mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
...der forudser at jeg kommer til at være meget lidt på kontoret de næste par måneder.. Chefen kom lige med et Windows Server 2012 opgraderings projekt hos en kunde, så nu har jeg opgaver ude af huset 4-5 dage ugentligt ^^
Grats - så er vi to!Internet-Ekspert KopNudler (58602) skrev:.. Der skal være onkel til maj! :D
SlettetBruger (58569) skrev:...Der ikke gider mere...
Nå, så tidligere har jeg kørt med lyd over optisk link.. det er åbenbart lort idet det ikke undersøtter nyere formater.
Men der findes tilsyneladene ikke noget alternativ, kun HDMI. Men det gir også det problem at hvis tingene ikke tændes i en bestemt rækkefølge, så skal pc'en genstartes for at virke = nogo da det bliver for bøvlet for konen.
Tilbage til Optisk, hvor jeg dog ligeledes ikke kan få 5.1 til at virke længere. suk.
Forstår ikke hvordan det kan være så besværligt.
You must be holding it wrong?
Jeg har aldrig haft problemer med optisk ud andet end med VLC player, og jeg har for det meste brugt ffdshow tryouts med bitstream output, men det har også virket i spil etc.. Det samme med HDMI, og hvis du har problemer med handshake, så bare tænd og sluk recieveren, aldrig tv eller pc, det er alt for langsomt og besværligt.
Min receiver skal være det første jeg tænder, ellers tager en af computerskærmene (som iøvrigt ikke har en højtaler) lyden via DisplayPort. Det hjælper ikke at slukke og tænde skærmen, jeg skal hive stikket ud, og sætte det i igen.
Det er dog løst, efter jeg har fået Nvidia fremfor AMD gfx kort.
Nu kan jeg vælge hvilken port hvor lyddriveren skal være aktiveret/deaktiveret.
Handshake har jeg ikke haft problemer med.
Min receiver skal være det første jeg tænder, ellers tager en af computerskærmene (som iøvrigt ikke har en højtaler) lyden via DisplayPort. Det hjælper ikke at slukke og tænde skærmen, jeg skal hive stikket ud, og sætte det i igen.
OxxY (58606) skrev:Jeg har aldrig haft problemer med optisk ud andet end med VLC player,
Optik understøtter bare ikke DTS HD og TrueHD
"TOSLINK does not have the capacity to carry the lossless versions of Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio."
http://en.wikipedia.org/wiki/TOSLINK
SlettetBruger (58608) skrev:OxxY (58606) skrev:Jeg har aldrig haft problemer med optisk ud andet end med VLC player,
Optik understøtter bare ikke DTS HD og TrueHD
"TOSLINK does not have the capacity to carry the lossless versions of Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio."
http://en.wikipedia.org/wiki/TOSLINK
erm nejda, det har ikke nok båndbredde, det har det aldrig haft, derfor en af grundende til man opfandt hdmi.
edit: Derudover er der ikke meget computerhardware der understøtter de to formater, nogle understøtter 7.1 PCM og så skal man have ffdshow til at outputte PCM og ikke bitstream.
m910q (58607) skrev:#06
med et grafikkort og to porte der begge kan outputte audio vil problemet jo altid være i grafikkort driveren og hvordan den bestemmer hvor audio bliver låst, det er ikke ligefrem et normalt scenarie vil jeg mene. Og det er jo netop et handshake problem du har haft, fordi enhederne ikke har kunne blive enige om hvor output skulle hen :)
Jo, det bliver understøttet, bare ikke ukomprimeret. Anywat, har du HiFi udstyr nok til at høre forskel på DTS/DTS-HD Ukomprimeret? :)
[terramode]
Alle dem der ved noget om god IQ ved også at analog lyd er ftw! Alle andre er jo bare butthurt faggots med monster cæabels ^^
Pot kellte balck
/terracide - Newz, der hvor butthurt faggots lytter på monster cable sog bruger LCD displays
[/terramode]
Jo, det bliver understøttet, bare ikke ukomprimeret. Anywat, har du HiFi udstyr nok til at høre forskel på DTS/DTS-HD Ukomprimeret? :)
[terramode]
Alle dem der ved noget om god IQ ved også at analog lyd er ftw! Alle andre er jo bare butthurt faggots med monster cæabels ^^
Pot kellte balck
/terracide - Newz, der hvor butthurt faggots lytter på monster cable sog bruger LCD displays
[/terramode]
Nu mener porre jo SPDIF via Toslink. Toslink har jo i dag høj nok bitrate til det, men der er ingen standarder der understøtter brugen til audio (ihvertfald ikke på consum basis). Og SPDIF understøtter kun 6144kb/s hvilket ikke er nok til HD lydsporene.
