mboost-dp1

Tele2 adsl, any good??

Gå til bund
Gravatar #1 - cas2
13. okt. 2003 15:06
Generelt er TDC den eneste udbyder jeg har gode erfaringer med, men tele2's priser er jo besnærende. Kan jer derude med erfaringer med tele2 adsl ikke droppe et par linier. Positive som negative!?
Gravatar #2 - Vassago
14. okt. 2003 06:56
Jeg har hørt en masse folk brokke sig over Tele2, men jeg har godt nok ikke oplevet de vilde ting, det kører som det skal, og har ikke haft større eller flere problemer end da jeg havde Tiscali eller TDC som ISP - jeg havde faktisk mere bøvl hos TDC. Så det er two thumps up herfra.
Gravatar #3 - TWFH
16. okt. 2003 00:39
Kan også herfra anbefale Tele2 - har endnu ikke haft nedetid (linien har dog kun været aktiv i et par uger), og hos TDC var det et hyppigt tilbagevendende problem. Et eller andet sted kan det være det samme; TDC står alligevel for al Tele2's drift, så de forbedrede forhold for mit vedkommende regner jeg med skyldes en nylig opdatering af den lokale central.
For mig at se er den eneste forskel på Tele2 og TDC i denne sammenhæng prisen, og det var da også grunden til at jeg skiftede fra TDC i sin tid. At skiftet så tog næsten tre måneder fordi TDC stillede sig på tværs kan jo være ligegyldigt, da jeg bestemt regner med at det var en engangforteelse fra deres side.
Gravatar #4 - Hell_Keeper
16. okt. 2003 13:48
Jeg undskyld mange gange at må ødelægge den gode stemming. Men jeg synes at i alle lige skulle kigge lidt på.: http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=2228...
Gravatar #5 - Snooze
16. okt. 2003 14:07
Jeg tror ikke det betyder det helt store hvem man vælger som ISP. Der er jo problemer med dem alle.
Jeg kunne dog se nogle klare fordele da jeg havde TDC. Det er jo deres kabler og deres teknikkere der skal ud og "fixe" problemerne, så mon ikke de kommer først til deres egne kunder ? ;)

Sidder pt i helvede med at få leveret min nye linie fra Tiscali. Jeg kan dog ikke klage over Tiscali's service, da det er TDC's teknikker der bliver ved med at "glemme" mig :( (er udeblevet fra 2 aftaler)

Mit råd er:
- Hvis du er tilfreds med din nuværende ISP - Don't do a thing !!! Der kommer KUN problemer ud af at skifte!!!

- Skal du ud og have en ny ISP, så tag hvad der er billigs da der ikke er den store forskel på deres service eller linien...
Gravatar #6 - Kadann
16. okt. 2003 14:19
#5 -

Jeg har så været heldig nok med skift fra Cybercity til TDC.

Der gik lidt knas i oprettelsen, så den blev 2 dage forsinket, fordi en halvstiv tekniker, åbenbart havde sat ledningen på centralen til en forkert ledning.

Men, da det blev rettet, i samråd med teknikeren, så var der hul igennem.. og begge udbydere har kørt fint for mig. Jeg kan ikke huske hvad jeg havde af nedetid på Cybercity, men det var sammenlagt under en dag på ca. 2 år.. Og jeg har kun haft et par times nedetid på min TDC indtil videre.
Gravatar #7 - Mig sagde hunden
17. okt. 2003 06:25
Jeg har heller ikke haft probs. med min 2mbit hos tele2..
Så jeg kan kun sige jeg er tilfreds :)
Gravatar #8 - s-leep
17. okt. 2003 16:39
se også her http://www.mobildebat.dk/viewtopic.php?t=12753

#6 hvorfor skiftede du fra CyberCity??
Gravatar #9 - Kadann
17. okt. 2003 19:48
#8 -

Fordi jeg skulle have fastnettelefon..

Normalt siger man, at TDC har pligt til at levere telefoni til alle, hvilket også er sandt nok. Problemet i min ejendom er, at der kun er et kobberpar ind til min lejlighed, og hvis der skulle trækkes et nyt, skal boligforeningen give tilladelse til dette.. hvilket jeg så også selv skal betale.

Dette ville koster mig 900,- pr. løbende meter, da det ikke skulle laves af TDC, men af boligforeningen.. og jeg bor på 3. sal, så det ville blive SYGT dyrt.

Så skulle jeg vælge mellem at få pillet min Cybercity-forbindelse ned, og få oprettet telefoni hos TDC, og så derefter vente 4-6 uger på at få genoprettet min linie hos Cybercity (hvilket det ville tage, da de ikke bare kunne pille den midlertidigt ned, og så flytte mig over på delt kobber).. og da TDC så kunne levere ADSL hurtigere og billigere i oprettelse end Cybercity.. tja, så var valget ikke så svært.

Og historien om mit kobber lyder måske lidt hen i vejret, men den er god nok.. jeg arbejder selv i TDC, og trak i alle de tråde jeg kunne, for at finde ud af om der kunne trækkes kobber på en anden måde.. men det kunne bare ikke lade sig gøre.

Og det skal så siges, at jeg ikke har været utilfreds med TDC endnu.. da der gik lidt kage i oprettelsen, fik jeg gratis oprettelse på både telefoni og ADSL, så det kan man jo ikke brokke sig over.
Gravatar #10 - Vassago
18. okt. 2003 07:15
#4: Ja, det er synd for manden, jeg oplevede det samme med Tiscali, og mht. til de mange debatforaer som EB omtaler - så har jeg selv deltaget i mange af dem - og der har der generelt bare været totalt mange lamers der har skrevet, ikke rigtigt noget sagligt man kunne bruge til noget.

