mboost-dp1
Warcraft 3 - går ned hele tiden
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg har for et stykke tid siden indkøbt warcraft 3... Hvilket jeg har haft nogen problemer med:
Midt i et spil, måske hvert andet(ligemeget om det er på battle-net eller single-player), kan computeren pludselig finde på at genstarte. Lidt noget bøvl da Warcraft 3 ellers er et genialt spil.
Min computer kører nu med:
Windows XP Proffesionel
Asus ATX Athlon/Duron ALI1647 SA Bundkort
AMD K7 1200 MHz Duron Processor
384 SD Ram (skod-ram - "Noname" tror jeg)
2 blokke af 128 og 256 PC133 SDRam
Palit Daytona GeForce 4 Ti 4200 128 MB DDR Ram
Maxtor DiamondMax D740X 80 GB 7200RPM (delt i 5GB og 75GB)
Warcraft 3 manualen siger så, at der kan være noget galt med driveren til grafikkortet... (dengang havde jeg et Asus Geforce 2 MX400 64 MB SDRAM) underligt nok, da jeg havde den nyeste driver (detonator XP).
Men jeg skiftede så til en ældre driver (vidst den der fulgte med XP) og det virkede stadig ikke.
Jeg geninstallerede warcraft 3, formaterede det drev jeg bruger til styresystem og geninstallerede windows XP dansk version, men det virkede stadig ikke.
I mellemtiden har jeg så fået skiftet grafikkort til ovenstående med selvfølgelig den nyeste driver og det virker stadig ikke.
Her tænkte jeg så at det måtte være den danske version af XP jeg har installeret på ny flere gange, der måtte være noget i vejen med.
Så igår skaffede jeg Windows XP engelsk version og installerede den...
MEN PROBLEMET ER DER STADIG!!
Og det er KUN, og jeg siger <STRONG>KUN</STRONG>, Warcraft 3 jeg har haft bøvl med...
Warcraft 3-CD'en ved jeg virker, da jeg installeret denne på andre computere, hvor den virker helt fint.
Og det kan nærmest ikke være XP, da jeg har prøvet flere forskellige versioner og dem jeg kender med Windows XP har aldrig haft problemet.
Er der nogen, der har en ide om, hvad der kan være galt?
Midt i et spil, måske hvert andet(ligemeget om det er på battle-net eller single-player), kan computeren pludselig finde på at genstarte. Lidt noget bøvl da Warcraft 3 ellers er et genialt spil.
Min computer kører nu med:
Windows XP Proffesionel
Asus ATX Athlon/Duron ALI1647 SA Bundkort
AMD K7 1200 MHz Duron Processor
384 SD Ram (skod-ram - "Noname" tror jeg)
2 blokke af 128 og 256 PC133 SDRam
Palit Daytona GeForce 4 Ti 4200 128 MB DDR Ram
Maxtor DiamondMax D740X 80 GB 7200RPM (delt i 5GB og 75GB)
Warcraft 3 manualen siger så, at der kan være noget galt med driveren til grafikkortet... (dengang havde jeg et Asus Geforce 2 MX400 64 MB SDRAM) underligt nok, da jeg havde den nyeste driver (detonator XP).
Men jeg skiftede så til en ældre driver (vidst den der fulgte med XP) og det virkede stadig ikke.
Jeg geninstallerede warcraft 3, formaterede det drev jeg bruger til styresystem og geninstallerede windows XP dansk version, men det virkede stadig ikke.
I mellemtiden har jeg så fået skiftet grafikkort til ovenstående med selvfølgelig den nyeste driver og det virker stadig ikke.
Her tænkte jeg så at det måtte være den danske version af XP jeg har installeret på ny flere gange, der måtte være noget i vejen med.
Så igår skaffede jeg Windows XP engelsk version og installerede den...
MEN PROBLEMET ER DER STADIG!!
Og det er KUN, og jeg siger <STRONG>KUN</STRONG>, Warcraft 3 jeg har haft bøvl med...
