mboost-dp1

Sort skærm i spil

Gå til bund
Gravatar #1 - svappe
8. mar. 2007 13:12
Hey folkens!

Sidder med en vens computer, den giver kun sort skærm når jeg starter et spil op som f.eks. Act of War. Lyden er fin fin, men intet billede bare sort skærm.

Har prøvet at opdateret til nyeste grafik driver, samt prøvet af nedgradere til en ældre driver, samme resultat.
I følge spillets hjemmeside er det pågældende kort understøttet til spillet...

Jeg er løbet lidt tør for ideer, med undtagelse af at anskaffe et nyt grafik kort..

Jeg har ingen problemer med at spille f.eks. Stronghold 1

Har også prøvet at opdatere DirectX versionen til en nyere..

Selve hardware specs burde ikke have noget at skulle sige, idet alle ligger indenfor for det acceptable. Dvs. min konklusion er lidt en driver konflikt eller lign. Men har ikke kunne finde noget :/
Gravatar #2 - mindzero
8. mar. 2007 13:22
Er der nogen mulighed for at ændre indstillinger for skærmopløsningen i spillet før du starter det? Nogle spil har et settings program for sig og andre tillader at man sætter skærmopløsningen som en startup parameter (for eksempel actofwar.exe -resx 800 -resy 600 eller lignende).

Har du patchet spillet? Kigget om spillet har en FAQ eller et fora hvis der evt. er andre der har haft samme problem?
Gravatar #3 - svappe
8. mar. 2007 13:45
Kunne ikke finde noget på at køre shortcutten med parameter, men det var helt sikkert noget der er værd at prøve!

Yups, har patchet spillet også ...

Brugte et par timer på at tøffe rundt, der er tilsyneladende andre der har problemet, men ikke en enslydende løsning. Samt der er en del der bare ikke har kunne løse det..

En ret væsentlig detalje er nok at det har kunne køre, men crashede bare vilkårligt inde i spillet...

Tester lige den shortcut tilgengæld, den lugter af en løsning :)
Gravatar #4 - gentox
8. mar. 2007 14:03
Er der det samme problem ved andre spil?
Hvis ja, og han for nylig har geninstalleret Windows, så kan han have glemt drivere til bundkortets chipsæt.

I nogle chipsæt vil det give problemer hvis grafik kortet er nyere end bundkortet, og resultere i sort skærm. Har observeret fænomenet hos en ven.
Bios opsætning kan også spille ind.
Gravatar #5 - trylleklovn
8. mar. 2007 14:51
Har du en fladskærm? Har spillet sin egen indstilling for refresh rate? Har du prøvet at ændre denne?
Gravatar #6 - svappe
8. mar. 2007 15:01
#4 & #5
Kan køre f.eks. Stronghold 1 uden problemer...

Benytter fladskærm - Men har ikke mulighed for at sætte nogle settings, andre hvad parameter angivelser i genvejen kan give mig..

Hvad skulle refreshrate have med skærmen at gøre? - Det er en ganske god skærm rent stat mæssigt, så igen tror jeg heller ikke det er det som er problemet...
Mistænker helt klart noget software mæssigt fremfor hardware..
Gravatar #7 - trylleklovn
8. mar. 2007 15:16
Hvad skulle refreshrate have med skærmen at gøre? - Det er en ganske god skærm rent stat mæssigt, så igen tror jeg heller ikke det er det som er problemet...

Har hørt om fladskærme der bare viser sort skærm hvis et spil ændrer refreshrate. Fladskærme opdaterer jo ikke på den CRT konventionelle måde, og refreshrateindstillingen bliver bare en pseudo indstilling når du har fladskærm.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login