edit: og får at være hel ærlig så er der rimelig stor forskel på 364-1500kb/s på 6-8 kanaler DD/DTS i forhold til 12000-20000 som Dolby/DTS-Hd bruger.
Nu mener porre jo SPDIF via Toslink. Toslink har jo i dag høj nok bitrate til det, men der er ingen standarder der understøtter brugen til audio (ihvertfald ikke på consum basis). Og SPDIF understøtter kun 6144kb/s hvilket ikke er nok til HD lydsporene.
edit: og får at være hel ærlig så er der rimelig stor forskel på 364-1500kb/s på 6-8 kanaler DD/DTS i forhold til 12000-20000 som Dolby/DTS-Hd bruger.
... der har lidt ømme øjne i dag. Om det er fordi jeg har skiftet linser i dag, eller fordi jeg drak en halv flaske whiskey i går, kan der jo kun spekuleres om.
Claus Jørgensen (Windcape) (58615) skrev:... der har lidt ømme øjne i dag. Om det er fordi jeg har skiftet linser i dag, eller fordi jeg drak en halv flaske whiskey i går, kan der jo kun spekuleres om.
Du virker lidt som en drukmås!
...der overvejer at tage til game jam når jeg kommer tilbage til Danmark. Ved bare ikke om jeg får tid. D:
Hængerøven (58616) skrev:Claus Jørgensen (Windcape) (58615) skrev:... der har lidt ømme øjne i dag. Om det er fordi jeg har skiftet linser i dag, eller fordi jeg drak en halv flaske whiskey i går, kan der jo kun spekuleres om.
Du virker lidt som en drukmås!
Men han kommer med sin egen manual.
... der undre sig lidt over folks brok over at en telefon ikke holder 7 dage på en opladning. Hvor svært er det lige at lade den natten over? Jeg kan forstå hvis en telefon ikke kan holde fra opvågning til sengetid, men ellers kan det da gøre ligemeget. Man bruger vel ikke sin telefon når man alligevel sover.
IT-ekspert Yvossen (58622) skrev:... der undre sig lidt over folks brok over at en telefon ikke holder 7 dage på en opladning. Hvor svært er det lige at lade den natten over? Jeg kan forstå hvis en telefon ikke kan holde fra opvågning til sengetid, men ellers kan det da gøre ligemeget. Man bruger vel ikke sin telefon når man alligevel sover.
tror det kaldes for dovenhed eller sårdan noget.... er ikke helt sikkert da jeg aldri har brugt det
IT-ekspert Yvossen (58622) skrev:... der undre sig lidt over folks brok over at en telefon ikke holder 7 dage på en opladning. Hvor svært er det lige at lade den natten over? Jeg kan forstå hvis en telefon ikke kan holde fra opvågning til sengetid, men ellers kan det da gøre ligemeget. Man bruger vel ikke sin telefon når man alligevel sover.
Jeg ender nogen gange i situationer hvor der går lidt mere end fra opvågning til sengetid, imellem adgang til opladning.
Jeg har f.eks. Altid en extra telefon med i tasken, når jeg skal på fisketur eller lign, fordi jeg ved min smartphone ikke kan holde strøm når den skal bruges som gps osv.
Hængerøven (58625) skrev:IT-ekspert Yvossen (58622) skrev:... der undre sig lidt over folks brok over at en telefon ikke holder 7 dage på en opladning. Hvor svært er det lige at lade den natten over? Jeg kan forstå hvis en telefon ikke kan holde fra opvågning til sengetid, men ellers kan det da gøre ligemeget. Man bruger vel ikke sin telefon når man alligevel sover.
