mboost-dp1

Spørgsmål om bærbar.

Gå til bund
Gravatar #1 - The-Lone-Gunman
9. aug. 2003 14:42
Jep... i Føtex (sidste side i katalog) har de en bærbar:

Cybercom XP 2500+
AMD Athlon XP-M 2500+
1024 MB DDR RAM PC2700
15,4" Widescreen-XGA TFT
40 GB
128 MB ATI MOBILITY RADEON IGPM320M med tv-out (shared)
8xDVD, 24x10x24 CD-brænder (Combo)
3*USB 2.0
1*FireWire
56K
10/100 LAN
Windows XP Home
Staroffice 5.2
2 Års hotline

10.999,-

---
Er den vær at købe, altså det er jo et (for mig) ukendt mærke, men er det lige meget?
Er processeren en Mobile?
Hvordan er det at have en widescreen?

Altså, kan jeg godt købe den?
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
9. aug. 2003 16:27
Tænkte også på, hvis man har en widescreen skærm, men ens spil kun kan være i fx 800*600 vil det så blive hevet ud som på et 16:9 TV?

Eller kommer der to sorte bjælker eller noget?
Gravatar #3 - Acro
10. aug. 2003 20:08
#1 @The-Lone-Gunman:
Jeg ville ikke købe den, i mine øjne er Føtex ikke engang kompetente til at sælge friske madvarer - så det ville være under hårdt pres at jeg skulle købe en computer hos dem. Og hvis man gør, så håb endelig på at det ikke går i stykker - for deres funktion er altså ikke at supportere hardware.

Udover det er det ikke en mærkevare PC, ikke at det gør meget - men find ud af hvad du kan om producenten - søg på Google, og læs hvad anmeldelser og erfaringer siger.

Angående konfigurationen, så er det jo ikke en virkelig mobil processor som Centrino (hvilket mit valg til hver en tid ville falde på), og den bliver derfor noget varmere, tager mere strøm og "den" larmer mere. Kan du leve med det, så vælg processoren - men alt efter brug og behov ville jeg nok anbefale en Centrino, idet den er langt mere mobil.

Jeg ville også kun købe en bærbar såfremt at den går ind under følgende krav (hvilket også er en del af Centrino - ikke at det ikke findes andre steder, men i Centrino er det et basalt element); trådløst netværk, det bør ikke overses, og igen afhænger det også af anvendelsesbehovet.

Widescreen! Intet anderledes, billedet bliver naturligvis ikke strukket, men skærmen viser det antal pixels den får besked på - ergo kommer der sorte bjælker i bl.a. spil (men hvem spiller på en bærbar), men Windows understøtter naturligvis den opløsning som skærmen går med til.

Jeg ville købe en Zepto - men prisen er også lidt højere, hvis du vel at mærke skal have de ting som jeg mener er vigtige.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login