mboost-dp1

Telenet?

Gå til bund
Gravatar #1 - BIG_G
26. feb. 2007 18:22
Jeg faldt for nylig over en meget interessant artikel om telenet og det muligheder... Og så tænker jeg som forholdsvis uerfaren bruger af sådan... Hvad er TELENET!?!?

Håber der er nogen der er bare en smule klogere end jeg...
Gravatar #2 - cyandk
26. feb. 2007 20:22
nvm læste det som telnet og ikke telenet.. sorry ;)
Gravatar #4 - buch
26. feb. 2007 20:38
Tror også han mener telnet.
Gravatar #5 - cyandk
26. feb. 2007 20:44
I så fald http://da.wikipedia.org/wiki/Telnet :D

Ka stadig huske da jeg brugte det ;F
Gravatar #6 - BIG_G
5. mar. 2007 09:08
Jeg mener TELENET, som er et specielt netværk, som mere end 80 større organisationer kører over. Ved dette netværk kan man få adgang nogle specielle oplysninger (for eksempel morgendagens nyheder) og dette er jeg ret intersseret i. Har tidligere leget lidt med telnet (falsk mail tricket)
Gravatar #7 - KaW
5. mar. 2007 15:38
Finder du ud af noget må du gerne poste det du finder her :).
Gravatar #8 - cyandk
5. mar. 2007 16:24
Telenet was the first FCC-licensed public data network in the United States. It initially used ARPANET technology.

dvs det ikke bruges mere de bruger

Tymnet was an international data communications network headquartered in San Jose, CA that utilized virtual call packet switched technology and used X.25, SNA/SDLC, BSC and ASCII interfaces to connect host computers (servers)at thousands of large companies, educational institutions, and government agencies. Users typically connected via dial-up connections or dedicated async connections. The business consisted of a large public network that supported dial-up users and a private network business that allowed government agencies and large companies (mostly banks and airlines) to build their own dedicated networks. The private networks were often connected via gateways to the public network to reach locations not on the private network. Tymnet was also connected to dozens of other public networks in the U.S. and internationally via X.25/X.75 gateways.
Gravatar #9 - buch
6. mar. 2007 08:22
Ved godt hvad det er for noget han mener nu.

Det er et program der er koblet op på en database, hvor der kommer nyheder ind hele tiden. Husker ikke om det er hele nyheder der kommer, eller om det bare er en overskrift og så 2-3 linjer.

Ved at de bruger det på www.anrhit.dk fra da jeg var i praktik.
Gravatar #10 - mindzero
6. mar. 2007 08:32
#9:
Ligesom et RSS feed eller hvad?

Synes virkelig at denne tråd er forvirrende. Hvad snakker vi egentlig om her? Hvilke virksomheder kører dette netværk? Og hvordan/hvorfor?
kan man få adgang nogle specielle oplysninger (for eksempel morgendagens nyheder)

Det må jeg nok sige, det er ret specielt at få nyheder fra fremtiden :-O
Gravatar #11 - buch
6. mar. 2007 22:24
ja ligesom et RSS feed.

Dette her er bare meget omfattende, og ekstremt hurtigt opdateret.

Jeg husker fra ugen jeg så det, fik jeg nyheden om opkøbet af cybercity, før nogen andre aviser havde nået at skrive nogen nyhed om det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login