mboost-dp1

Underligt problem....

Gå til bund
Gravatar #1 - Jensus
19. jul. 2003 16:29
Jeg har et yderst sært problem.

Jeg købte en 160 GB seagate harddisk for omkring 20 dage siden. Den kørte helt fint i et par dage, og jeg lod min computer stå tændt (med slukket skærm) i en uge. Da jeg kom hjem genstartede jeg computeren, og den kørte helt fint og det gjorde den i et par dage. Men, så skete det sære. En dag forsvandt billedet på min skærm, den blev simpelthen bare sort, skærmen gik ikke ud eller på standby, billedet forsvandt simpelthen bare. Jeg slukkede skærmen og tændte igen, og det kørte fint nok. Efter en reboot skete det igen for mig, men det var bare at slukke skærmen, og tænde den igen og min pc kunne sagtens køre i flere timer uden at det skete. Men det er blevet værre og værre, og sker nu stort set hele tiden, og nu kan jeg ikke bare slukke og tænde skærmen, jeg bliver nødt til at vente i et godt stykke tid fra billedet er forsvundet, til at jeg kan få det tilbage igen.

Min ven kom med en teori om at mit grafikkort blev for varmt, så jeg slog min nye harddisk fra og åbnede kabinetet, men der er ikke sket spor fremskridt.

Specifikationer på min cpu:
Det er en færdig dell som jeg fik i julegave for et par år siden, det eneste som jeg har pillet ved, er at sætte den nye harddisk i.

1 GHZ Pentium 3
128 MB SDRAM
Geforce 2 grafikkort
40 GB Harddisk (kan ikke huske hvilken)
og en eller anden blæser....

Kan nogen hjælpe?

Jeg frygter at jeg enten skal købe ny blæser, eller nyt grafikkort, eller begge dele :(
Gravatar #2 - Inum
19. jul. 2003 17:14
Prøv eventuelt med et andet grafikkort eller hvis du har mere end en computer der hjemme kan du prøve din skærm på den maskine. Hvis skærmen også gør det med den computer er det skærmen.. Hvis skærmen fungere fint med en anden computer tilkorplet, kan du eventuelt prøve et nyt grafikkort (behøver ikke være nyt, du skal bare være sikker på at det virker).

Muligvis kan det være selve varmen på grafikkortet, hvis der sidder en køler på kortet skal du sikre dig at den virker... Prøv at måle temperaturen på de forskellige dele, så for du et overblik omkring varmen.

Jeg vil tro at noget andet af dit hardware muligvis kan være defekt, men start med at prøve din skærm.
Gravatar #3 - Jensus
19. jul. 2003 18:57
Fucking op i røven !!! Jeg står foroverbøjet over min llillesøsters skærm som står på mit gulv, medens jeg navigerer rundt med min mus på skrivebordet og jeg kan rent faktisk ikke se hvad jeg skriver....Pointen er: Min skærm må være stået af : R.I.P 19 tommers Dell :(
Gravatar #4 - Gruesome
19. jul. 2003 19:09

Kan du _SÅ_ komme på IRC! :P

En skam med din skærm though... Men det er hvad der kan ske :/
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login