mboost-dp1
USB 2 port under winXP
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej
Jeg har længe kørt med Windows 2000 på en maskine, som har nogle USB 2 porte indbygget.
Disse har her kørt fint med de hastigheder man nu kan forvente af disse.
I weekenden geninstallerede jeg så maskinen med Windows XP, og pludselig er alle portene blevet til USB 1 porte og når jeg sætter f.eks. min USB disk til, kører det nu meget langsomt.
Mit motherboard er dette http://uk.asus.com/products/mb/socket478/p4c800/ov... min XP er fuldt opdateret osv.
Er der nogle der kender dette problem, og evt. har en løsning?
Jeg har længe kørt med Windows 2000 på en maskine, som har nogle USB 2 porte indbygget.
Disse har her kørt fint med de hastigheder man nu kan forvente af disse.
I weekenden geninstallerede jeg så maskinen med Windows XP, og pludselig er alle portene blevet til USB 1 porte og når jeg sætter f.eks. min USB disk til, kører det nu meget langsomt.
Mit motherboard er dette http://uk.asus.com/products/mb/socket478/p4c800/ov... min XP er fuldt opdateret osv.
Er der nogle der kender dette problem, og evt. har en løsning?
Jammen jeg har installeret SP2, men det er måske ikke nok?
Vil det sige jeg skal
- Afinstallerer SP2
- Installerer SP1
- Installerer SP2
Eller hva?
Vil det sige jeg skal
- Afinstallerer SP2
- Installerer SP1
- Installerer SP2
Eller hva?
Jeg ved ikke om SP1 er inkluderet i SP2, men tror det ikke...
Kan du ikke bare installere SP1 over, og se hva den siger?
Kan du ikke bare installere SP1 over, og se hva den siger?
Det prøvede jeg også lige, og det kan man ikke :S
Den siger at min WinXp er nyerer end den version jeg prøver at installerer.
Jeg mener dog også at SP1 skulle være inkluderet i SP2.
Den siger at min WinXp er nyerer end den version jeg prøver at installerer.
Jeg mener dog også at SP1 skulle være inkluderet i SP2.
Hmmmm...Vil det virkeligt sige dette er en kendt bug med SP2 og at der ikke er en fix til den derude?
Jeg troede sku da de havde helt styr på USB 2 by now :(
Jeg troede sku da de havde helt styr på USB 2 by now :(
#7 hvis man tager et smut forbi windows update finder den hvertfald ikke nogen opdateringer
tror snart jeg tager den afgørelse på den her computer at vi skal ha usb2,0 og ingen spille computer(nu bliver jeg upopulær) for det er fandme træls at lege med sin ekstern hdd når det går så langsomt!
tror snart jeg tager den afgørelse på den her computer at vi skal ha usb2,0 og ingen spille computer(nu bliver jeg upopulær) for det er fandme træls at lege med sin ekstern hdd når det går så langsomt!
Klok: Jeg vil tror at problemet kan løses ved blot at, efter installation af SP1, geninstallere dine motherboard-drivere. Jeg ved i hvert fald fra min egen verden (A7N8X), at USB 2.0 ikke virker hvis jeg først installerer drivere og derefter SP1.
Gør jeg det i den rækkefølge, skal jeg selv til at finde driverne et sted på disken, med mindre jeg gider afinstallere/geninstallere driverne, og det gider jeg ikke :)
Gør jeg det i den rækkefølge, skal jeg selv til at finde driverne et sted på disken, med mindre jeg gider afinstallere/geninstallere driverne, og det gider jeg ikke :)
Tak for de mange gode råd...Det lyder til jeg må hjem og prøve at bøvle lidt med lo*tet :S mon ikke det lykkes til sidst :D
Vidste du at man kan lave sine egne tråde? Du vil sikkert finde det ret svært, men med lidt øvelse så kan du måske lære det.
Vidste du at man kan lave sine egne tråde? Du vil sikkert finde det ret svært, men med lidt øvelse så kan du måske lære det.
Jeg har nu fået mine porte til at virke.
Først opgraderede jeg bios til 1.19 (i samme omgang er mit bundkort blevet en delux udgave, men alt ser ud til at virke, så det lever jeg jo nok med :D) og genstartede. Umildbart gjorde det ikke noget for mig.
Jeg slettede derefter alle mine USB porte under enhedshåntering, og genstartede maskinen. Da portene igen blev detekteret var de nu alle USB 2 porte og jeg var glad.
Jeg ved ikke om det var bios opdateringen der gjorde tricket, men nu ved i da hvad der virkede for mig.
God jul til alle mand.
Først opgraderede jeg bios til 1.19 (i samme omgang er mit bundkort blevet en delux udgave, men alt ser ud til at virke, så det lever jeg jo nok med :D) og genstartede. Umildbart gjorde det ikke noget for mig.
Jeg slettede derefter alle mine USB porte under enhedshåntering, og genstartede maskinen. Da portene igen blev detekteret var de nu alle USB 2 porte og jeg var glad.
Jeg ved ikke om det var bios opdateringen der gjorde tricket, men nu ved i da hvad der virkede for mig.
God jul til alle mand.
#11: jeg skal installere min usb dongle's drivere før jeg installerer SP2. Det BT subsystem der ligger i SP2 er simpelt hen bugged.
Jeg kan ikke browse services på min laptop, fra hverken min mobil eller fra min PDA hvis den kører med Microsoft's Subsystem, men kører den med det der følger med min usb dongle, går det fint.
Ulempen er bare lige, at hvis jeg installerer driveren efter SP2, kan jeg ikke deaktivere MS's subsystem.
Jeg kan ikke browse services på min laptop, fra hverken min mobil eller fra min PDA hvis den kører med Microsoft's Subsystem, men kører den med det der følger med min usb dongle, går det fint.
Ulempen er bare lige, at hvis jeg installerer driveren efter SP2, kan jeg ikke deaktivere MS's subsystem.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.