Warcraft 3-CD'en ved jeg virker, da jeg installeret denne på andre computere, hvor den virker helt fint.
Og det kan nærmest ikke være XP, da jeg har prøvet flere forskellige versioner og dem jeg kender med Windows XP har aldrig haft problemet.
Er der nogen, der har en ide om, hvad der kan være galt?
Jeg har nu installeret Asus Probe 2 for at teste CPU'ens temperatur. Jeg kan dog ikke teste CPU'ens temperatur lige ved crashet i Warcraft 3, da den bare genstarter computeren.
CPU'ens temperatur ligger normalt på 53 grader og Rammene på 26 grader.
Men jeg prøvede lige Warcraft 3, hvilket efter 2 minutter crasher som altid, og det er ikke som om blæseren på CPU'en lyder på nogen måder anderledes.
Efter genstart lå CPU'ens temperatur på 55 grader.
Jeg tror ikke det er det der er problemet, da jeg for en måneds tid siden skiftede min køler fra den der hører til processoren (den larmede forholdsvist meget), til denne:
Noise Control SupersilentType: CoolerMax CPU Speed: 1200MHzSocket: Socket A / FC-PGAFan Size: 80x80x25mmSpeed: 3500RPMNoise: 19-21dBCFM: 19,7
Og Warcraft 3 har både crashet før og efter jeg har skiftet køler.
Og så er det også lidt mærkeligt at den KUN er Warcraft 3 der crasher. Der må da hvertfald være nyere spil der kræver mere, eller samme CPU-kraft. F.eks. Battlefield 1942, eller GTA 3, som kører fint.
Det er meget meget mærkeligt...
CPU'ens temperatur ligger normalt på 53 grader og Rammene på 26 grader.
Men jeg prøvede lige Warcraft 3, hvilket efter 2 minutter crasher som altid, og det er ikke som om blæseren på CPU'en lyder på nogen måder anderledes.
Efter genstart lå CPU'ens temperatur på 55 grader.
Jeg tror ikke det er det der er problemet, da jeg for en måneds tid siden skiftede min køler fra den der hører til processoren (den larmede forholdsvist meget), til denne:
Noise Control SupersilentType: CoolerMax CPU Speed: 1200MHzSocket: Socket A / FC-PGAFan Size: 80x80x25mmSpeed: 3500RPMNoise: 19-21dBCFM: 19,7
Og Warcraft 3 har både crashet før og efter jeg har skiftet køler.
Og så er det også lidt mærkeligt at den KUN er Warcraft 3 der crasher. Der må da hvertfald være nyere spil der kræver mere, eller samme CPU-kraft. F.eks. Battlefield 1942, eller GTA 3, som kører fint.
Det er meget meget mærkeligt...
Jeg overvejer om det ikke kunne være dine ram der er problemet.... Hvis du har mulighed for det så sæt nogle andre i og se hvad der sker.
Ellers er der den mest brugte metode til at finde hardware fejl. Skift lydkort, ram, netkort etc. en af gangen indtil at problemet er væk.
Og dér har du din hardware fejl.
Ellers er der den mest brugte metode til at finde hardware fejl. Skift lydkort, ram, netkort etc. en af gangen indtil at problemet er væk.
Og dér har du din hardware fejl.
Hvis det skulle være Hardward problem, hvorfor at det så kun i warcraft 3..... Warcraft 3 bruger vel det sammen hardward som alle andre spil.....
#5 Det kan sagten være en kommmando/forespørgsel som Warcraft 3 sender til et stykke harware som andre spil ikke bruger.
Desuden er det jo blevet sat fast at spillet virker fint på andre computere.
Nu ved jeg ikke lige så meget om XP og hvor godt W3 virker i det.
Hvis det ikke er en hardware fejl, så er det er driver eller bios fejl!
Desuden er det jo blevet sat fast at spillet virker fint på andre computere.
Nu ved jeg ikke lige så meget om XP og hvor godt W3 virker i det.
Hvis det ikke er en hardware fejl, så er det er driver eller bios fejl!
