mboost-dp1
XP Home et Samba
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hejsa
Er der nogen der har lyst til at dele lidt ud af deres erfaringer mht. ovenstående kombination ?
Jeg har fået at vide, at de 2 ikke vil spille sammen overhovedet. Det drejer sig om at få høvlet noget data fra en laptop med XP Homo over på Samba'en (midlertidig backup ved reinst. af XP ....), alstå ikke noget domain funktionalitet eller andet fancy gejl.
Mine egne erfaringer (med andre MS systemer) og en hurtig Google fortæller mig at det ikke skulle være et problem. Men andre fortæller mig noget andet.
Anyone ?
(Nåja, hvorfor prøver jeg ikke bare, og ser hvad der sker ?? Jo, det er ikke min laptop, og jeg vil ikke tilbyde at hjælpe alt for meget hvis det alligevel ikke virker ...)
Er der nogen der har lyst til at dele lidt ud af deres erfaringer mht. ovenstående kombination ?
Jeg har fået at vide, at de 2 ikke vil spille sammen overhovedet. Det drejer sig om at få høvlet noget data fra en laptop med XP Homo over på Samba'en (midlertidig backup ved reinst. af XP ....), alstå ikke noget domain funktionalitet eller andet fancy gejl.
Mine egne erfaringer (med andre MS systemer) og en hurtig Google fortæller mig at det ikke skulle være et problem. Men andre fortæller mig noget andet.
Anyone ?
(Nåja, hvorfor prøver jeg ikke bare, og ser hvad der sker ?? Jo, det er ikke min laptop, og jeg vil ikke tilbyde at hjælpe alt for meget hvis det alligevel ikke virker ...)
Jeg har et problem hvor jeg ikke kunne se den ene Windows XP computer på netværket, men fint den anden fra smbclient. Den anden vej over har jeg ikke eksperimenteret med endnu.
#1:
Der er nok større sandsynlighed for at dem der har haft problemer har haft problemer med at konfigurere samba korrekt(hvilket imo godt kan være lidt tricky!).
Jeg har ikke prøvet under XP, men derhjemme kørte jeg fint samba på min server og 2000 på klienten...
Ved nærmere eftertanke - her i huset, kører vi vist ganske fint en 2TB sun server med samba op mod MacOS 9, Mac OS X, win2k og Win XP...
Der er nok større sandsynlighed for at dem der har haft problemer har haft problemer med at konfigurere samba korrekt(hvilket imo godt kan være lidt tricky!).
Jeg har ikke prøvet under XP, men derhjemme kørte jeg fint samba på min server og 2000 på klienten...
Ved nærmere eftertanke - her i huset, kører vi vist ganske fint en 2TB sun server med samba op mod MacOS 9, Mac OS X, win2k og Win XP...
Okay. Jeg fik at vide, specifikt at det var XP Home (ikke Prof) der var problemer med.
Tror jeg tager chancen, det kan jo ikke gå værre end galt .. :)
Tak for respons !
Tror jeg tager chancen, det kan jo ikke gå værre end galt .. :)
Tak for respons !
Samba virker fint med både XP home og pro! Der hvor der kunne være problemer var i tilfælde af profillogin i windows XP hvor der skulle tilføres lidt til reg databasen før det ville virke.
Ellers er det såmænd blot et spørgsmål om korrekt konfigurering af SAMBA.
[bruger samba på min server og XP]
Ellers er det såmænd blot et spørgsmål om korrekt konfigurering af SAMBA.
[bruger samba på min server og XP]
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.