mboost-dp1

syret win 2000 problem

Gå til bund
Gravatar #1 - ushe
13. maj 2004 13:53
jeg kalder nogle hardcore nørder, for det her går over min forstand.

Jeg har på min hjemmepc installeret win2000 pro, og det har hidtil virket upåklageligt. Så skete det, at jeg ikke mere kunne komme på microsofts hjemmesider, Messenger eller Hotmail. Resten af nettet er der åbenbart ikke problemer med at besøge. Jeg har scannet den for virus og fjernede et par stykker. Den er sidenhen blevet formatteret, slukket reinastalleret, og problemet er der fra starten igen. Dog er der ingen vira mere når jeg scanner.

Problemet er jo, at jeg ikke kan opdatere mit win2000 fordi jeg ikke kan komme på microsofts side. Jeg kan ikke installere symantecs antivirus 2004 for den kræver en nyere version af explorer...

For at gøre det hele mere syret, tog jeg min arbejdspc (denne her) og koblede på. Ingen problemer. Jeg fatter det ikke.

Nogen god forklaring - anyone??
Gravatar #2 - west
14. maj 2004 08:17
Kan du gaa paa denne her ?

Hvis ja, saa er problemet din DNS ..
Hvad siger din \winnt\system32\drivers\etc\hosts ?
Gravatar #3 - west
14. maj 2004 08:26
Oops, forkert link, proev dette istedet ..
Gravatar #4 - Xanthia
14. maj 2004 12:51
eller det her;)
Gravatar #5 - ushe
18. maj 2004 15:56
#3 Hmm... nej, det kan jeg ikke komme ind på. Jeg kan fra min arbejdscomputer.

\winnt\system32\drivers\etc\hosts har kun min localhost oprettet
Gravatar #6 - nightH
19. maj 2004 07:58
hmm, kommer til at tænke på den fejl der er i win2k, hvis du åbner explorer og vælger windows update, får du følgende link i din browser :
http://windowsupdate.microsoft.com/default2.htm
selvom det skulle være dette :
http://windowsupdate.microsoft.com/default.htm

men jeg går ikke ud fra at det er dit problem, desværre :(
(bør forøvrigt nok lige nævne, at hvis man bruger den der er i startmenuen er der ingen problemer.)
Gravatar #7 - ushe
21. maj 2004 06:45
Det er desværre ikke det, men ellers en udemærket ide. Jeg går selv og tænker på om det skulle være en ny form for virus, der er microsoft fjendsk. Jeg er bare lidt i tvivl, for jeg kan ikke scanne mig frem til nogen virus, og problemet er der også selvom jeg formaterer slukker og reinstallerer skidtet. Så skulle den være resistent på en eller anden måde, men er det sandsynligt??
Gravatar #8 - Gruesome
22. maj 2004 13:13
Prøv at hent en Knoppix/Dappix CD, boot på den og se om tingene virker der. Hvis de ikke gør, så lyder det først virkeligt mystisk.
Gravatar #9 - ushe
24. maj 2004 14:19
sidder bare og tænker på - hvis det nu var sasser virus: Ville den så ikke også give det problem? Men på den anden side, der er jo ikke noget af mit antivirus der reagerer...

Hvor finder jeg den knoppix/dappix boot CD?
Gravatar #10 - DetVarSoerens
25. maj 2004 12:44
Gravatar #11 - amokk
28. maj 2004 09:15
prøv med en anden PC på samme netværk, hvis den heller ikke kan, er fejlen i din router eller netforbindelse
Gravatar #12 - pokana
29. maj 2004 16:05
har du lavet en fdisk og slettet alle partioner? når du gen instalerer windows?
Gravatar #13 - ushe
7. jun. 2004 09:50
Jeg har fundet ud af, at min router må have haft en fejl/var blevet hacket, for ved at købe en ny og skifte med, gik problemet i sig selv. Hvad det egentlig var, finder jeg nok aldrig ud af...
Gravatar #14 - amokk
7. jun. 2004 18:14
well prøv at resette den gamle, evt. opdatere firmware
Gravatar #15 - dnil
8. jun. 2004 07:42
Har tidligere oplevet noget lignende og problemet var at der blev linket til en forkert side, fordi det var en gammel version af win2000.
Derfor skal du prøve at skrive.
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.a...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login