mboost-dp1
Zyxel router og NAT bøvl
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hejsa.
Jeg har en Zyxel P2602HW router fra Fullrate hvor i jeg blandt andet har forwardet port 80 til min egen webserver. Når jeg befindre mig uden for mit eget lokalnet, så kan jeg fint gå ind på midtdomæne.dk
Problemet opstår når jeg sidder derhjemme og gerne vil ind på mitdomæne.dk så havner jeg altid i routerens webinterface. Og laver jeg noget via svn så kan den ikke forbinde til svnserveren hvis jeg brger svn://mitdomæne.dk/projekt men igen den kan fint ude fra.
Hvordan gør man således at en zyxel router kun skal svare når den bliver spurgt direkte på sin egen ip, og ikke alt muligt andet?
Jeg har en Zyxel P2602HW router fra Fullrate hvor i jeg blandt andet har forwardet port 80 til min egen webserver. Når jeg befindre mig uden for mit eget lokalnet, så kan jeg fint gå ind på midtdomæne.dk
Problemet opstår når jeg sidder derhjemme og gerne vil ind på mitdomæne.dk så havner jeg altid i routerens webinterface. Og laver jeg noget via svn så kan den ikke forbinde til svnserveren hvis jeg brger svn://mitdomæne.dk/projekt men igen den kan fint ude fra.
Hvordan gør man således at en zyxel router kun skal svare når den bliver spurgt direkte på sin egen ip, og ikke alt muligt andet?
#4 Faktisk, er det ikke en feature, men mangel på samme...
Det er loopback der ikke er sat til, sådan er de fleste routere opbygget.
#1 Løsningen på problemet, er som andre siger, brug serverens interne ip.
Når du så kommer på det med at den har flere domæner...
installer en dns server, er fantastisk let. ;)
Du kan evt. også tage et kig her:
http://tutorials.worldwidewhat.dk/zyxel_cc/
Ved ikke om det stadig virker på din, men prøv
Det er loopback der ikke er sat til, sådan er de fleste routere opbygget.
#1 Løsningen på problemet, er som andre siger, brug serverens interne ip.
Når du så kommer på det med at den har flere domæner...
installer en dns server, er fantastisk let. ;)
Du kan evt. også tage et kig her:
http://tutorials.worldwidewhat.dk/zyxel_cc/
Ved ikke om det stadig virker på din, men prøv
Nu er det jo ikke min skyld at router-producenten kalder anti-spoofing for noget andet end det er...
Feks er der heller ikke meget DMZ over de fleste forbruger-routeres DMZ-opsætning.
Anyway, hvis du slår "ip nat loopback" til er det det samme som at slå anti-spoofing fra (in case du skal på en seriøs mailling-liste og stille spørgsmål).
Feks er der heller ikke meget DMZ over de fleste forbruger-routeres DMZ-opsætning.
Anyway, hvis du slår "ip nat loopback" til er det det samme som at slå anti-spoofing fra (in case du skal på en seriøs mailling-liste og stille spørgsmål).
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.