mboost-dp1

Strøm til den bærbare

Gå til bund
Gravatar #1 - mikkelmonk
17. jun. 2006 18:53
Hejsa.

Jeg skal 6 måneder til Canada og arbejde, og er meget interesseret i at få min bærbare med. Men jeg er i tvivl om hvilken strømforsyning/adapter jeg skal bruge. Skal jeg bruge den jeg fik med min bærbare sammen med et omformer stik? Eller skal jeg købe en ny canadisk strømforsyning/adapter der passer til min bærbare?

På strømforsyningen/adapteren står der:

Input: 100-240V ~ 2200mA 50-60 Hz
Output: 19V ===7110mA

På forhånd tak
Gravatar #2 - buch
17. jun. 2006 19:26
Du skal købe en adapter derovre, og bruge sammen med din nuværende strømforsyning.
Gravatar #3 - hgul
17. jun. 2006 19:34
www.batteribyen.dk forhandler de pågældende rejsestik. Tiger har dem også, de er i den reklame der er kommet her i weekenden. Derudover kan de naturligvis også købes derovre.

Det er bare en lille adapter du kan sætte på strømstikket til din bærbar, så den passer ind i stikkontakterne derovre.
Gravatar #4 - BurningShadow
17. jun. 2006 19:43
Det ser ud til at din strømforsyning kan klare det, hvis det skulle vise sig at Canada er et 115V land (hvilket jeg ikke ved om det er).
Jeg plejer at købe adapterne i lufthavnen. Det koster lidt mere, men hva' pokker, det koster jo også at få den tilsendt, eller at hente den (bus/bil/...).
Gravatar #5 - hgul
17. jun. 2006 19:44
#4 Batteribyen har gratis fragt ;)
Gravatar #6 - Saxov
17. jun. 2006 20:55
Canada kører med 110V (115V) spænding, som din strømforsyning kan klare, så det eneste du behøves at bekymre dig om er hvordan du får sat stikket ind i væggen (et omformerstik er den smarteste løsning, og to stykker bøjet sølvpapir kan ikke anbefales som erstatning).

Så alt det elektronik du skal bruge der ovre, kan du sagtens tage med hvis det har input: 100-240V eller bedre.
Hvis du skal have flere ting med som fx elektrisk tandbørste, barbermaskine, trimmer, mobiloplader, exsterne harddiske, etc. så overvej at tage en dansk fordelerdåse med, så du med et omformerstik kan lave mange danske stik.
Gravatar #7 - amokk
18. jun. 2006 22:32
#6 "Hvis du skal have flere ting med som fx elektrisk tandbørste, barbermaskine, trimmer, mobiloplader, exsterne harddiske"

Hvor mange af den slags apparater kender du, som kan køre på både 110 og 230 volt?
Gravatar #8 - NFX
19. jun. 2006 06:30
#7:
Tjah, min printer og eksterne harddisk kan også køre på "100-240V", både 50 Hz og 60 Hz. Jeg mener også at min barbermaskine kan køre på 110 volt, men jeg er ikke helt sikker. Mobilen kan oplades gennem den bærbare (min kan; USB er dejligt), og tandbørstningen kan man eventuelt klares "analogt".
Gravatar #9 - MiniatureZeus
19. jun. 2006 07:35
#7 amokk:
på min strømforsyning til min barbermaskine står der ligeledes 100V-240V og det samme på min elektriske tandbørste...
Min printer og mobil køres over hendholdsvis FW400 og USB... så det burde faktisk ikke være noget problem for mig hvis jeg skulle til Canada!

btw så så jeg lige at på min skærms strømforsyning står der 80V-260V. Det har jeg nu aldrig set før?!
Gravatar #10 - andresen
19. jun. 2006 08:05
Nu er det jo ikke så mange år siden 230V stik blev tilladt i danske badeværelser. Før den tid hed det maks. 115V. Så jeg tror, det er de færreste barberemaskiner og elektriske tandbørster, der ikke kan køre på 115V.
Gravatar #11 - amokk
19. jun. 2006 17:05
#10 Øhm du mener altså at der på badeværelserne var monteret transformatorer som sørgede for at maskinerne man satte til kørte med 115 volt?

#9 fair nok, mit indlæg var mest en opfordring til at folk lige skal huske at checke hvad der står på apparaterne inden de sættes til. BTW, får din printer strøm via firewire?
Gravatar #12 - MiniatureZeus
19. jun. 2006 17:20
#11 amokk
nej, omvendt, bare skrevet forkert sorry.. men ja, det er en Canon i320 (eller 320i) og min mobil kan oplades over FireWire.
Men nu vil lige snakker om USB og strøm (ihvertfald strøm)
Min printer er sat til på en USB2.0 port 5 og når jeg printer så slukker mine 4 USB1.0 porte som er henholdsvis 1,2,3,4.
og det er ret ir, da de kører over webcam, tastatur osv.

Er det helt normalt eller er der noget galt med min comp?

Det skal lige siges at de fire USB1.0 er en slags hub indbygget i kabinnet og de resterende 8 er indbygget i mit motherboard (dem sker der ikke noget med)
Gravatar #13 - amokk
19. jun. 2006 22:47
#12 det er vel fordi din printer belaster USB strømmen så meget at der ikke er strøm til overs til andre enheder - surt hvis du ikke har en ekstern strømforsyning :-p

ellers sæt den i sin egen USB hub med strømforsyning til...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login