mboost-dp1

Trådløst internet, tilbage til stenalderen ?

Gå til bund
Gravatar #1 - Nklj
21. nov. 2006 18:11
Hey alle..

Jeg har for nyligt formatteret min bærbare computer og vil selvfølgelig gerne på nettet igen. Trådløst vel og mærke...
Men jeg kan kun holde den trådløse forbindelse omkring de 5 minutter af gangen.. Jeg har ingen problemer med at holde forbindelsen intakt hvis jeg er på via et kabel. Har opdateret mine drivere uden resultat..

Hvad er der galt der?

Min Computer er en HP zd8000, min router er en Jensen Scandinavia AL7954.

...og nåh ja.. min internetudbyder er TDC.. -.-
Gravatar #2 - buch
21. nov. 2006 18:16
Og du bruger følgende OS?
Gravatar #3 - Nklj
21. nov. 2006 20:06
oh.. sry ^^
Windows xp..
Gravatar #4 - Derfor
22. nov. 2006 07:44
Det er sikkert fordi at du har sat en 802.1x på din forbindelse, du kan prøve at følge den her guide, ved ikke hvilken sevice pack du har, men den svarer til sp1 men kan egentlig også bruger til sp2.
Gravatar #5 - Nklj
22. nov. 2006 19:29
Det virkede ik med den guide.. :(

Men nu står der nede i Startlinjen at jeg ikke har nogen trådløst forbindelse, selvom jeg godt kan logge på messenger og skype etc.

Jeg har forresten SP 2, hvis det skulle kunne hjælpe..
Gravatar #6 - MiniatureZeus
23. nov. 2006 07:27
har du tjekket at du har dynamisk ip adresse?
( kontrolpanel -> netværksforbindelser -> trådløs forbindelse -> højreklik -> egenskaber -> Internetprotokol (TCP/IP) -> egenskaber -> faneblad generelt -> Hent automatisk IP-adresse og evt. også Hent automatisk DNS-serveradresse )
Gravatar #7 - helsinghof
23. nov. 2006 07:33
Uha det glæder jeg mig til at følge... Jeg har præcis samme problem med at den taber forbindelse uden nogen åbenbar grund. Har masser af dækning og internettet kører fint med kabel fra routeren. Er villig til at betale mig fra det, bare skidtet virker...
Gravatar #8 - Nklj
23. nov. 2006 13:24
Jeg har både dynamisk IP og DNS-serveradresse...
Gravatar #9 - holmen
23. nov. 2006 13:56
Jeg synes lige jeg har læst en tråd om en der havde et lignende problem. Han blev vist foreslået at stille sin laptop tæt på senderen, hvis den kan holde signalet der kunne det tyde på at signalet blev forstyrret af et eller andet.
Jeg synes at det er et forsøg værd.
Virkede det trådløse inden du formatterede?
Gravatar #10 - Nklj
23. nov. 2006 15:06
den står allerede lige ved siden af næsten uden form af forhindringer til at svække signalet.. :/
og ja, det virkede ganske udemærket før formatteringen

..men lige en update; har fundet ud af at jeg sagtens kan holde net på min fars router, så har på fornemmeren at det må være min router der facker lidt ?
Gravatar #11 - MiniatureZeus
23. nov. 2006 16:43
har du prøvet at resette routeren bagpå vha. det lille hul?
Gravatar #12 - Nklj
23. nov. 2006 16:48
Jeps.. os det.. :/
Gravatar #13 - themuss
23. nov. 2006 20:47
#11 Det sagde hun sjovt nok også i går.
Gravatar #14 - MiniatureZeus
24. nov. 2006 08:57
hahha roflmao
Gravatar #15 - kinaholm
25. nov. 2006 00:54
WTF ?? Det jo dig Nikolaj ? haha :P
Gravatar #16 - Nklj
26. nov. 2006 14:56
No shit! :D
Gravatar #17 - Nklj
29. nov. 2006 14:05
Så er problemet fixed..
... indtil videre da...

De kære folk fra tdc kom med et nyt modem så nu siger de kloge hoveder at det skulle virke....

#7 Helsinghof..
du skal åbenbart have et nyt modem.. ^^
Gravatar #18 - helsinghof
30. nov. 2006 09:56
øh... Jeg er ikke sikker på at det er sagen... Mit internet med Clearwire virker ufortræffeligt... Men jeg kan ikke holde forbindelsen til routeren. Har ingen anelse om hvordan krypteringen skal laves så det virker. Prøver mig bare frem. Vil gerne betale store summer for at få det lavet. (50 kr og en mars + -)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login