mboost-dp1

Trådløst netværk er holdt op med at virke! - [b]hjælp![/b]

Gå til bund
Gravatar #1 - dgsds
11. maj 2005 18:29
Efter at have bestemt mig for at sikre mit trådløse netværk gik jeg til TDC's hjemmeside, hvor jeg downloadede programmet TDC NETSUPPORT. Dette skulle angiveligt kunne hjælpe mig med at sikre mit trådløse netværk. Jeg angav en netværksnøgle, og da guiden var kørt til ende, var jeg selv koblet af. Routeren fungerer fint, men min pc skriver, at den ikke kan finde routeren med det trådløse netværk.
Det er en NETGEAR-router, og jeg har søgt efter routerlogin.net, hvilket min computer ikke kan finde.
Er der nogen, som har en ide til, hvad jeg kan gøre??
Efter hvad jeg selv kan finde ud af, skulle jeg med en NETGEAR-router nok kunne gå ind på routerlogin.net, men den vil ikke.
Gravatar #2 - dgsds
11. maj 2005 18:31
..........
Gravatar #3 - Bubel
12. maj 2005 11:52
Du har ikke kun lavet ændringen på din router og ikke på dit trådløse netkort?
Hvilke ting har du lavet ændringer i?
ID
Broadcast ID
Hvilken type kryptering har du valgt?
Hvilket trådløst netkort har du og understøtter den den kryptering du har valgt i din router.

Tro mig det kan være lidt af en jungle....
Gravatar #4 - fruddy
13. maj 2005 12:51
prøv at ring til tdc's kundeservice
Gravatar #5 - peter_m
17. maj 2005 20:28

1. har du internet gennem tdc?
2. har du købt din router gennem tdc?
- hvis nej til et af ovenstående...doh!
- hvis ja, så ring til tdc og klag din nød.

Det jeg ville gøre, er at reset'e din router til fabriksindstillingerne - der er typisk en knap et sted man skal holde inde i et antal sekunder. Dernæst ville jeg gå ind i indstillingerne for min 'trådløse forbindelse' og fjerne alle 'foretrukne' WLANS (hvis du har mere end et).

Så ville jeg tage manualen til min router, og starte fra begyndelsen.

Hvis du vil have et sikkert WLAN er der tre ting, som du kan indstille (såfremt din router understøtter det).
- WEP - kryptering, fungerer ved at benytte en 'fælles nøgle'.
- MAC filter - hvert netkort har et identifikationsnummer, står på kortet, hvis det er et indstikskort, eller kør [ipconfig /all] fra kommandoprompten i xp, her vil MAC adressen på dit trådløse netkort også stå. Du kan nu benytte MAC filtret til at spærre alle andre netkort ude, end de numre du tillader.
- Broadcast SSID - om din router skal 'råbe' her er jeg eller ej. Det er ikke alle der understøtter at lade være.

Benytter du MAC filter, er du et langt stykke af vejen. WEP er da meget fint, men får du problemer, så drop det. Broadcast SSID, tja... hvis du får det til at virke, så fint.
Gravatar #6 - peter_m
22. maj 2005 20:53
Glemte lige at pointere, at selvom du benytter alle tre midler til at 'sikre' dit wlan...er det ikke 'sikkert'... Det er lidt lige som en lås på cyklen, den gør det ikke umuligt at stjæle cyklen, bare mere besværligt. Så ved at bruge de tre midler, kan du håbe på, at en eventuel indtrænger vælger et andet wlan i stedet for dit.

Såvidt jeg har læst mig til, er den eneste 'sikre' metode til at sikre sit wlan, at oprette en vpn tunnel til accesspointet og spærre al anden trafik end den som passererer gennem vpn tunelerne.. Det er tilgengæld ikke noget som understøttes af ret mange accesspoints i standard specs, men enkelte (linksys) kan overtales ved at flashe dem med en ny firmware.
Gravatar #7 - amokk
23. maj 2005 18:25
#6 "Såvidt jeg har læst mig til..."

Hehe du hørte godt efter SiGNOUT's forklaring i bilen hva :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login