mboost-dp1

Sort skærm i Mandrake Linux 8.2/9.0

Gå til bund
Gravatar #1 - Simm
6. okt. 2002 10:48
Hey gutter,
Håber I kan hjælpe mig med et Linux-problem jeg har, da det er temmeligt frustrerende:

Når jeg engang imellem glemmer at lukke KDE ordenligt ned, er der blot en sort skærm efter reboot, men det sjove er at jeg kan se der er liv i den, i og med at når jeg skriver en kommando, f.eks startx - så jeg tror blot det er Mandrake der smækker en sort flade over det tekniske, man ser, når Linux starter (men den booter så alligevel ikke KDE :( )

Eller hvad? .... Hjæææælp :D

(problemet eksisterer både i Mandrake 8.2 og 9.0)
Gravatar #2 - BurningShadow
25. okt. 2002 11:03
Lyder somom du skal skifte til en rigtig Linux dist.
Mandrake og Redhat er lidt for... tjaaaa...
Gravatar #3 - H.E.R.O.
25. okt. 2002 11:08
ja skift til den ægte lamerware linuxdistro det er den som JEG bruger og den er bare så ultrafed!!

pffffff....

#2 hvis du ikke har noget brugbart så luk røven i supportforummet det er spild af alles tid.
Gravatar #4 - maxmotor
25. okt. 2002 12:03
Nu er jeg ikke den helt store Linux guro men dit problem kunne se ud til at være et problem med X. Du kunne f.x omkonfigurere dit skærmkort?
Gravatar #5 - Simm
25. okt. 2002 12:32
maxmotor: jamen, det kører jo perfekt ellers? men det er et spøjst problem, det ved jeg
Gravatar #6 - sKIDROw
26. okt. 2002 20:41
Tror det er det er framebuffer farveladen, der skal slåes fra så.
Mender jeg du kan slå fra i kontrolpanelet et sted, det er er det med grafisk boot jeg ville prøve at slå fra.
Framebuffer er en 'Experimental' feature, og kan fejle på visse konfigurationer.
Med en nyere kernel kan det være man kan få det til at spille med pynt også.. ;)

(Experimental er som navnet antyder work in progress, manglende samarbejdsvilje fra producenterne sænker færdiggørelsen af det en del)
Gravatar #7 - Simm
28. okt. 2002 22:11
Okay - takker, vil kigge på det :) synes ellers ikke jeg har installeret noget der skulle være "eXperimental" , men det kan være Mandrake har ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login