mboost-dp1

Xbox -> Modchip Hvilken skal jeg købe

Gå til bund
Gravatar #1 - Wolly
17. aug. 2003 08:54
Her sidder jeg med min helt nye Xbox, og vil installere Gentoox/Stardust på den. Det viser sig dog hurtigt at Xbox'en ikke vil læse mine CD'er lige meget hvad jeg gør :-( Jeg tror jeg har prøvet alt nu, og det virker stadig ikke...

Så jeg er kommet til den konklusion at jeg bliver nød til at modde Box'en. Mit spørgsmål er nu hvilken chip jeg skal købe, og hvor jeg kan få den billigst?

Er der ikke en eller anden der har været samme tur igennem, og kan give mig et par hints om Chippen og butikkerne den kan købes i, ville jeg være super glad :-)
Gravatar #2 - Cyrack
17. aug. 2003 14:52
Wolly: kan du ikke bare bruge HDD-switch hacket? (Hvis du har gode nerver ;)
Ellers skal du vel bare bruge den mindste boot-chip, da du sådan set 'bare' skal omgå bios...
Gravatar #3 - Wolly
17. aug. 2003 15:15
Jeg har surfet lidt rundt på nettet, og fundet frem til modchip.dk som har en chip til 400 der kan det jeg har brug for. Overvejer pt at få dem til at skifte den, da det kun koster 250 kroner.
Gravatar #4 - Wolly
17. aug. 2003 15:22
Hvad er det for et HDD-switch hack du taler om??? Stardust har emn fil man kan boote fra HD, men jeg har No clue hvordan det virker :-)
Gravatar #5 - Cyrack
17. aug. 2003 16:06
Newz.dk havde en nyhed om xbox/linux, prøv at søge på det... [gider ikke selv :-D]
Gravatar #6 - Ronson ⅍
18. aug. 2003 08:40
Wolly: Jeg fik skiftet min hos xmod.dk incl. 120 gb harddisk (og fik den gamle disk med tilbage naturligvis) for 1600 kr. I stedet for bootchip flashes BIOS'en, giver samme resultat. Og det sprøjter bare :)

Selv med bootchip (el.lign.) kan den nok ikke læse CD-R'er. Måske CD-RW. Problemet er at drevet ikke er lavet til at læse det.
Gravatar #7 - Wolly
18. aug. 2003 20:53
Xmod.dk lyder super... Jeg takker mange gange Ronson, det er det billigste jeg har set indtil videre... Jeg overvejer dog først at prøve med nogle andre CD-RW fabrikater, for at se om jeg ikke kan få den til at virke, uden modding :-)
Gravatar #8 - Gruesome
19. aug. 2003 08:21

Rapportere du lige tilbage om hvordan det går? En af mine venner har gang i et lignende projekt, så det kunne være rart at vide om det var muligt at bruge det hack uden for mange krumspring til det :)
Gravatar #9 - Wolly
19. aug. 2003 17:38
@Gruesome
Hmmm jeg har da fundet ud af jeg er en klaphat :-) Jeg troede at Stardust gjore alt for mig... hehe det gjore den ikke, det er bare en installer til Gentoox :-)

For at få det til at virke skal man bruge:

Spillet MechAssault
En USBmemorystick
En USB adapter

MechAssault gider jeg ikke købe! USBsticken kan jeg nok låne af en ven, men man skal også købe en UDBadapter.

Totalt vil det koste mig meget mere at installere Linux på en umoddet xbox, end de 500 kroner jeg skal give xmod.dk for at flashe min BIOS :-/ Samtidig er der mange andre fordele ved at få den flashet, så det er nok det jeg ender med at gøre...

Hvis din ven finder en nemmere måde, må du meget gerne skrive det til mig :-)

@Ronson
Kan din box afvikle NTSC spil??? Og kan du se DVD uden DVD kittet, og brug af Linux???
Gravatar #10 - Wolly
19. aug. 2003 18:05
Jeg har undersøgt lidt om xbox'ens BIOS, og det ser ud til at det skulle være muligt at Flashe den, på et almindeligt bundkort. Blot ved at boote DOS og bruge et BIOS flash program. Man booter simpelthen computeren, og skifter derefter BIOS'en ud med xbox'ens mens computeren er tænd, og kører så sit BIOS-flash program...

Der skulle vel ikke være nogen der har erfaringer med dette???
Gravatar #11 - Ronson ⅍
19. aug. 2003 20:22
Wolly: Ja, den kan alt. Altså næsten. Med en (software) DVD afspiller kan den fint afspille DVD uden DVD kit eller noget, og NTSC er der ingen problemer med. Er i farver og det hele, dog er der 2 tynde streger i siderne, fordi det er NTSC. Men det ser man overhovedet ikke normalt.

Aner intet om at flashe BIOS'en dog.
Gravatar #12 - Wolly
21. aug. 2003 20:00
@ Ronson

Kan kun give dig fuldstændig ret!!! Det er en super flashing. ALT virker perfekt, jeg kan varmt anbefale Xmod.dk til ALLE der skulle være interesseret!!!!

Hvis nogen skulle have spørgsmål til flashingen, kan i altid sende en pm, og jeg skal glædeligt besvare den :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login