mboost-dp1

varmt motherboard, hjælp

Gå til bund
Gravatar #1 - Silassassi
15. feb. 2003 21:51
Jeg har et ECS L7S7A, og det bliver altså omkring 50 grader varmt, højst sansynligt pga. min Athlon 2400 (65-72 grader).
Krævende spil stopper uventet, og går tilbage til windows (XP). Overvejer at købe det nye Xaser III, men er der billigere at løsere problemet på???
Gravatar #2 - Xanthia
15. feb. 2003 21:54
ehm ... det der lyder satme hedt mester
Gravatar #3 - Silassassi
15. feb. 2003 22:03
Hvis det var ironisk ment, så er jeg lige glad. Skal bare have en løsning...

\Silassassi
Gravatar #4 - Gruesome
15. feb. 2003 22:07
Det ER for varmt, sænk den i noget madolie eller lignende, og så noget godt blæserkøling over så har du den :)
Gravatar #5 - Silassassi
15. feb. 2003 22:12
Oversat til dansk mener du altså at jeg skal købe et Xaser III m. 7 blæsere...?
Gravatar #6 - Gruesome
15. feb. 2003 22:17
Ville nok lige checke airflow i kabinettet og så købe et par papst blæsere før jeg smed penge efter sådan et kabinet.
Gravatar #7 - Silassassi
15. feb. 2003 22:19
Jeg har så lige et bette problem med air flow - der er ide kabler over det hele, og de er næsten UMULIGE at flytte selvom jeg har et midi tower, ide kablerne spærer godt af for air flow så det ville nok ikke virke så godt...
Gravatar #8 - Gruesome
15. feb. 2003 22:28
Så brug den her guide http://7volts.com/round.htm Det er dejligt let og man kan gøre det når man sidder og stener fjernsyn.
Gravatar #9 - Silassassi
15. feb. 2003 22:30
Smart nok, men jeg er for doven til det, og gider ikke ødelægge mine kabler...
Gravatar #10 - Gruesome
15. feb. 2003 22:33
Det første kabel tog ca et kvarter for mig at lave, resten 10 min. Og hvis du er for doven til at se fjernsyn/film sååh :)

Men hvis du bare leder efter en undskylding for at købe et premodded kabinet, så gøre det... synes bare ikke det er det værd!
Gravatar #11 - Silassassi
16. feb. 2003 11:45
Hvor er det bedst af montere en blæser til kabbinettet, hvis man ikke har nogen i forvejen? Foran eller bagved, og luft ind eller ud???
Gravatar #12 - Gruesome
17. feb. 2003 03:27

Ville nok sætte en blæser bag i der suger luft ind i kabinettet. Derved kommer der mere kold luft til cpu'en da den for det meste sidder ikke så langt fra bagsiden af kabinettet.

Ikke at jeg har den store erfaring, men det er hvad min logiske tænkning lige siger :)
Gravatar #13 - H.E.R.O.
17. feb. 2003 07:26
normalt går man jo efter at få den varme luft ud.

har ikke lavet teoretiske berigner og opstillinger for det. mendet er sådan alt elektronisk udstyr jeg har set fungerer så jeg går ud fra at det er den bedste løsning.

syne sdu det er sejere at suge luft ind jamen så prøv det.

desuden hvro svært er det at købe nogle runde ide kabler?
Gravatar #14 - sKIDROw
17. feb. 2003 08:17
Well
Du skal ihvertfald satse på at få din cpu ned omkring eller helst under 50 grader.
Og motherboardet ned på omkring de 30-40grader.
Du skal sikre godt airflow i kabinettet, og sikre en god udluftning.
Og så ville jeg nok også sikre at køleren er godkendt (af AMD) til din cpu model.
Gravatar #15 - TWFH
18. feb. 2003 16:55
Ifølge AMD er den bedste løsning luft ind forfra og ud bagtil, og det er min erfaring at det også virker bedst sådan. Alt andet jeg har prøvet iht. blæserkonfiguration spænder ben for sig selv. Og få så smidt no'n runde kabler i!
Gravatar #16 - The-Lone-Gunman
18. feb. 2003 17:02
Her i Jylland har et varmt motherboard ikke noget at gøre med temperaturen.

:-)
Gravatar #17 - Xanthia
18. feb. 2003 17:48
#16 heh ;), også min første tanke da jeg så topic!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login