mboost-dp1

Trådløst netværk

Gå til bund
Gravatar #1 - kudahl
25. okt. 2006 14:02
Har lige sat trådløst netværk op i min lejlighed,( en SMC 54 mbit sender ) og det virker fint, sendestyrkeren er fin ( får alle 8 mbit af min netforbindelse igennem).. bortset fra at det mister forbindelsen hele tiden...
Tænker lidt på om det kan have noget at gøre med at der er beton mure her.
Nogen der har nogle forslag til hvordan det evt kan løses ?
Og nej har ikke lyst til at tage en stor hammer og slå muren ned. :)

Takker på forhånd
:)
Gravatar #2 - MiniatureZeus
25. okt. 2006 14:31
Flytte den et sted hen hvor der er lidt mere frit "udsyn", f.eks. hvis du har en gennemgående gang mid i lejligheden...
Gravatar #3 - Kadann
25. okt. 2006 14:59
Det smukke ved trådløst netværk er, at det er forholdsvis svært at fejlsøge på.

Hvis det skulle have noget med betonvæggene at gøre, kan du jo evt. afprøve det ved at stille en computer tæt på dit accesspoint, for at se om den stadig falder ud - hvis den gør det, så er det ikke væggene der er problemet.

Hvis det er alle computere der mister forbindelsen med jævne mellemrum, er det sikkert dit accesspoint der er problemet og der kan du jo evt. se om der skulle være en firmwareopdatering eller lign. til rådighed.
Gravatar #4 - MiniatureZeus
25. okt. 2006 18:53
kom lige i tanke om:
... er róuteren fra TDC, altså en Linksys så er det mere reglen end undtagelsen at du skal downloade en driver opdatering... har jeg skulle gøre ved alle de routere fra TDC.. Jeg tror at det er TDC som bruger nogle for ældre routere eller noget, for med den linksys vi har derhjemme virkede den bare... men prøv det...
Gravatar #5 - Kadann
25. okt. 2006 18:54
#4 -

Han skriver at det er en SMC i sit indlæg. :)
Gravatar #6 - MiniatureZeus
25. okt. 2006 19:03
#5 Kadann
ok dummeslag til os begge så! ;)
[spoiler]#1 er af hunkøn typen! :D[/spoiler]
Gravatar #7 - kudahl
25. okt. 2006 19:38
Har ikke lige en gang, men ellers godt forslag
Btw dummeslag til nr.5 Jeg er en kvinde :)

( måske derfor jeg ikke helt har styr på det)
Gravatar #8 - Kadann
25. okt. 2006 19:45
#7 -

Jeg beklager.. mine.. briller.. var.. hmm.. fanget i en alternativ virkelighed.

*host*
Gravatar #9 - MiniatureZeus
25. okt. 2006 20:44
#7 kudahl
Godt med noget selvironi! ;)

hmm nå men har sq ik lige noget relevant ellers at tilbyde... (ved nu ikke om man kan sige at de andre indlæg var relevante:P)
Gravatar #10 - dkbooster
26. okt. 2006 13:16
#1 - Problemer med trådløse netværk af den art, hvor forbindelsen forsvinder, plejer skyldes at netværskortet kører med 802.xx godkendelse(eller hvad den nu hedder) og netværket ikke understøtter dette.

Du kan tage det fra inde i egenskaberne for det trådløse netværk - anden tab tror jeg(sidder på suse lige nu så...:)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login