mboost-dp1

trådløst netværk, hvorfor?

Gå til bund
Gravatar #1 - sony-ericsson
2. feb. 2005 20:17
jeg har trådløst netværk på min bærbar men har aldrig prøvet det af jeg prøvede at bevæge mig ned gennem byen her i aftes og kunne se en masse trådløse netværk som ikke var beskyttede jeg tilsluttede mig dem og fik tildelt en ip adr. og de der ting og den sagde jeg var forbundet men jeg kunne ikke komme på nettet, emule og andre ting der kræver net hvordan kan dette være?

benytter dette netkort: Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection

er helt klar over dette ikke er lovligt at benytte andres net så vil ikke høre om folk der synes at jeg ikke skal gøre det eller folk der synnes jeg er et dumt svin fordi jeg vil gå på andres forbindelser hvis i har den slags kommentar så opret jeres egne tråde om emnet!
Gravatar #2 - amokk
2. feb. 2005 23:48
om du bruger andres ubeskyttede net til at browse på web, er jeg sådan set rimelig kold over for.. men når du selv nævner emule, siger du vist det hele mht. dine hensigter...

ved godt at emule i sig selv er lovligt nok, men du havde vil ikke ligefrem tænkt dig at sidde og downloade linux ISOer fra andres net, vel?

At bruge en andens trådløse net til noget ulovligt, er IMHO meget svinsk... hvis jeg opdagede at min nabo sad og sugede ulovlig musik eller lign ned via mit WLAN (som dog er beskyttet) ville jeg ikke tøve med at anmelde ham eller hyre et tæskehold
Gravatar #3 - sony-ericsson
3. feb. 2005 08:00
jeg nævnte emule fordi jeg bruger det hjemme på min egen forbindelse for der bestemmer jeg selv! men kunne jo bare konstatere at emule heller ikke virkede.
og tor ikke det kan betale sig for mig at bruge andres net i byen da jeg har 2048/512 hjemme

meningen med at komme på andres net ville være at jeg kunne tjekke min mail næsten over alt, se nyheder, sidde på messenger osv. og det er bare jeg vil benytte det til hvis du stadig vil hjælpe?
Gravatar #4 - amokk
3. feb. 2005 10:07
jeg kan ikke sige andet end at du kan være heldig, at der er nogle åbne net som du bare kan logge på og bruge, men hvis det ikke virker, er der sandsynligvis sat en begrænsning et sted, som du ikke umiddelbart kan komme ud over (det kan måske lade sig gøre men vil tage et godt stykke tid)
Gravatar #5 - sony-ericsson
3. feb. 2005 10:40
disse netværk jeg har "oprettet forbindelse" til har vist at dette netværk er uden sikkerhedsaktivering og
dette netværk er konfiguret til åben adgang

det der undrer mig er at jeg sagtens kan oprette forbindelse, få tildelt en ip men kan ikke benytte nettet
Gravatar #6 - blackthorne_dk
7. feb. 2005 10:45
Tjek at indstillingerne for dit wlan kort, står til at den skal bruge automatisk ip og dns indstillinger.

Hvis der er MAC filter på netværket, kan du godt 'koble op' mod det, men ikke sende traffik. Du burde dog ikke kunne få nogen IP adresse tildelt, da det kræver at du sender en pakke til DHCP serveren, for at få en IP adresse.
Gravatar #7 - amokk
7. feb. 2005 12:21
#6 mon ikke der er en firewall på, som filtrerer pga mac adressen eller lign?
Gravatar #8 - POHF_Monty
2. mar. 2005 08:31
kunne forstille mig at det er firewallen på routern, som blockere mac addr som ikke er tillad andre end en bestemet mac ellers ville folk da værer dumme, hvis de bor i byen og bruger wireless uden at have WEB Kryptering på deres Wireless connection...

ellers vilel alle jo bare kunne bruge deres forbindelse.. og hvem har lyst til at betale for internet som andre frit kan bruge...

og man kan godt finde andre connection på wireless men kunne forstile mig at hvis du kan connecte til dem så bruger de nok en proxy hvis de fx kun har 1 IP så kan de jo bruge proxy til at dele forbindelse over flere computer...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login