Jeg ender nogen gange i situationer hvor der går lidt mere end fra opvågning til sengetid, imellem adgang til opladning.
Jeg har f.eks. Altid en extra telefon med i tasken, når jeg skal på fisketur eller lign, fordi jeg ved min smartphone ikke kan holde strøm når den skal bruges som gps osv.
ja ok druk turende i weekenderne :PP hvor man holder den kørende fra torsdag aften til søndag morgen :PP
Hængerøven (58625) skrev:Jeg ender nogen gange i situationer hvor der går lidt mere end fra opvågning til sengetid, imellem adgang til opladning.
Der kan jeg godt se problemet. Men, i stedet for at tage en ekstra telefon med, så ville jeg nok få mig et batteri (større, eksternt eller ekstra). Det er så også en anden ting, når folk sammenligner batteritiden, så er det også ofte at de bruger telefonerne på vidt forskellige måder. Den der holdte 7 dage blev brugt til SMS og telefoni. De fleste i dag bliver jo brugt til GPS, browsing, musik, spil, video, email og meget andet. De gamle blev brugt til at ringe, SMS og måske musik hvis man var fancy. Min kæreste havde en Samsung Galaxy Ace som var kendt for at have lorte batteritid, da hun brugte den som hun brugte en gammel Nokia 3310, så holdte den 6½ dag på batteri.
csstener Q_Q (58626) skrev:ja ok druk turende i weekenderne :PP hvor man holder den kørende fra torsdag aften til søndag morgen :PP
Hvornår er du begyndt at hænge ud med Windcape? :D
IT-ekspert Yvossen (58627) skrev:Hvornår er du begyndt at hænge ud med Windcape? :Dcsstener Q_Q (58626) skrev:ja ok druk turende i weekenderne :PP hvor man holder den kørende fra torsdag aften til søndag morgen :PP
han har stjålet min stil :PPPP har altid kørt det sårdan XDDD
Magten (58617) skrev:IT-ekspert Yvossen (58614) skrev:... der venter på at Magten får noget fylde på hans blog.
Jeg har en masse posts i tankerne og tager noter konstant, så der går ikke længe! :)
Regner med at starte ud med DHCP, DNS og IPAM.
Må vi andre diciple også følge med? :P
Men skulle man nu glemme det, så er man fucked hvis man skal bruge telefonen næste dag.
Jeg har min 720'er liggende på opladepladen flere gange iløbet af dagen, det er lækkert at man ikke behøver minde sig selv om det. glemmer man det en eller to dage så er der stadig masser af saft på.
Er du butthurt over at din telefon har elendig strøm? og prøver at retfærdiggøre det? :D
En telefon der ikke kan holde strøm mere end en dag, kan typisk ikke holde fra morgen til aften hvis man skal lave noget intensivt (Som Stock SGS4)
... der endeligt får sit Arduino-kit med posten i dag!
... der er skuffet over Post Danmark - de har efter sigende været her kl 10:39 for at aflevere pakken. Der var jeg hjemme! Kl 11:12, 33 minutter senere, var GLS forbi med en pakke.
Jeg ... Var ... HJEMME!
... der er skuffet over Post Danmark - de har efter sigende været her kl 10:39 for at aflevere pakken. Der var jeg hjemme! Kl 11:12, 33 minutter senere, var GLS forbi med en pakke.
Jeg ... Var ... HJEMME!
SlettetBruger (58630) skrev:Er du butthurt over at din telefon har elendig strøm? og prøver at retfærdiggøre det? :D
Min holder skam fint strøm, især siden ART er blevet slået til, da var min fint med i går da jeg hoppede i seng. Alt efter hvor intensivt jeg har brugt min Nexus 5 så har den lagt mellem 35 og 70% om aftenen (15-19 timers dage) og det er med alt slået til, GPS, BT, NFC, WiFi, LTE og samtidig med en ustyrlig strøm af mails (Damn you, Miracle!). Jeg har skam ikke problemer med det, det virker bare til at nogle folk har stort besvær ud af at ændre deres vaner bare en lille smugle. Jeg tør slet ikke tænke på hvor lange den ville holde hvis jeg dumbphoneificerede den uden alt det ekstra sådan en smartphone nu har.
