mboost-dp1

Store bogstaver i IE vs Firefox.

Gå til bund
Gravatar #1 - SnoTz
16. aug. 2004 02:21
Jeg fatter hat! Har lige lavet en side i dreamweaver og når jeg læser den i IE vs Firefox har Firefox tilsyneladende konsekvent en bogstavstørelse mindre end IE. Nogen som kender til problemet? Har jeg lavet lort?
Gravatar #2 - Infophreak
16. aug. 2004 06:40
Aner det ikke. Måske hvis man havde et link, så man kunne se siden?!
Gravatar #3 - SnoTz
16. aug. 2004 12:45
Den er ikke hosted endnu, sorry. Men hvis det ikke er et kendt problem, er det nok bare mig som har lavet en pølse.
Gravatar #4 - hundeboll
16. aug. 2004 13:20
SnoTz:
Jeg går ud fra du bruger css til at styre font-size? Hvis ikke, så tjek html.dk og læs lidt om css. Tricket til at få næsten samme font-size i forskellige browsere er fonten selv. Tjek fx newz.dk's css-fil. Her kan du se, at de angiver fonten:
font-family: verdana,arial,helvetica,sans serif;

Det skulle gøre en del for størrelsen :) Held og lykke!
Gravatar #5 - Wolly
16. aug. 2004 13:26
Jeg har engang lavet en super brøøøøler. Havde det samme problem og brugte 2 timer på at finde ud af at det var fordi at mozilla (firefox) som standart har en minimums font size på 10.

Måske det er samme "problem" ???
Gravatar #6 - hundeboll
16. aug. 2004 13:31
eller brug font-size: 1em
Den er rar at bruge :)
Gravatar #7 - SnoTz
16. aug. 2004 15:50
Tak for hjælpen, problemet er blevet løst. Jeg er ikke nogen prof til html og den slags sprog, så næsten 100% af designet foregår vha den grafiske brugerflade i dreamweaver. Fonten var så sat til default med størelseangivelserne "small", "medium", "large", "x-large" osv. Da jeg benyttede mig af den anden angivelse 10, 11, 12 osv var effekten endelig universel og problemet løst.
Gravatar #8 - Infophreak
17. aug. 2004 06:55
@SnoTz: Nu håber jeg ikke, du mener, at du anvender px til at måle skriftstørrelse i. Det gør nemlig, at man ikke kan ændre størrelsen af skriften på siden i IE. Så kan folk, der foretrækker en lidt større skrifttype ikke se din side så godt.
Gravatar #9 - NFX
17. aug. 2004 13:24
12 px er måske også meget fint i de små opløsninger, men jeg kan ikke forestille mig at det er ret sjovt på en 21" skærm i højeste opløsning :)
Gravatar #10 - SnoTz
17. aug. 2004 17:49
Jeg skriver netop dette indlæg i 2048*1536, og kan næsten skimte hvad jeg skriver. Mit site bliver ca. samme størelse font, så må folk forsøge at styre deres opløsning. Desuden ligner det lort hvis størelserne ikke er absolutte på det pågældende site.
Gravatar #11 - NFX
17. aug. 2004 18:04
#10:
Nu synes jeg selv at newz.dk's font er lidt på den lille side, men så er jeg nu glad for en zoom-funktion der forstørrer hele siden, og ikke kun tekst :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login