#9 -
12. feb. 2003 15:05
Driver til grafikkort eller hvad? Det er bare lidt mærkeligt når jeg har skiftet driver flere gange til det gamle grafikkort og endda købt et nyt, hvilket stadig ikke virker.
Sorry aner det ikke... jeg bruger næsten aldrig windows ( har ikke endgang windows installeret pt)
Grunden til at jeg skrev det, var at jeg har to venner med samme windows 98 installetion. Warcraft virkede fint på begge maskiner, jeg havde selv installeret både systemet og spillet. Så opdaterede jeg begge computere til Win XP, og pludselig gik den ene ned i Warcraft. Sikkert samme fejl som du har.
Da begge systemer havde samme styresystemer før og efter, gik jeg ud fra at det måtte være en driver fejl, da eneste forskel var hardwaren...
Jeg fik forøvrigt aldrig lavet fejlen... Prøvede ALLE de drivere jeg kunne få fat på :-/ så måske det ikke er det...
Grunden til at jeg skrev det, var at jeg har to venner med samme windows 98 installetion. Warcraft virkede fint på begge maskiner, jeg havde selv installeret både systemet og spillet. Så opdaterede jeg begge computere til Win XP, og pludselig gik den ene ned i Warcraft. Sikkert samme fejl som du har.
Da begge systemer havde samme styresystemer før og efter, gik jeg ud fra at det måtte være en driver fejl, da eneste forskel var hardwaren...
Jeg fik forøvrigt aldrig lavet fejlen... Prøvede ALLE de drivere jeg kunne få fat på :-/ så måske det ikke er det...
hmmm ... vil delvist tilslutte mig klyde_snot, jeg kunne også mistænke dine RAM for at være problemet. Ellers ville jeg nok prøve at udskifte hardwaren bid for bid, som det tidligere er blevet beskrevet. Men ok, nu er det jo ikke alle der har valgt at afsætte en 2-3 hyldemeter til hardwarelager ;)
OFF_TPOIC: Kan faktisk huske en nasty bug jeg havde med den nu meget gamle WC2: I multiplayermode frøs min spand efter 2sek, og jeg gik hidsigt til værks med at jonglere med hardwaren. Til sidst skiftede jeg i ren desperation keyboardet til et gammelt DELL bræt. Og det virkede sgu, hvorfor har jeg undret mig over siden :)
OFF_TPOIC: Kan faktisk huske en nasty bug jeg havde med den nu meget gamle WC2: I multiplayermode frøs min spand efter 2sek, og jeg gik hidsigt til værks med at jonglere med hardwaren. Til sidst skiftede jeg i ren desperation keyboardet til et gammelt DELL bræt. Og det virkede sgu, hvorfor har jeg undret mig over siden :)
Næsten det samme sker for mig i Elder srols III:Morrowind.
Spillet /*edit er */ fuldt af bugs og overopheder mit mainboard til ca. 50 grader og crasher til skrivebordet...
Spillet /*edit er */ fuldt af bugs og overopheder mit mainboard til ca. 50 grader og crasher til skrivebordet...
#1: Min bror havde nøjagtigt samme symptom (spontane reboots), men det viste sig at være fordi klovnen havde sat sine ikke-CL2 certified RAM til at køre CL2... Derfor tænker jeg: Du har nok en ram-fejl et sted?
BTW, har du opdateret drivere til bundkortet? ALi's chipsets har det med at være lidt sjove med RAM'en (kan jeg sige af bitter erfaring)
#14: Tro det eller ej, men jeg kender folk for hvem Morrowind kun er gået ned få gange... Meget tungt, meget buggy, meget kræsent med hardware. Men det kan lære folk at quicksave, kan det :)
#15: Nu er jeg ikke så meget inde i ram-teknologi. Er der noget jeg kan prøve at rette? og hvordan? Altså før den sidste udvej at købe nogen nye ram...
Jeg tør næsten ikke opdatere BIOS, da jeg har hørt at det kan være noget risikabelt, hvis man ikke ved hvad man gør.
