mboost-dp1

Underligt grafikproblem

Gå til bund
Gravatar #1 - EmKay
3. okt. 2005 08:31
Hej alle mine med-nørder

Jeg har et underligt problem med min grafik: Efter jeg er gået ind i et spil og har spillet mellem 1 og 2 minutter, fryser den helt fast i ca. 1-2 sek. og så er grafikken fucket.. Det sker hver gang og det sker både i Battlefield Vietnam og Battlefield 2.

Går jeg ud af spillet og ind i det igen er fejlen der igen med det samme, men genstarter jeg computeren er det væk til at starte med, men ovenstående gentager sig bare.

Læs mere, se screenshots og se min log fra DxDiag på http://emkay.dk/gfxproblem

Hjææælp :o(
Gravatar #2 - peter_m
3. okt. 2005 11:15
Ja, det ser ikke kønt ud.

what do to:
1) nyeste drivere til Gfx
2) bios + chipset
3) lån et andet gfx-kort

/peter
Gravatar #3 - EmKay
3. okt. 2005 11:38
Som jeg skriver i den liste med ting jeg har gjort, så har jeg prøvet 1'eren.. Men de to andre har jeg ikke prøvet. Måske værd at overveje..
Gravatar #4 - drbravo
3. okt. 2005 11:50
Hvilken hardware er det? Er computeren ny eller er det et nyt problem?
Gravatar #5 - EmKay
3. okt. 2005 11:55
Hardwaren kan du læse i min DxDiag-log.. Computeren er fra september 2003..

Hmm.. Måske er det forhandleren, der via en eller anden smart remote har startet fejlen, nu hvor garantien er udløbet..?
</conspiracy mode>
Gravatar #6 - drbravo
3. okt. 2005 12:03
Kan du måle hvor varmt der bliver inde i puteren? Er det måske tid til en rengøring af blæsere osv?
Gravatar #7 - EmKay
3. okt. 2005 12:18
Ahh ja.. Det mangler jeg på min liste..:
Har pillet siden af mit kabinet og har sat en ventilator til at blæse på fuld knald ind i kabinettet.. Det burde vel hjælpe lidt på det..? På den anden side plejer der at blive godt støvet i og omkring mine computerting, så det ku sagtens være det..
Gravatar #8 - peter_m
5. okt. 2005 08:46
tror jeg ville prøve at sætte et andet Gfx kort i...eller i hvert fald som #6 skriver, given den en tur med støvsugeren. Du kan også tage dit Gfx-kort ud og 'rense' polerne på AGP connectoren med et viskelædder...og tag du bare rammene med, så burde der ikke være nogen 'forbindelses' problemer. (husk at aflade dig selv, før du piller)...
Gravatar #9 - buch
5. okt. 2005 08:56
#8 støvsuger=statisk elektricitet=muligvis defekte dele bagefter.
vil anbefale en kompresser, eller trykluft på dåse.
Gravatar #10 - drbravo
5. okt. 2005 09:20

Har du nogensinde haft problemer efter du har støvsuget udstyr? Den er ny for mig. Jeg har ikke hørt om det før må jeg indrømme.
Gravatar #11 - buch
5. okt. 2005 09:30
#10 ja, prøvede med min gamle server der røg processern.
Gravatar #12 - peter_m
12. okt. 2005 12:37
#9 du har ret, i tilfælde af, at man accelererer nok partikler gennem 'plastik-mundstykket' på støvsugeren, kan man oplade denne med statisk elektricitet. Så komprimeret luft er en bedre all-round løsning...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login