mboost-dp1

Trådløst, langsomt...

Gå til bund
Gravatar #1 - bxtc
18. mar. 2005 07:18
Hej, jeg har lige købt en Linksys Wireless-G Broadband Router WRT54G, og jeg havde i forvejen et trådløst netværkskort fra netgear MA521 til min bærbar. Mit problem består i at når jeg er på trådløs også selvom signal styrken er omkring de 96-98% så har jeg kun en hastighed på max 700KBIT selvom min linje er omkring 4mbit, hvis jeg så sætter den på kabel istedet flyver den der ud af, jeg har prøvet dette netværks kort fra netgear andre steder og der virker det perfekt, er det routeren eller hvad? Nogen der har nogle forslag? Det skal lige siges jeg er meget ny inden for trådløs netværk

Mange tak for al hjælp!
Gravatar #2 - bxtc
18. mar. 2005 07:20
Og lige en sidste ting, alt der hedder firewall osv er slået fra, det er kun routeres egen firewall der er slået til :-)
Gravatar #3 - aners
12. apr. 2005 21:18
Hvis du får optimal båndbredde med samme wifi-kort på andre trådløse netværk skal du nok putte den linksys i brændeovnen.
Kan varmt anbefale 3com's trådløse basestationer, rækkevidden er enormt god og båndbredde er der nok af (mange klienter).
Gravatar #4 - DUdsen
13. apr. 2005 07:38
#1 med wifi taler man om delt båndbrede det vil sige at den tilgængelige båndbrede mellem klient og router er 11mbit/antal klienter.
For switchet ethernet er der altid 10/100 mellem klient og switch/router.
Kan det værre der problemet ligger.

Sørg ihverfald for at det kun er dig der kan logge ind på wifi-routeren, kryptering mac-adress filtering os
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login