mboost-dp1

Hvad kan man stille op

Gå til bund
Gravatar #1 - Svindleren
18. maj 2011 21:15
:-(

Jeg har sendt en telefon til rep hos telia, men under returnering fra telecare til telia via postdk, så bliver telefonen væk. Nu står jeg uden en telefon, telia venter på svar fra postdk og telecare... der er gået OVER en måned og jeg har kun hørt noget i sidste uge. hvad fanden kan man stille op? telia siger de har handlet efter papiret... men kan det passe at jeg skal vente og vente.. ?

- skal ejg tage fat i forbrugerrådet?
- skal jeg vente og ikke have min smartphone?

:-(
Gravatar #2 - Slettet Bruger [3963709359]
18. maj 2011 21:20
Hvis du har sendt den som pakke er det en slags forsikring på.

PostDK skrev:
Vi erstatter op til 4.200 kr. ved skade eller bortkomst af almindelige pakker

Er den ikke sendt som pakke... så trist
Gravatar #3 - vandfarve
18. maj 2011 21:21
Svindleren (1) skrev:
- skal ejg tage fat i forbrugerrådet?

Jep, ring til dem i morgen. Du kan være hamrende ligeglad, for problemet er mellem Telia og PostDanmark (selvom du ender i midten som den store taber).

Så ring til Forbrugerrådet og få deres råd, hvorefter du bør tage telefonisk kontakt til PostDanmark ASAP bagefter og forklar dem, hvad FR har fortalt dig.

Husk at optage begge telefonsamtaler og husk at tage notat af, hvem du snakker med i både FR og PostDanmark.
Gravatar #4 - Svindleren
18. maj 2011 21:39
edit: jeg har indleveret den fysisk i butik, men telecare har sendt den som pakke, til telia.

Den er sendt som pakke, har pakke nummer, der står at den er afleveret men telia har ikke modtaget den.

Jeg snakkede med telia, de mener de har gjort det rigtige, hende der skal tage stilling til om jeg skal have mine penge eller en ny telefon vil ikke tage stilling, før hun har hørt noget fra de andre parter (snakkede med hende sidste torsdag).

Postdk siger, at jeg skal høre telecare, om de har modtaget et journal nummer osv. og det kan vare op til 3 uger.

Ifølge butikken, så havde postdk en uge og det er næsten to uger siden jeg snakkede med ham.

- ringer til forbrugerrådet og høre om jeg ikke bare skal starte en sag.

så latterligt at de ikke bare kan tage stilling, deres pakker må da være forsikret.
Gravatar #5 - MiniatureZeus
18. maj 2011 21:59
What...? Det kan da aldrig blive dit problem at den er forsvundet mens telia har haft den i deres varetægt.. Om det så er postDK, telia, muhammed Ali eller telecare der har mistet den, så er det telia der har ansvaret, da du har givet dem din telefon..
Gravatar #6 - illishar
19. maj 2011 09:17
Hvordan Telecare (?) vælger at håndtere din RMA-sag internt, er ikke dit problem. Du er derfor i din gode ret til at gå til Telecare og forespørge på hvornår du får din telefon... og så er den ikke længere. Du skal ikke begynde at sætte dig ind i Telecare's transport-procedurer. Det må de selv gøre. (Det er fordelen ved at aflevere sine RMA-sager i en fysisk butik.)

Hvis Telecare nægter at udlevere din telefon, så er det FR der skal på banen.
Reglerne er vistnok, at butikken har ret til at reparere på produktet indenfor et rimeligt tidsrum. Ellers skal du have tilbudt et nyt produkt.
Gravatar #7 - MiniatureZeus
19. maj 2011 09:35
illishar (6) skrev:
Hvordan Telecare (?) vælger at håndtere din RMA-sag internt, er ikke dit problem. Du er derfor i din gode ret til at gå til Telecare og forespørge på hvornår du får din telefon... og så er den ikke længere. Du skal ikke begynde at sætte dig ind i Telecare's transport-procedurer. Det må de selv gøre. (Det er fordelen ved at aflevere sine RMA-sager i en fysisk butik.)

