mboost-dp1

via busmaster driver

Gå til bund
Gravatar #1 - noltus
10. apr. 2006 12:13
Hej
jeg har et mystisk problem,jeg har et soltek sl85erv bundkort,jeg har lige geninstalleret xp pro,derefter har jeg installeret de forskellige driver,inkl. 4 in 1 driveren fra via,men når jeg starter op kommer win. med beskeden om at der er fundet ny hardware,og vil installere via bus master driver,men den er jo inkluderet i 4 in 1,det er som om at driveren ikke er installeret,er der nogen der har en ide om hvad der er galt,om jeg evt. har overset noget
Gravatar #2 - Dreadnought
14. apr. 2006 14:35
Bliver vel nok bare stemplet som flamebait, men sidste gang jeg havde problemer med et VIA chipset købte jeg et nyt bundkort uden VIA. Det var de mest mærkelige problemer jeg havde med det VIA bundkort. Jeg har siden da ikke købt et eneste VIA bundkort. Jeg har siden da købt en VIA C3 650MHz til en stille PC. Kæmpe fejl! Så har jeg købt en TerraTec lydkort baseret på en VIA chip. Endnu en kæmpe fejl. Så dagens lektie; hold nallerne fra VIA.
Gravatar #3 - BurningShadow
14. apr. 2006 22:36

Jeg har selv en VIA C3 desktop, og det er kun en stor fejl for Windows brugere. Jeg kunne ikke installere Windows på den, men den har ingen problemer med Syllable, Zeta, og QNX.

Problemet er, set derfra hvor jeg sidder, ikke VIA... Det er Windows...
Gravatar #4 - Dreadnought
15. apr. 2006 21:47
#3 Det er nu nok både Windows-kernen og VIA der er skyld i det. Windows-kernen kører jo ud fra de egenskaber som processoren har. VIA har lavet en dårlig implementation af de fleste egenskaber som P3 har, og windows-kernen er jo kun optimeret til P3s egenskaber, så problemet ligger hos begge.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login