Jeg venter stadig på mit kit, Post Danmark vil ikke udlevere det endnu selvom det har været i Danmark siden d. 31/10. :(
IT-ekspert Yvossen (58632) skrev:eg venter stadig på mit kit, Post Danmark vil ikke udlevere det endnu selvom det har været i Danmark siden d. 31/10. :(
I det mindste er din kommet til danmark.....
Nåkja (58634) skrev:...der sad og reddede et presset system. Heldigvis var der nogen, der hele tiden spurgte hvordan det gik og kom med råd, der var helt ude i hampen. Det fik det til at gå meget hurtigere at løse problemet.
Husk nu på at de rette spørgsmål kan lede en erfaren mand hurtigere i i mål end hvis han er overladt til sig selv... :)
"Min telefon har lige fået nyt Android Runtime, og er nu knap så resourcekrævende, jeg kan ikke se hvorfor folk har brokket sig i 7 år."
;-)
Der er folk der ikke bruger deres telefon voldsomt, og folk der ikke sætter telefonen til opladning. Så dur det ikke at en telefon bruger 50% strøm i løbet af en nat hvor den ligger ubrugt. (Som min S4 gjorde en dag jeg var på vandretur og overnattede i en shelter) Det var virkelig dejligt næste morgen hvor jeg skulle ringe efter transport til mine forvablede fødder...
"Det er jeres vaner den er gal med når jeres telefon kan løbe tør for strøm inden i når hjem"
Men i sidste ende handler det jo om at folk ikke læser anmeldelser inden de køber produkter, og/eller kun læser producentens opmålinger. Hvis de investerer i et flagskibs-produkt er de fucked hvis de forventer batteritid.
;-)
Der er folk der ikke bruger deres telefon voldsomt, og folk der ikke sætter telefonen til opladning. Så dur det ikke at en telefon bruger 50% strøm i løbet af en nat hvor den ligger ubrugt. (Som min S4 gjorde en dag jeg var på vandretur og overnattede i en shelter) Det var virkelig dejligt næste morgen hvor jeg skulle ringe efter transport til mine forvablede fødder...
"Det er jeres vaner den er gal med når jeres telefon kan løbe tør for strøm inden i når hjem"
Men i sidste ende handler det jo om at folk ikke læser anmeldelser inden de køber produkter, og/eller kun læser producentens opmålinger. Hvis de investerer i et flagskibs-produkt er de fucked hvis de forventer batteritid.
Qw_freak (58635) skrev:Nåkja (58634) skrev:...der sad og reddede et presset system. Heldigvis var der nogen, der hele tiden spurgte hvordan det gik og kom med råd, der var helt ude i hampen. Det fik det til at gå meget hurtigere at løse problemet.
Husk nu på at de rette spørgsmål kan lede en erfaren mand hurtigere i i mål end hvis han er overladt til sig selv... :)
Ja spørgsmål som: Kan det være fordi der er mange brugere på?
Dem er der mange af.
EMET på en RDS fx, alle brugere med undtagelse af den første det logger på, får en Fejlbesked op.
Kan MS løse det? nope.
EMET på en RDS fx, alle brugere med undtagelse af den første det logger på, får en Fejlbesked op.
Kan MS løse det? nope.
...der kom til at gå ind på Filmz. Der er en vis lighed med youtube kommentarerne fra før Google+ opdateringen:
http://filmz.dk/dansk-kortfilm-kaemper-om-plads-i-...
http://filmz.dk/dansk-kortfilm-kaemper-om-plads-i-...
... der har hentet sit Arduino-kit ved Post DK
... hvis Arduino-kit har været i Danmark siden d. 19 oktober?!!!?!
... der også har fået en overraskelse i pakken! ^_^
... hvis Arduino-kit har været i Danmark siden d. 19 oktober?!!!?!
... der også har fået en overraskelse i pakken! ^_^
... der slet ikke kan forstå hvordan han er blevet forkølet. Whisky burde jo hjælpe mod forkølelse :(
IT-ekspert Yvossen (58646) skrev:#58645
Hvad var overraskelsen? SARS?
http://peecee.dk/uploads/112013/image27.jpg
http://peecee.dk/uploads/112013/image26.jpg
30. september 2013 -.-'
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.