mboost-dp1
SuSE 7.0 Pro installations-problemer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Efter at have fået SuSE 7.0 af en af mine venner, besluttede jeg mig her til aften, for at installere det. Jeg smider disken i og genstarter pc'en. Den læser fint nok cd'en og det første "splash screen" kommer op, derefter loader den to ting, og så bliver skærmen sort og der sker ikke mere. Jeg har ladet den stå i ti minutter, uden der skete noget. Det samme sker, hvis jeg bruger dvd-udgaven.
Skal jeg lade den stå i længere tid. Eller er der andre ting galt, såsom hardware problemer?
Skal jeg lade den stå i længere tid. Eller er der andre ting galt, såsom hardware problemer?
Hvad er det for to ting den loader ?
Kender ikke noget særligt til SuSE .. men det er lige præcis derfor jeg hader GUI installs.
Har du mulighed for at vælge en text based ?
Kender ikke noget særligt til SuSE .. men det er lige præcis derfor jeg hader GUI installs.
Har du mulighed for at vælge en text based ?
Jeg får ikke lov til at vælge noget.
Det der kommer i starten er bare lige et par adresser og så ønskes man god fornøjelse. I bunden står der så "boot: " og hvis du ikke rører noget, så loader den Initrd og linux. og derefter bliver skærmen bare sort.
Jeg er blevet fortalt, at det er fordi 7.0 ikke understøtter mit ATI Radeon, så jeg er igang med at få fat i 8.2.
Det der kommer i starten er bare lige et par adresser og så ønskes man god fornøjelse. I bunden står der så "boot: " og hvis du ikke rører noget, så loader den Initrd og linux. og derefter bliver skærmen bare sort.
Jeg er blevet fortalt, at det er fordi 7.0 ikke understøtter mit ATI Radeon, så jeg er igang med at få fat i 8.2.
#4 NayZe
Tror der må være en boot option du kan angive på lilo/grub prompten.
Eventuelt en der disabler frambufferen, hvis det er den der giver din maskine allergiske reaktioner.. ;)
Men kan du få fat på 8.2 kan jeg love dig du har noget at glæde dig til.. :)
Hvis alt andet svigter kan den købes relativt billigt hos linuxpusher.
Tror der må være en boot option du kan angive på lilo/grub prompten.
Eventuelt en der disabler frambufferen, hvis det er den der giver din maskine allergiske reaktioner.. ;)
Men kan du få fat på 8.2 kan jeg love dig du har noget at glæde dig til.. :)
Hvis alt andet svigter kan den købes relativt billigt hos linuxpusher.
Nayze: Prøv <tab> ved boot: prompten.
Så vil LILO (svjh) vise en oversigt over available boot images. ..
(Sorry for danglish, men sometimes er det altså bare easier ..)
Så vil LILO (svjh) vise en oversigt over available boot images. ..
(Sorry for danglish, men sometimes er det altså bare easier ..)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.