mboost-dp1

SuSE 7.0 Pro installations-problemer

Gå til bund
Gravatar #1 - dyg
14. jun. 2003 19:46
Efter at have fået SuSE 7.0 af en af mine venner, besluttede jeg mig her til aften, for at installere det. Jeg smider disken i og genstarter pc'en. Den læser fint nok cd'en og det første "splash screen" kommer op, derefter loader den to ting, og så bliver skærmen sort og der sker ikke mere. Jeg har ladet den stå i ti minutter, uden der skete noget. Det samme sker, hvis jeg bruger dvd-udgaven.

Skal jeg lade den stå i længere tid. Eller er der andre ting galt, såsom hardware problemer?
Gravatar #2 - dyg
14. jun. 2003 20:33
For en god ordens skyld, så kommer her lige en liste over mit hardware:

AMD Athlon XP1800+
Asus A7V266-E
1024 mb ddr
ATI Radeon 8500
80gb Maxtor Baracuda IV
60gb Seagate
Creative Soundblaster Live Platinum
Plextor 40/12/40
Pioneer DVD-drev
Gravatar #3 - west
14. jun. 2003 23:13
Hvad er det for to ting den loader ?

Kender ikke noget særligt til SuSE .. men det er lige præcis derfor jeg hader GUI installs.
Har du mulighed for at vælge en text based ?
Gravatar #4 - dyg
15. jun. 2003 08:16
Jeg får ikke lov til at vælge noget.

Det der kommer i starten er bare lige et par adresser og så ønskes man god fornøjelse. I bunden står der så "boot: " og hvis du ikke rører noget, så loader den Initrd og linux. og derefter bliver skærmen bare sort.

Jeg er blevet fortalt, at det er fordi 7.0 ikke understøtter mit ATI Radeon, så jeg er igang med at få fat i 8.2.
Gravatar #5 - sKIDROw
15. jun. 2003 14:46
#4 NayZe

Tror der må være en boot option du kan angive på lilo/grub prompten.
Eventuelt en der disabler frambufferen, hvis det er den der giver din maskine allergiske reaktioner.. ;)
Men kan du få fat på 8.2 kan jeg love dig du har noget at glæde dig til.. :)
Hvis alt andet svigter kan den købes relativt billigt hos linuxpusher.
Gravatar #6 - west
15. jun. 2003 14:55
Nayze: Prøv <tab> ved boot: prompten.

Så vil LILO (svjh) vise en oversigt over available boot images. ..

(Sorry for danglish, men sometimes er det altså bare easier ..)
Gravatar #7 - dyg
15. jun. 2003 14:57
Jeg får 8.2 om et par dage, så jeg må vel bare kede mig indtil da :(

Oki, vil jeg lige prøve. Så kan det være jeg ikke skal kede mig alligevel de næste par dage :P
Gravatar #8 - dyg
15. jun. 2003 21:25
Findes der en online-udgave af manualen til SuSE 8.2? Jeg har fået manualen med til 7.0, men regner ikke med at få manualen til 8.2, så jeg kunne godt tænke mig den i en pdf udgave, eller lignende.
Gravatar #9 - sKIDROw
16. jun. 2003 07:36
@ west

Tjahh nogle ord skal bare ikke oversættes, med mindre der findes et godt dansk ord.
Direkte oversættelser er til at brække sig over.
Som når ens shells i KDE bliver oversat til skaller?!?
Gravatar #10 - west
16. jun. 2003 22:38
sKIDROw - Har stadig mareridt om en KDE, jeg installerede engang. Specielt ordene sludreklient og info-kage har bidt sig godt fast .... :)
Gravatar #11 - dyg
17. jun. 2003 09:44
Så kører SuSE 8.2. Tager nok lidt tid inden jeg lærer det at kende, men jeg skal alligevel ikke noget inden september
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login