mboost-dp1

STORE problemer med ekstern hdd

Gå til bund
Gravatar #1 - Anden1986
26. nov. 2006 11:08
Hey!

Af en eller anden grund gik min eksterne hdd ned her sidst...Fair nok så sletter vi da bare lige skidtet og formaterer igen men da jeg havde formateret den lukkede min maskine ned! :-S Okay fejl kan ske så startede op igen men under boot lukkede den igen. Prøvede så at starte i safemode men samme problem...Da jeg så tog disken fra startede maskinen fint men lukkede straks ned igen da jeg satte den til igen! Har I nogen forslag til hvad problemet er? Har ALDRIG prøvet lignende...
Gravatar #2 - svappe
26. nov. 2006 13:18
Tilslut extern strøm til din HD.
Gravatar #3 - Anden1986
26. nov. 2006 21:43
Den kan slet ikke bruges uden ekstern strøm så tror ikke dét er problemet... :-(
Gravatar #4 - svappe
26. nov. 2006 21:48
Det lyder stadigt som en elektrisitets fejl, mere end end software fejl...

PSU, Adapter til HD, USB kabel, USB stik med overgang eller lign.
Gravatar #5 - peter_m
27. nov. 2006 10:59
#1 har du forsøgt at se om der findes en update til din USB-host controller, typisk finde den i chipset eller bios updates.

Hvis det er en hjemmebygget usb-disk - et kabinet og en disk du selv har samlet - så skil den ad engang og kontroller at der ikke er noget der kortslutter inde i den.

Du kan også kigge i selve "usb-stikket" på kablet og i computeren om der skulle have sneget sig noget ledende skidt ind her.
Gravatar #6 - MiniatureZeus
27. nov. 2006 11:26
Skil den fra hinanden og smid harddisken i over i en anden computer som du ved virker og se som om den virker der.

Du kan også prøve at lægge øret helt ned til boxen mens du sætter den i en tændt computer. Så burde du gerne hører harddisken begynde og spinde og boxen ryste lidt.
Gravatar #7 - svappe
27. nov. 2006 13:34
#6 MiniatureZeus
Og næste forslag er at opsøge en hekse doktor og bede den uddrive dvs. onde dæmoner der kan have besat disken?
Gravatar #8 - MiniatureZeus
27. nov. 2006 15:02
#7 svappe
skulle lige til at skrive det, men ville ikke virke dum ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login