mboost-dp1
Uninstall af Windows Vista endt i lort, hjælp søges!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg havde installeret den nyeste build af Windows Vista på en partition på min computer, jeg besluttede mig så for at fjerne det igen hvilket jeg gjorde ved at formatere partitionen. Men hvergang jeg booter bliver jeg spurgt om jeg vil booter Microsoft Windows, eller min "Legancy" (before Longhorn) Microsoft Windows. Og her kan jeg selfølgelig kun vælge Legancy (before Longhorn) Microsoft Windows, da det andet ender i en fejlmelding, hvor der står at det hele selvfølgelig mangler. Det kunne virke som et kosmetisk problem men det har desvære medført at jeg min computer tilfældigt slukker, uden for windows, og også nogen gange inden i windows. Altså, hvis jeg booter min Hirens Boot CD, eller min Windows Install CD, så slukker den bare, og det samme sker også, engang imellem, når jeg faktisk er inde i Windows, hvilket er det egentlige problem, da jeg snart skal bruge min computer til Skriftlige eksamener. Så hvis nogen har nogen gode råd, så ville jeg være mere end lykkelig!
Her er mine boot instillinger:
;
;Warning: Boot.ini is used on Windows XP and earlier operating systems.
;Warning: Use BCDEDIT.exe to modify Windows Vista boot options.
;
[boot loader]
timeout=0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition (bootscreen)" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT /KERNEL=KERNEL1.EXE
Og jeg har sat den til ikke at vise en liste over operativsystemer og som sagt er det ikke en mulighed at bruge Startup Repair fra Windows BootCD eller anden Boot CD da min computer slukker efter et stykke tid uden for Windows XP Home Edition SP2.
Her er mine boot instillinger:
;
;Warning: Boot.ini is used on Windows XP and earlier operating systems.
;Warning: Use BCDEDIT.exe to modify Windows Vista boot options.
;
[boot loader]
timeout=0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition (bootscreen)" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT /KERNEL=KERNEL1.EXE
Og jeg har sat den til ikke at vise en liste over operativsystemer og som sagt er det ikke en mulighed at bruge Startup Repair fra Windows BootCD eller anden Boot CD da min computer slukker efter et stykke tid uden for Windows XP Home Edition SP2.
Siden vi snakker om en eksamenscomputer er det temmelig vigtigt at den er så stabil som overhoved muligt. Det vil jeg gnerne skrive under på.
Jeg ville formatere hele molevitten, og så installere Windows igen. Hvis du ikke har Windows CDen, foreslår kan du bare benytter en bekendts CD, og så indtaster din egen key.
Edit: Jeg er dog ikke helt sikker på at jeg har forstået dit problem rigtigt.
Jeg ville formatere hele molevitten, og så installere Windows igen. Hvis du ikke har Windows CDen, foreslår kan du bare benytter en bekendts CD, og så indtaster din egen key.
Edit: Jeg er dog ikke helt sikker på at jeg har forstået dit problem rigtigt.
Kan jeg nøjes med at formatere det ene partion, og så geninstallere Windows der på? Så kunne jeg jo gemme alle mine etc på det andet drev?
Udover, at det er utrolig dumt at lege for meget med install af diverse styresystemer så kort inden eksamen, så er den hardware man kan købe i Aldi af udmærket kvalitet. Der er samtidig en kundeservice der gør de fleste computerforretninger misundelige.
#1 Har du mulighed for at smide din harddisk i en anden maskine (som slave) og så få taget backup af de ting du skal bruge? Så har du mulighed for at få formateret hele drevet, i stedet for kun den ene partition.
#1 Har du mulighed for at smide din harddisk i en anden maskine (som slave) og så få taget backup af de ting du skal bruge? Så har du mulighed for at få formateret hele drevet, i stedet for kun den ene partition.
Det er en Aldi Laptop, du kan måske fortælle mig hvordan jeg fjerner den harddisk og sætter i en anden computer? Ethvertfald har jeg fundet ud af hvorfor den hele tiden slukker, pga for meget varme. Det er blevet forbedret ved at jeg har sat en ektern blæser under..
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.