003 16:08
Prøv at lukke ZA i et øjeblik, og så prøv?
Gravatar #6 - emil fra sygiroen.dk
17. jul. 2003 13:39
Zone Alarm er roden til alt ondt (dette gælder også de ander personlige firewall du installere på din computer). Det bedste du kunne gøre er at afskaffe den, evt. bruge en router i stedet for. Hvis du har windows XP kan du slå den firewall til der er i den.

For at teste om du kan nå port 25 kan dú gå ud i en dos shell og skrive:

telnet smtp.mail.dk 25

derefter vil servern skrive noget ligende det #2 skriver.
Gravatar #7 - Cyrack
17. jul. 2003 14:49
@emil fra sygiroen.dk:
Du mener ikke helt seriøst at den firewall som MS har proppet i WinXP er bedre end ZA? Hvis du gør har jeg næsten ondt af dig... ;)
Hvis man bare tænker sig lidt om, inden man permanent nægter alt adgang til nettet så er ZA en ganske neat firewall til den almindelige forbruger. En router ville ikke være en bedre løsning, da den også skal sættes op, og så er der igen de sammen problemer...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login