mboost-dp1

Windows XP (Customizing Hjælp)

Gå til bund
Gravatar #1 - Bornslippy
9. mar. 2007 05:44
Jeg vil gerne Ændre boxen "Luk Computeren" i XP da jeg ikke er så vild med den blå farve (Helst ikke nogen programmer som WindowBlinds, etc).
Har søgt på google men ved sq ikke lige hvad man skal kalde den box.
Help is very appreciated.

Billede af den box jeg snakker om:
http://img89.imageshack.us/my.php?image=changethis...
Gravatar #2 - kinaholm
9. mar. 2007 11:39
ehm, brug det grå skin ? :)
Gravatar #3 - MiniatureZeus
9. mar. 2007 15:17
#2 Giver den ikke stadigvæk en blå boks til sidst... men kan sq ikke helt forstå BS's problem, for lang tid er det lige man glor på den boks?
Gravatar #4 - KaW
18. mar. 2007 09:33
Det eneste du lige kan ændre er også loginsiden. Og den box der kommer frem når du trykker Ctrl+Alt+Delete. Dette gøres i dansk XP således:
Start -> Kontrolpanel -> Brugerkonti -> "Skift måden hvorpå brugere logger af og på" og un-marker fluebenet i begge boxe.
Gravatar #5 - Bornslippy
18. mar. 2007 16:37
Har fundet ud af at ændre udseendet på den pågældene box, alt grafikken ligger i msgina.dll og shell32.dll som jeg har customized nu.

Resultat
Gravatar #6 - buch
18. mar. 2007 16:44
Kan du smide de filer op så vi andre kan benytte dem?
Gravatar #7 - Bornslippy
21. mar. 2007 11:00
Here you go buch...

Skal lige siges patchen fra Vyrus956 kun virker på EN-us (USA) XP systemer.

Af den grund lavede jeg pre-patched pakke til Danske XP Systemer.
Pakken indeholder msgina.dll (DA-da), shell32.dll (DA-da) og en smart replacer som kan erstatte filer som er i brug af systemet og laver back-up af de filer man erstatter.

Begge filer skal findes og erstatte filer i mappen
%SystemRoot%/System32

Pakken kan hentes HER
Gravatar #8 - buch
21. mar. 2007 17:17
Det smadrede så lige hele min bærbar, så sidder her og er igang med at reparere xp.
Gravatar #9 - The-Lone-Gunman
21. mar. 2007 18:05
... hvorfor anskaffer du dig ikke bare Vista og får et langt bedre system, end at bruge et forældet styresystem pyntet op som et nyt?
Gravatar #10 - buch
21. mar. 2007 18:31
Det er jo ikke sikkert man lige har pengene til at købe en computer, der kan klare de krav vista sætter.
Gravatar #11 - The-Lone-Gunman
21. mar. 2007 20:50

Hvis din computer ikke kan kører Vista skal man nok alligevel have fat i en ny maskine...

Det kører perfekt på min 2½ år gamle bærbare med en 1,5 GHz Pentium M og 512 MB RAM. Og det er med Aero slået til. Så hvis man slår det fra, burde det kører på stort set alle maskiner lavede inden for de sidste tre år, og sikkert også ældre end det.

Det er en myte at Vista kræver en kraftig computer.
Gravatar #12 - trylleklovn
21. mar. 2007 20:54
Har man en computer der ikke kan trække vista er man ikke nørd. Eller også trænger man voldsomt til at opgradere.
Gravatar #13 - arne_v
21. mar. 2007 21:00

Jeg troede faktisk at nørder var nogen som syntes at det er
sjovt at få en gammel maskine til at køre godt fremfor at betale
en formue for en monster maskine.

Altså: DamnSmallLinux er mere nørdet end at gå ned til hardware
pusheren og bestille en quad core med Vista Ultimate.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login