Hvis Telecare nægter at udlevere din telefon, så er det FR der skal på banen.
Reglerne er vistnok, at butikken har ret til at reparere på produktet indenfor et rimeligt tidsrum. Ellers skal du have tilbudt et nyt produkt.

#1 og telecare har intet forhold.. #1 har indleveret sin telefon til Telia.. Hvad de gør med den, og hvis Telia vælger at sende telefonen til irak for at få Saddams kusine til at lave den, ja så må de selv om det og det er hamrende ligegyldigt for #1, bare lortet bliver fikset og han får sin telefon inden for en overskuelige fremtid, som vidst er løst defineret som 4 uger med elektronikprodukter..

At du allerede har ventet i så lang tid bør taksere til godgørelse. Du skal i hvert fald ikke betale abonnement i perioden.
Gravatar #8 - Svindleren
19. maj 2011 11:26
Jeg ringer til fobrugerrådet kl. 15.oo da de åbner der, så starter jeg en sag på det. Jeg opdaterer lige tråden, mht. hvad de siger osv.
Gravatar #9 - Svindleren
19. maj 2011 13:32
Jeg forsøgte at ringe til FR, men de tager ikke telefonen. Så jeg valgte at klage online, den er nu registreret og jeg afventer svar.

Nogen der ved hvad man skal gøre, hvis telia nu ringer mandag og siger, at de har en løsning (det sker nok ikke, men HVIS NU) ?
Gravatar #10 - MiniatureZeus
19. maj 2011 13:39
Svindleren (9) skrev:
Jeg forsøgte at ringe til FR, men de tager ikke telefonen. Så jeg valgte at klage online, den er nu registreret og jeg afventer svar.

Nogen der ved hvad man skal gøre, hvis telia nu ringer mandag og siger, at de har en løsning (det sker nok ikke, men HVIS NU) ?

Sige tak, og at du afventer FRs afgørelse mht. kompensation.
Gravatar #11 - Svindleren
19. maj 2011 18:51
deal :-)
Gravatar #12 - KaW
19. maj 2011 20:56
De skal bare gokkes i nødden af forbrugerklagenævnet, det der er både ansvarsfraskrivelse og dybt uproffesionelt.

Opdater gerne denne tråd når du hører mere.
Gravatar #13 - Darwind
19. maj 2011 22:14
Jeg ville nu nok egentlig bare true Telia med Forbrugerklagenævnet med det samme... selv de store firmaer plejer at makke ret, når de hører om Forbrugerklagenævnet... det gjorde Cybercity i hvert fald i sin tid, da de ikke kunne forstå, at jeg ikke ville tage en arbejdsdag ud af kalenderen for at være hjemme fordi DE havde fået fucked mit internet op ved at cutte forbindelsen ude på en central...
Desuden kan det tage meeeeget lang tid, hvis du venter på svar fra Forbrugerklagenævnet...
Gravatar #14 - Svindleren
20. maj 2011 09:55
jeg skal nok opdater treåden.

#13:

da jeg snakkede med hende der var ansvarlig for at tage stilling, til det ene og et andet, gjorde jeg hende opmærksom på at jeg ville snakke med FR. men hun var ligeglad.
Gravatar #15 - Svindleren
25. maj 2011 08:08
Jeg er LIGE blevet ringet op af telia, som siger de vil sende mig en ny telefon.. og der er ikke mere i det, men sagen køre hos FR, så jeg lader den fortsætte har jo betalt 160kr 1
Gravatar #16 - Svindleren
25. maj 2011 08:39
Update:

har lige talt med FR, som siger, at jeg skal tage i mod telias tilbud og lade det være det.
- Jeg spurgte til, om jeg kunne vælge at gå ned og returnere telefonen og få penge tilbage. Det kunne jeg ikke, da det er en afhjælpning.

Jeg vil se om jeg kan returnere telefonen hos telia og købe en anden, hvis ikke så har jeg muligvis en LG X2 helt ny ti salg, vil oprette en separat tråd om dette når det er aktuelt.

- Aldrig mere telia til mig, når de ikke kan hjælpe en kunde INDENFOR en rimelige tid... 11/4 - 25/05 !!!!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login