mboost-dp1

trådløst netkort

Gå til bund
Gravatar #1 - jahej
4. mar. 2007 16:24
Jeg har en lille server som jeg skal have til at køre noget gateway, og jeg ville så have den til at være dhcp server.
Da min primære computer er en bærbar, ville jeg gerne have uddeling af dhcp skulle ske via trådløst netværk hvis det kan lade sig gøre.

mit spørgsmål lyder så på, om det kan lade sig gøre at lave et netværk på mere end to computere uden brug af access point?

edit: jeg er ikke interesseret i en alm. router eller access point.

det skal være intern i serveren, som pci, usb osv..

på forhånd tak.
Gravatar #2 - Knightmare
6. mar. 2007 06:53
Ja det kan lade sig gøre...
Gravatar #3 - peter_m
6. mar. 2007 10:32
#1 ja, hvis den server har et trådløst netkort, kan du benytte "ad-hoc"-mode i stedet for den sædvanelige "infrastructure"-mode og der med skabe et netværk mellem flere computere.

Du kunne også benytte din server som accesspoint...
Gravatar #4 - jahej
6. mar. 2007 14:22
#3 kender du en side el.l. hvor jeg kan læse mere om det med at bruge sin server som access point ?...

det var netop lige det jeg var ude efter
Gravatar #5 - Cyrack
6. mar. 2007 14:27
Hvilket OS? Hvilket netkort?
Gravatar #6 - jahej
6. mar. 2007 15:41
lige nu bruger jeg win2k3 men jeg har arbejdet med linux/unix før så det gør ikke det helt store.

netkortet er ikke købt endnu, jeg ville først have bekræftet at det kunne lade sig gøre, men hvis i har et forslag til hvad man skal købe vil jeg meget gerne høre om det.

min server består af et via epia bundkort med tilhørende mini-itx kabinet (uden pci-slot i kabinettet) så derfor var min plan at gemme det trådløse kort helt væk inde i kabinettet, med antenne og hele molevitten, med mindre selvfølgelig det vil gøre signalet helt vildt dårligt.
Gravatar #7 - peter_m
6. mar. 2007 16:55
#4 kan anbefale at købe/låne:
http://www.oreillynet.com/pub/a/wireless/excerpt/w...

Der er en masse spændende projekter og information.
Her er en kort guide:
http://www-128.ibm.com/developerworks/linux/librar...
Gravatar #8 - themuss
6. mar. 2007 17:42
Gravatar #9 - jahej
7. mar. 2007 15:48
#7 og #8 ser spændende ud, det vil jeg lige kigge nærmere på, bliver nok desværre først i weekenden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login