mboost-dp1

Trådløst netværk

Gå til bund
Gravatar #1 - min fattar a æ søman
15. feb. 2005 16:03
Hej.

Jeg har overvejet at anskaffe mig et trådløs netværk, men jeg har ikke meget forstand på netværk så derfor vil jeg gerne have nogle råd om opsætning og anbefalet udstyr.

Jeg benytter pt. TDC adsl med en Zonet router. Min bærbare som skal benytte det trådløse understøtter b/g, og kører Windows 2000.
Gravatar #2 - amokk
15. feb. 2005 16:27
vil råde dig til at købe et access point med indbygget router og switch, det koster ikke ret meget mere, men så slipper du for at have 3 apparater stående

hvis du vil have et nogenlunde sikkert netværk så køb et access point der understøtter WPA standarden, WEP er nem at bryde... og sørg for et få et 54mbps G access point

du skal dog regne med kun at kunne bruge en del af båndbredden, så med 54 mbps kan du måske overføre 25 mbps eller 3 MB/sek
Gravatar #3 - min fattar a æ søman
16. feb. 2005 07:36
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=WL-50...
Jeg har kigget lidt på denne. Det er en trådløs router fra Asus. Jeg ved dog ikke om den understøtter WPA. Hvad synes du om dette produkt
Gravatar #4 - Hogni
16. feb. 2005 14:07
Jeg vil helt klart anbefale Linksys det er sgu kram...

http://www.midtdata.dk/asp/index1024.asp?varernr=W...

Den kan det hele og mere til.

En ting du skal holde øje med når du installere dit netkort er at du henter den nyeste driver, det er ikke altid at den der følger med supportere alle de nye sikkerheds protokoller.
Gravatar #5 - Acro
16. feb. 2005 14:48
#4 Hogni:
Sådan en har jeg, og den er glimrende. Man skal dog være opmærksom på, at når Cybercity ikke også laver et modem med, men en alt-i-en router, så kan du ikke undvære den router, og så har du faktisk redundant routing. Så kan man nøjes med at anvende switchen i den, men så kan man lige så godt købe en billigere model uden routeren.

Når den har været tændt længe, så kan jeg dog ikke længere oprette forbindelse til netværket før den har været genstartet, men det må være en konfigurationsfejl.
Gravatar #6 - POHF_Monty
2. mar. 2005 08:43
personlig kan jeg ikke bruge en trådløs forbindelse da mit hus ikke er på flat plan. så kan ikke får forbindelse men routern...

trådløs er meget godt hvis man bor på et flat plan men lige så snarrt den skal send igennem nogle vægge så får den problemere og det med at de siger at den kan række 100 radius ..

så passer det kun hvis det er et flat flan men lige så snart den skal igennem nogle mursten vægge fx. så får den problemmer og det hjælper heller ikke at sætte den op på et højer plan da jeg ikke så godt kan senden signal nedad..

så det ville værer bedst hvis du kunne får den trukket så landt ind mod din computer som mulig det ville gører din cangser stører for at kunne få forbindelse
Gravatar #7 - Scherlund
2. mar. 2005 09:02
#6 det komme vist meget an på selve access-pointet. For ikke så lang tid siden, var jeg omme og sætte et lille trådløst netværk op for en vens forældre. De bor i et 3 plans hus og access-pointet står på det 2. sal, men jeg havde ingen problemer med at fange et signal ned i stue planet. Udstyret var nogle de havde købt billigt i en eler anden forretning, mener at det var et af de sæt som Netto havde billigt på et tidspunkt. Altså ikke verdens bedste kvalitet.
Gravatar #8 - Hogni
2. mar. 2005 15:24
Det er ikke så meget et spørgsmål om mursten, med mindre det er nogle MEGET tykke mure.

Der hvor der oftest er størst problemer er når det er beton byggeri, armeret beton har jo det her jern grej støbt med ind, og det kan godt smadre et signal totalt.
Gravatar #9 - POHF_Monty
4. mar. 2005 09:37
jeg kan/vil ikke sige at alle har samme problem som jeg har haft med trådløs.. jeg har en linksys router med das ganze.. syndes ikke den virker ordenlig hjemme hos mig.. men det er jo vel osse lige meget...
Gravatar #10 - DUdsen
4. mar. 2005 09:47
#8 Det er ikke nødvendigvis tykkelsen af murene der afgør hvor meget de demper signaler, rør og ledninger kan forstyrre og jeg har også oplevet døde punkter(3ghz båndet udbreder sig ligeud), en anden ting jeg har oplevet er at hvis signalet pasere udendørs arealer så kan regn og vind foringe signalerne.
Gravatar #11 - POHF_Monty
4. mar. 2005 11:26
weee.... en som har nogen lunde sammen problem som jeg har haft.. hehe.. men det mærklige ved mig var at da jeg ikke kunne få signal prøvede jeg at trætte min router ca 20 meter længer in i hust oppe på loftet men så kunne jeg slet ikke få signal overhovet...
Gravatar #12 - POHF_Monty
4. mar. 2005 11:41
syndes bare det er lidt mærklig med det trådløs.. der er 50/50 changce for at det virker enden gør det eller gør det ikke overhovet
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login