Da jeg skiftede til Tele2, der havde Tiscali ikke slettet/opsagt mig endnu - så jeg kunne ikke få leveret internet før de havde. Det tog så ret næsten 2 uger før de havde det klar. Tele2 har i den tid flere gange fremskyndet teknikertider så jeg ikke skulle vente, og det har flere gange ringet til mig for at høre om jeg var tilfreds med mit internet.

På et tidspunkt var der noget knas med min upload, og jeg ringede til dem ca. 10 min. før support-liniens lukketid, og kom først igennem 20 min. efter lukketid - men blev alligevel hjulpet. Jeg har flere gange oplevet at jeg har siddet i kø i næsten timevis hos Tiscali - og har 2 gange oplevet at blive smidt af næsten 20 min. før lukketid hvor man jeg så fik den besked man får når man ringer uden for support åbningstiden - så er man ikke særlig irriteret... :)
Gravatar #11 - cas2
18. okt. 2003 07:34
Jamen det lader jo til folk også har haft gode oplevelser med Tele2. Tak for inputtet!

Jeg kontaktede så Tele2 for at høre om jeg kunne bestille til kampagnepris nu, og få installeret i min nye lejlighed jeg overtager 1. december. Principielt burde det godt kunne lade sig gøre, men han mente der var MEGET stor sandsynlighed for at der ville gå noget galt, og jeg ville få en masse besvær med regninger jeg aldrig havde fået ydelser for???

Men ok, i det mindste en ærlig kundeservice ..
Gravatar #12 - rackbox
20. okt. 2003 21:31
Jeg sidder i en meget grim situation hos tele2adsl lige i øjeblikket. Efter at jeg har modtaget ADSL fra dem pr. 1. august i år har der været en (påvist) nedetid på 5,3% (uacceptabelt! - 7 timer på de sidste 6 dage målt), og deres driftstatus opdateres kun sporadisk og efter fejlretning er udført.
Jeg kontaktede tele2 for at ophæve mit abb., men blev spist af med at jeg jo sad inde for bindingsperioden. Jeg kunne ikke komme til at tale med en person, der havde kompetance til at fritstille mig og evt. kompensere mig for mit besvær, og blev anbefalet at skrive et brev til dem. Efter snart 3 mdr. har jeg ikke modtaget noget svar på trods af flere rykkere.
Jeg føler mig provokeret af den stopklods, som kundeservice repræsenterer - og deres urigtige og vildledende oplysninger, bl.a. om at jeg kunne fordoble min allerede fordoblede hastighed. (Udsagn fra Gunnar Kristensen)
Hvad skal jeg gøre?
Gravatar #13 - Kadann
21. okt. 2003 06:37
#12 -

Har du prøvet teleankenævnet?

http://www.teleanke.dk/
Gravatar #14 - TWFH
21. okt. 2003 08:46
#12: Well, et eller andet sted har du jo skrevet under på at du ikke vil skifte selskab eller lukke dit abonnement inden for 6 måneder. Ligesom mobilabonnementer - hvis du ikke vil bindes fast til dem, så lad være med at skrive under. Derimod, hvis det kører så rædderligt som du antyder (selv om en nedetid på 5% ikke lyder af meget mod hvad TDC kunne diske op med her) burde du have en chance hos teleankenævnet, men du skal nok ikke satse alt hvad du ejer og har på at de hjælper :)

Hvad angår at fordoble din allerede fordoblede hastighed - hvad finde du vildledende der? I forhold til TDC-priser får du den dobbelte hastighed for de samme penge - de 530 kroner jeg nu skal til at give for en 2048/512K-forbindelse svarer til hvad jeg skulle give for en 1024/256K hos TDC.
Gravatar #15 - rackbox
21. okt. 2003 19:39
Manden mente at, hvis jeg havde en 1024kbit/s til halv pris allerede (fra deres sidste tilbud) så kunne jeg nu få en 2048kbit/s for samme pris som jeg skulle betale for min 1024kbit/s linie. Tror nok, at det er kr. 430,- /md.

Anyway - jeg fik igår et telefonnummer af en nyhedsgruppebruger til en af cheferne hos Tele2, og hun var MEGET venlig og jeg tror at nu sker der noget godt i sagen.
Hvis andre har oplevelsen af at sidde fast i kundeservice og blive spist af med dårlige bortforklaringer, så post lige her - så pm'er jeg lige navn og tlf. nummer til hende. Men husk! Hun er mægtig rar - og det skal altså virkelig være grelt, hvis det skal være fair at kontakte hende.
Gravatar #16 - TWFH
22. okt. 2003 19:18
#15: Når først de er nødt til at indse deres fejl plejer der at ske noget - der gik i mit tilfælde 2 måneder med mundhuggen mellem mig, TDC og Tele2, og da jeg så endelig fik dem overtalt med nogle få, hårde beviser fik jeg prompte en klarmelding fra TDC, og der gik efterfølgende kun fire dage før min Tele2-forbindelse var sat op på centralen, samt jeg modtog en undskyldning og lovning på to måneders gratis net :)
Kan forresten godt lide at du opfordrer folk til at bruge det unævnelige nummer med omtanke, thumbs up for det. Burde ellers være en selvfølge, men man ved jo aldrig...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login