Jeg tør næsten ikke opdatere BIOS, da jeg har hørt at det kan være noget risikabelt, hvis man ikke ved hvad man gør.
Min lillebror havde samme problem.
Jeg er ret sikker på at det er et driverproblem.
Opdater din chipset driver (nogle kan ikke finde ud af køre sammen med winXP)
Opdater din Grafikkortdriver (hvis du ikke allerede har gjort det)
Hvis det ikke hjælper, så prøv at opdatere din Bios
Hvis der stadig er fejl, kan det muligvis skyldes defekte eller dårlige ramblokke, hvis du har flere ramblokke i kan du forsøge at jonlere lidt rundt med dem.
Men forsøg først din chipsetdriver.
Jeg er ret sikker på at det er et driverproblem.
Opdater din chipset driver (nogle kan ikke finde ud af køre sammen med winXP)
Opdater din Grafikkortdriver (hvis du ikke allerede har gjort det)
Hvis det ikke hjælper, så prøv at opdatere din Bios
Hvis der stadig er fejl, kan det muligvis skyldes defekte eller dårlige ramblokke, hvis du har flere ramblokke i kan du forsøge at jonlere lidt rundt med dem.
Men forsøg først din chipsetdriver.
XenoTek, et sted i BIOS'en burde du kunne finde noget RAM CL eller RAM Cas Latency. Hvis den står på 2 eller 2.5, så prøv at sætte den op på 3.
Det kan godt ske, at det er grayed-out, så du skal sætte nogle generelle RAM indstillinger et sted til "expert" eller lign. for at få lov til at rette i det.
Jeg har aldrig hørt om folk der har ristet nogle ram på at sætte forkerte indstillinger, så du burde kunne prøve dig lidt frem.
Toms Hardware Guide har skrevet en ret grundig artikel om RAM tweaking - du kan jo prøve at finde den, og læse lidt om det. Der står ret sikkert en masse om hvad de forskellige indstillinger er.
www.tomshardware.com
Jeg tror ikke at en BIOS opdatering vil hjælpe, så prøv ikke det endnu :)
Det kan godt ske, at det er grayed-out, så du skal sætte nogle generelle RAM indstillinger et sted til "expert" eller lign. for at få lov til at rette i det.
Jeg har aldrig hørt om folk der har ristet nogle ram på at sætte forkerte indstillinger, så du burde kunne prøve dig lidt frem.
Toms Hardware Guide har skrevet en ret grundig artikel om RAM tweaking - du kan jo prøve at finde den, og læse lidt om det. Der står ret sikkert en masse om hvad de forskellige indstillinger er.
www.tomshardware.com
Jeg tror ikke at en BIOS opdatering vil hjælpe, så prøv ikke det endnu :)
Nu er det et stykke tid siden jeg har prøvet at få Warcraft 3 til at virke, da jeg nærmest opgav. Jeg har ik haft penge til at udskifte noget andet end mine ram.
Jeg købte en blok med 512 PC133 SD-ram (kan ikke huske mærket - men for ca. 800 kr) for et par måneder siden, men byttede dem igen da det ikke gjorde det bedre. Problemet er der altså stadig.
Jeg har prøvet at kigge i BIOS og ganske rigtigt er der noget der hedder SDRAM Cas Latency. Desværre står den allerede på 3t, hvor det er muligt enten at sætte den til 2 eller 3t... Der er også noget der hedder 'SDRAM Ras to Cas delay', hvilket står på 2 ud af 3. Kan der være noget der??
Jeg købte en blok med 512 PC133 SD-ram (kan ikke huske mærket - men for ca. 800 kr) for et par måneder siden, men byttede dem igen da det ikke gjorde det bedre. Problemet er der altså stadig.
Jeg har prøvet at kigge i BIOS og ganske rigtigt er der noget der hedder SDRAM Cas Latency. Desværre står den allerede på 3t, hvor det er muligt enten at sætte den til 2 eller 3t... Der er også noget der hedder 'SDRAM Ras to Cas delay', hvilket står på 2 ud af 3. Kan der være noget der??
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.