mboost-dp1

Surftown - Nedetid på domæner?

Gå til bund
Gravatar #1 - Benjamin Krogh
20. jan. 2007 16:47
Surftown skrev til mig at de opdaterer MySQL databaserne denne weekend, hvorfor der vil være nedetid på dem.

Som foventet stoppede mit forum og min blog med at virke, men det er mig en gåde hvorfor selve domænet ikke er tilgængeligt nu?

Andre der har surftown, der kan bekræfte mig i dette er "normalt"?

Man burde da ikke pille domænet ned, for at opdatere databasen.
Gravatar #2 - Benjamin Krogh
21. jan. 2007 09:34
Nu er domænet oppe igen.

Er det bare mig, eller er det for ringe, at ens database adgang er nede 24 timer pga. opgradering. Plus at de tog domænet ned i mindst 2 timer, uden at rapportere om driftsforstyrrelser?

Kunne forestille mig at opgraderingen af MySQL tager aller-allerhøjest omkring et par timer. 5-6 timer ville være acceptabelt, men 24?

De _burde_ da slukke en server, opdatere, og få den server op igen. Sådan ville jeg gøre hvis jeg skulle sikre mindst nedetid. Ikke slukke ALLE serverne, opdatere færdig, begynde at tænde dem igen.
Gravatar #3 - kinaholm
21. jan. 2007 10:07
#2 - jeg tror virkelig ikke, at du skal brokke dig ret meget over et webdomæne til 9kr om måneden! det havde været noget andet, hvis det havde været professionel server hosting - eller noget lignende.
Gravatar #4 - tgr
21. jan. 2007 18:26
#3 Forbrugeren er i sin gode ret til at brokke sig, hvis der forekommer nogle ting han/hun ikke er tilfredse med. Om det så er til 9 kr. eller 1 million om måneden er underordnet.

Jeg vil dog sige, hvis det er noget der kun er sket meget få gange er det småligt at gå op i det, ja.
Gravatar #5 - amokk
21. jan. 2007 22:27
#1 #2 #4

Som der sikkert står i deres betingelser, forbeholder de sig ret til nedetid og garanterer ikke oppetiden og lign.

Hvis man vil have en udbyder som kan garantere stabilitet, kommer man af med lidt mere end et par småmønter om måneden...
Gravatar #6 - Benjamin Krogh
22. jan. 2007 16:06
Jeg forbeholder mig retten til at whine over nedetid når de anser sig selv for et "Professionelt hostingfirma". Uanset om det så var gratis at få hostet.

1. De siger der er nedetid på databasen - Fair, de advarer og der er ca et døgns nedetid. Idet de pillede ALLE deres servere ned på en gang, i stedet for at gøre dem færdige en efter en, mener jeg at det kunne være udført pænere.

2. På deres site over status for div. servere, stod der intet med problemer. Desuden stod mit domæne registreret som online. Hvis de viste at der var problemer med nogle domæner og servere, ville det være fint.

3. De har lige svaret på mit spm. jeg har sendt dem. De svarer at der som annonceret ville være nedetid på databasen. Intet om den anden halvdel i mit spm. Angående om domænet kom op.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login