mboost-dp1

Wireless router hvilken?

Gå til bund
Gravatar #1 - I.F.F.
20. jun. 2006 11:52
hej.

jeg staar og skal koebe en wireless router

routeren skal bruges i min lejlighed til 2 baerbare maskiner og jeg har cybercity adsl.

jeg synes det er lidt en jungle at finde en wireless router og jeg vil gerne hoere om der er nogen der vil dele deres gode og evt daarlige erfaringer med mig inden jeg koeber noget i blinde.

paa forhaand tak

ps jeg synes da det kunne vaere smart at den havde inbygget printserver men jeg ved ikke om disse modeller har nogle ulemper som goer at man skal holde sig fra dem
Gravatar #2 - DUdsen
20. jun. 2006 13:41
standardsvaret uden Printserver er Linksys WTG54G og med prinserver, amokk plejer at andbefale "Asus WL500g deluxe" der vist nok er nogenlunde samme hardware og i lighed med Linksys en bruger embedded linux.

Asus'en får svjv ikke specielt dårlige reviews, spørg google, så der burde ikke værre de store problemer ved at vælge den.
Gravatar #3 - IT-ekspert Kejser
20. jun. 2006 19:59
Alternativt kan du få en trådløs router fra Cybercity - ganske gratis (det kunne man værtfald da jeg havde Cybercity).

Men ellers, som DUdsen siger, Linksys WTG54G eller Asus WL500G Deluxe

Edit: Men den fra Cybercity har selvfølgelig ikke en printserver indbygget.. Jeg beklager at jeg ikke så det første gang jeg læste indlægget..
Gravatar #4 - hgul
20. jun. 2006 20:12
#2 og #3

Den hedder WRT54G ;-)
Gravatar #5 - buch
20. jun. 2006 21:14
#3 den er ikke gratis, og har hørt fra flere at den er mere eller mindre elendig.
Gravatar #6 - <3Thinkpads
20. jun. 2006 21:17
WL500G Deluxe, mmmmh.. Du kan ikke andet end at elske det!
Gravatar #7 - I.F.F.
20. jun. 2006 21:46
mange tak for responsen.

jeg vil kigge lidt paa asus og linksys :)
Gravatar #8 - amokk
20. jun. 2006 23:18
tag ASUS'en... Det er nogenlunde samme hardware (CPU og chipset) der er i ASUS og Linksys, men ASUSen har 2 stk USB2 porte, så den kan bruges som printserver, filserver (med USB disk), lydserver, webcamserver (overvågning), eller hvad du ellers kan finde på af USB enheder...
Gravatar #9 - woodplace
20. jun. 2006 23:31
Hvorfor vil du ha en router, når du nu allerede har en router fra CC?
>>JEG<< ville nøjes med et AP Feks. Zyxel Zyair G1000

Mvh
woodplace
Gravatar #10 - amokk
20. jun. 2006 23:35
#9 det er der ingen grund til når du kan få en router der kan så meget mere... Selve router-funktionen kan du jo bare slå fra hvis du hellere vil bruge CC routeren til formålet, men så har du stadig en god switch, AP og universel USB-maskine
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login