mboost-dp1
Xbox -> Modchip Hvilken skal jeg købe
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Her sidder jeg med min helt nye Xbox, og vil installere Gentoox/Stardust på den. Det viser sig dog hurtigt at Xbox'en ikke vil læse mine CD'er lige meget hvad jeg gør :-( Jeg tror jeg har prøvet alt nu, og det virker stadig ikke...
Så jeg er kommet til den konklusion at jeg bliver nød til at modde Box'en. Mit spørgsmål er nu hvilken chip jeg skal købe, og hvor jeg kan få den billigst?
Er der ikke en eller anden der har været samme tur igennem, og kan give mig et par hints om Chippen og butikkerne den kan købes i, ville jeg være super glad :-)
Så jeg er kommet til den konklusion at jeg bliver nød til at modde Box'en. Mit spørgsmål er nu hvilken chip jeg skal købe, og hvor jeg kan få den billigst?
Er der ikke en eller anden der har været samme tur igennem, og kan give mig et par hints om Chippen og butikkerne den kan købes i, ville jeg være super glad :-)
Jeg har surfet lidt rundt på nettet, og fundet frem til modchip.dk som har en chip til 400 der kan det jeg har brug for. Overvejer pt at få dem til at skifte den, da det kun koster 250 kroner.
Wolly: Jeg fik skiftet min hos xmod.dk incl. 120 gb harddisk (og fik den gamle disk med tilbage naturligvis) for 1600 kr. I stedet for bootchip flashes BIOS'en, giver samme resultat. Og det sprøjter bare :)
Selv med bootchip (el.lign.) kan den nok ikke læse CD-R'er. Måske CD-RW. Problemet er at drevet ikke er lavet til at læse det.
Selv med bootchip (el.lign.) kan den nok ikke læse CD-R'er. Måske CD-RW. Problemet er at drevet ikke er lavet til at læse det.
@Gruesome
Hmmm jeg har da fundet ud af jeg er en klaphat :-) Jeg troede at Stardust gjore alt for mig... hehe det gjore den ikke, det er bare en installer til Gentoox :-)
For at få det til at virke skal man bruge:
Spillet MechAssault
En USBmemorystick
En USB adapter
MechAssault gider jeg ikke købe! USBsticken kan jeg nok låne af en ven, men man skal også købe en UDBadapter.
Totalt vil det koste mig meget mere at installere Linux på en umoddet xbox, end de 500 kroner jeg skal give xmod.dk for at flashe min BIOS :-/ Samtidig er der mange andre fordele ved at få den flashet, så det er nok det jeg ender med at gøre...
Hvis din ven finder en nemmere måde, må du meget gerne skrive det til mig :-)
@Ronson
Kan din box afvikle NTSC spil??? Og kan du se DVD uden DVD kittet, og brug af Linux???
Hmmm jeg har da fundet ud af jeg er en klaphat :-) Jeg troede at Stardust gjore alt for mig... hehe det gjore den ikke, det er bare en installer til Gentoox :-)
For at få det til at virke skal man bruge:
Spillet MechAssault
En USBmemorystick
En USB adapter
MechAssault gider jeg ikke købe! USBsticken kan jeg nok låne af en ven, men man skal også købe en UDBadapter.
Totalt vil det koste mig meget mere at installere Linux på en umoddet xbox, end de 500 kroner jeg skal give xmod.dk for at flashe min BIOS :-/ Samtidig er der mange andre fordele ved at få den flashet, så det er nok det jeg ender med at gøre...
Hvis din ven finder en nemmere måde, må du meget gerne skrive det til mig :-)
@Ronson
Kan din box afvikle NTSC spil??? Og kan du se DVD uden DVD kittet, og brug af Linux???
Jeg har undersøgt lidt om xbox'ens BIOS, og det ser ud til at det skulle være muligt at Flashe den, på et almindeligt bundkort. Blot ved at boote DOS og bruge et BIOS flash program. Man booter simpelthen computeren, og skifter derefter BIOS'en ud med xbox'ens mens computeren er tænd, og kører så sit BIOS-flash program...
Der skulle vel ikke være nogen der har erfaringer med dette???
Der skulle vel ikke være nogen der har erfaringer med dette???
Wolly: Ja, den kan alt. Altså næsten. Med en (software) DVD afspiller kan den fint afspille DVD uden DVD kit eller noget, og NTSC er der ingen problemer med. Er i farver og det hele, dog er der 2 tynde streger i siderne, fordi det er NTSC. Men det ser man overhovedet ikke normalt.
Aner intet om at flashe BIOS'en dog.
Aner intet om at flashe BIOS'en dog.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.