mboost-dp1

Winlogon suger ..?!?

Gå til bund
Gravatar #1 - Ju9or
26. maj 2003 13:04
System:
XP 1700+, 768 Mb RAM

Programmer:
WinXP, OfficeXP, AutoDesk Inventor6

Problem:
Når jeg kører Inventor eller har haft maskinen tændt i et par dage ad gangen, så er der en task i min taskmanager der hedder Winlogon.exe, som suger mellem 2% og 98% af CPU-kraft, og hele maskinen er næsten ikke til at bruge.
Det skal lige nævnes at jeg HAR prøvet at formatere maskinen og installere alt forfra, uden held.

Er der nogen der har en løsning på problemet ?
Gravatar #2 - Samuraikaj
26. maj 2003 18:33
jeg har WinXP, som har kørt i over to døgn nu, men i taskmanager står der, at winlogon.exe bruger 0% CPU-kraft. Så det er nok AutoDesk Inventor 6, der er skyldneren, da jeg og bruger Office XP.
Jeg kender dog intet til ADI6, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig yderligere.
Gravatar #3 - Samuraikaj
26. maj 2003 18:35
okay... kom til at klikke på gem:(
Hvis en admin læser dette, bedes dette indlæg slettet.
Gravatar #4 - DiZaster
26. maj 2003 19:03
Min winlogon bruger 0% CPU kraft, og 516-760k memory... Har nogle gange problemer med at min explorer.exe bruger 100% CPU kraft når min pc har stået tændt i nogle døgn. Rimeligt irriterende.

Af og til genstarter den også af sig selv, men det er vist bare min PSU der er for lidt for lille (300W Antec)
Gravatar #5 - Ju9or
27. maj 2003 20:39
Nogen der ved hvad Winlogon er ?
Gravatar #6 - The-Lone-Gunman
27. maj 2003 21:17
Hmm kan du så ikke bare genstarte...

(ved ikke hvad AutoDesk Inventor6 er)
Gravatar #7 - Yasw
27. maj 2003 21:18
#6 - Det er jo ikke sådan lige altid at man har lyst til at genstarte. Ser det som et svaghedstegn hvis man er nødt til at genstarte sin maskine mere end højst nødvendigt.
Gravatar #8 - west
27. maj 2003 21:55
Winlogon - A component of the Windows operating system that provides interactive logon support.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=...
Gravatar #9 - Wolly
28. maj 2003 06:40
Her kommer et crazy forslag: Slå Winlogon fra :-)

Prøv at gå ind under kontrolpanelet -> brugere. Her kan du ændre den måde brugere logger på systemet. Fjern hurtigt brugerskift og den anden ting man kan fjerne, som jeg ikke lige kan kuske hvad hedder...

Aner ikke om det virker, men det er da et forsøg værd :-)
Gravatar #10 - Raenil
28. maj 2003 07:38
@Ju9or:

Du kører selvfølgelig SP1?
Gravatar #11 - Ju9or
1. jun. 2003 11:51
@6:
AutoDesk Inventor er et 3D tegneprogram som bruges til bla. tegning af modeller i 3D til brug for jern og metalindustrien.

@10:
Jub - Kører WinXP SP1 og alle updates er på plads...
Gravatar #12 - Infophreak
8. jun. 2003 18:45
IIRC, kan man ikke slå winlogon fra. Windows betragter winlogon.exe som en vital systemproces (jeg kunne forestille mig, at den er nødvendig for, at windows kan bruges af mere end een bruger (dvs. administrator)), og hvis den dør, så begår resten af systemet kollektivt selvmord sammen med den. (Det ødelægger self ret meget af pointen ved at lave en mikrokerne... gad vide, hvorfor de så gjorde det?)
Gravatar #13 - Ju9or
10. jun. 2003 08:45
Jeg har gjort som Wolly foreslog og det virker faktisk rimeligt godt. Den kan til tider stadig godt stå i stampe efter Inventor er blevet lukket ned men det er til at leve med...
Gravatar #14 - west
24. jun. 2003 10:59
Some programs (like Autodesks Inventor 6) save themself agianst software piratery by modifing the boot-track. If you have a anti-virus software running, then a silly pingpong between AV-software and boot-protected software is starting. This pingpong seems to blow up winlogon.exe

Try to stop your antivirus software while you run in trouble with winlogon.exe. On my machine it works fine.
Hope this helps someone
Andreas

Måske lidt sent at rive op i denne tråd igen ..
Men om ikke andet for at få kastet lidt lys over sagen ?

Ovenstående lyder da ihvertfald rimelig plausibelt ....

http://www.uscemea.org/mbread.aspx?mbID=1〈=en&filter=all&id=820#4552
Gravatar #15 - Infophreak
29. jun. 2003 18:00
@14: Det lyder jo næsten som det Intuit tabte ekstremt meget ansigt på. Turbotax 2002s "piratsikring" pillede ved noget i MBR på harddisken, hvilket fik alle multi-boot installationer til at gå i udu. KVAJPANDER!

/.s nyheder om Turbotax
Nyheden, er startede deres problemer
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login