mboost-dp1
tv signal mediacenter xone
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej alle
Jeg har lige købt en xone mediacenter pc. Tv signalet er meget dårligere når det kører igennem mediacenteret end hvis det bare kører direkte i fladskærmen. Har tdc kabeltv, så det burde vel egentlig bare kørere derudaf. Er der nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre.
På forhånd tak
Jeg har lige købt en xone mediacenter pc. Tv signalet er meget dårligere når det kører igennem mediacenteret end hvis det bare kører direkte i fladskærmen. Har tdc kabeltv, så det burde vel egentlig bare kørere derudaf. Er der nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre.
På forhånd tak
#1 Dårligere hvordan? Er der flimmer på? Er det mere grynet?
Grynet:
Tjek oplønsningen på udgangen til fladskærmen fra media-centret. Den kan være "for lav" eller forkert i frekvens.
Flimmer:
Det lyder som om der er lidt problemer med afskærmningen. Bruger du samme kabel til at teste både fladskærm og mediacenter? Hvis ja, så er der vist et problem med afskærmningen af signalet inde i din nye kasse.
Grynet:
Tjek oplønsningen på udgangen til fladskærmen fra media-centret. Den kan være "for lav" eller forkert i frekvens.
Flimmer:
Det lyder som om der er lidt problemer med afskærmningen. Bruger du samme kabel til at teste både fladskærm og mediacenter? Hvis ja, så er der vist et problem med afskærmningen af signalet inde i din nye kasse.
Det er lidt fesen i farverne, lidt mere grynet. Det er det samme kabel jeg bruger til tests. Det tv kort der sidder i er hauppage pvr150mce.
#4 hmm, prøv såvidt muligt at holde strøm og tv signal kabler adskilt. Hvis du har et "billigt" tv-kabel, så prøv at købe et med bedre skærm; spørg evt. i hifi-klubben.
Jeg kender ikke dit tv-kort, men du kan som udgangspunkt forvente, at der vil være tab i konvertering fra analog til digital og tilbage igen, alt efter kvaliteten af det udstyr du har. Prøv evt. at høre/spørg hos tapeconnection.dk.
Jeg kender ikke dit tv-kort, men du kan som udgangspunkt forvente, at der vil være tab i konvertering fra analog til digital og tilbage igen, alt efter kvaliteten af det udstyr du har. Prøv evt. at høre/spørg hos tapeconnection.dk.
Hvis du bruger et DVB-T tunerkort i din MediaCenter PC og har KabelTV er det årsagen til den ringere kvalitet.. Hvis du vil se TV gennem din MediaCenter skal du have en DVB-C tunerkort.
Link til TDC omkring DVB og KabelTV
DVB-T = Digital Versatile Broadcasting-Terestial
DVB-C = Digital Versatile Broadcasting-Cable
DVB-S = Digital Versatile Broadcasting-Sattelite
Link til TDC omkring DVB og KabelTV
DVB-T = Digital Versatile Broadcasting-Terestial
DVB-C = Digital Versatile Broadcasting-Cable
DVB-S = Digital Versatile Broadcasting-Sattelite
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.