mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
csstener Q_Q (58796) skrev:Hvad er "ccp", "cccp" og "ccnp" ?
CCP
Rainmeter (58801) skrev:Why u mad?
1: Min elskede Nighthawk ligner ikke en Ferox længere, det bliver til en Drake >_<
2: Min Astarte ligner ikke en Brutix længere, det bliver til en Myrmidon >_<
... Jeg blev så glad dengang Ferox/NH/Vulture blev symmetriske - men nu ødelægger de det!..
Bevares, min Sleipnir bliver til en Cane, og det er egentligt okay ... MEN DE ØDELÆGGER MIN NH :'(
Microsoft Windows [Version 6.3.9600]
(c) 2013 Microsoft Corporation. All rights reserved.
C:\Users\Stig>nslookup noveltygarments.com.
Server: mirad-002.miracle.local
Address: 10.42.42.70
Non-authoritative answer:
Name: noveltygarments.com
Address: 184.164.158.253
C:\Users\Stig>
Magten (58808) skrev:...der venter på svar fra TB på en PM, så jeg kan sende den USB stick til ham ;)
Vås!
PHP-Ekspert Thoroughbreed (58805) skrev:... hvis køleskab brummer underligt o_O
Lad være at tage på ferie, fordi så er du 100% sikker på compresseren går ca. 10 minutter efter du er ude af døren og du kommer hjem til en god stank af fordærvet mad :)
Hvis den begynder at klukke og tikke underligt, så hold godt øje med det og forvent compressoren snart dør.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (58814) skrev:#58812
Det var noget resonans til mine øl o_O weird
Hah, mine forældre var nogle uger om at opdage at et bestemt syltetøjsglas vibrerede på glaspladen på bestemte tidspunkter i kølecyklussen. Godt det bare var det og ikke noget galt.
Netop! Hvad fanden sker der lige for det? :P
Men, lavede en Windcape, og drak en bajer - så var problemet løst! ^_^
Netop! Hvad fanden sker der lige for det? :P
Men, lavede en Windcape, og drak en bajer - så var problemet løst! ^_^
... hvis estiske kæreste lige har rystet på hovedet hele vejen ud fra valgbåsen i Danmark, grundet hvad hun mener er en horribel og dum måde at håndtere valget på.
IT-ekspert Yvossen (58819) skrev:... hvis estiske kæreste lige har rystet på hovedet hele vejen ud fra valgbåsen i Danmark, grundet hvad hun mener er en horribel og dum måde at håndtere valget på.
Hvad har hun af forslag til alternativer?
1. Flere mindre valgsteder. Her i Esbjerg ser det ud til at rådhuset er det eneste. I Estland er der næsten stemme sted på hver en skole og i hver en offentlig bygning.
2. Stemme mulighed over flere dage. De har først "forvalg" som starter en uge før den "store" valg dag. Du kan stemme en gang gennem den indledende uge og hvis du så stemmer på den "store" valg dag, så overskriver den stemme din foregående stemme.
3. I Estland kan du stemme online, der kan stemme flere gange, dermed ændre dine foregående valg og igen hvis du stemmer fysisk på den sidste valg dag, så overskriver du din elektroniske stemme.
4. De afholder oftest valg i weekender hvor de fleste har en fridag. At lave afstemningen på en hverdag fra 9.00 til 20.00 hvor meget få kan stemme i løbet af dagen grundet at mange har andre ting at give sig til og dermed er der proppet når folk får fri.
5. Den kæmpe stemmeseddel du får udleveret med alle navne på. I Estland får de en lille seddel og inde i boksen hænger der så en seddel med valgmulighederne og så kan du ellers skrive nummeret der passer med kandidat/parti. Ud over at den er træls at håndtere, så er den da heller ikke specielt miljøvenlig.
1. Flere mindre valgsteder. Her i Esbjerg ser det ud til at rådhuset er det eneste. I Estland er der næsten stemme sted på hver en skole og i hver en offentlig bygning.
2. Stemme mulighed over flere dage. De har først "forvalg" som starter en uge før den "store" valg dag. Du kan stemme en gang gennem den indledende uge og hvis du så stemmer på den "store" valg dag, så overskriver den stemme din foregående stemme.
3. I Estland kan du stemme online, der kan stemme flere gange, dermed ændre dine foregående valg og igen hvis du stemmer fysisk på den sidste valg dag, så overskriver du din elektroniske stemme.
4. De afholder oftest valg i weekender hvor de fleste har en fridag. At lave afstemningen på en hverdag fra 9.00 til 20.00 hvor meget få kan stemme i løbet af dagen grundet at mange har andre ting at give sig til og dermed er der proppet når folk får fri.
5. Den kæmpe stemmeseddel du får udleveret med alle navne på. I Estland får de en lille seddel og inde i boksen hænger der så en seddel med valgmulighederne og så kan du ellers skrive nummeret der passer med kandidat/parti. Ud over at den er træls at håndtere, så er den da heller ikke specielt miljøvenlig.
1: Det er vist kun et problem i sønderjylland...
2: Det kan man også i Danmark.
3: Forfærdig ide.
4: God ide.
5: Næsten lige så dårlig ide som online stemmer. Et kryds er ret svært at tage fejl af, eller ændre på. Et 4-tal derimod.
Men nu er esterne jo også vant til at få at vide hvad de skal stemme, så det er jo ikke så vigtigt..
2: Det kan man også i Danmark.
3: Forfærdig ide.
4: God ide.
5: Næsten lige så dårlig ide som online stemmer. Et kryds er ret svært at tage fejl af, eller ændre på. Et 4-tal derimod.
Men nu er esterne jo også vant til at få at vide hvad de skal stemme, så det er jo ikke så vigtigt..
Fjolle (58823) skrev:Men nu er esterne jo også vant til at få at vide hvad de skal stemme, så det er jo ikke så vigtigt..
Med den kommentar viser du vist at du præcis ikke ved hvad du snakker om. ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Estonian_Supreme_Sovi...
(Og ja, jeg ved godt at det er et par år siden ;) )
(Og ja, jeg ved godt at det er et par år siden ;) )
IT-ekspert Yvossen (58822) skrev:1. Flere mindre valgsteder. Her i Esbjerg ser det ud til at rådhuset er det eneste. I Estland er der næsten stemme sted på hver en skole og i hver en offentlig bygning.
Der ér flere steder i Esbjerg.
hvorfor er 3 en forfærdelig ide? Jeg gider sku godt nok ikke stå i kø på rådhuset, efter en lang streng dag, for at stemme blank.
1: Se #58826, hjælper dog ikke på at der var proppet.
2: Brevstemme?
3: Det Estiske online system er kendt for at være stabilt, pålideligt, hurtigt, gennemført og generelt skide godt. Ulig det danske.
4: Tak.
5: Du behøver jo ikke skrive tallet selv, prøv at tage ned til din nærmeste Lotto biks og tag et kig på Den Lange 999 sedlen.
Yep, Estland har stået stille de sidste 25+ år. ;)
1: Se #58826, hjælper dog ikke på at der var proppet.
2: Brevstemme?
3: Det Estiske online system er kendt for at være stabilt, pålideligt, hurtigt, gennemført og generelt skide godt. Ulig det danske.
4: Tak.
5: Du behøver jo ikke skrive tallet selv, prøv at tage ned til din nærmeste Lotto biks og tag et kig på Den Lange 999 sedlen.
Yep, Estland har stået stille de sidste 25+ år. ;)
IT-ekspert Yvossen (58827) skrev:3: Det Estiske online system er kendt for at være stabilt, pålideligt, hurtigt, gennemført og generelt skide godt. Ulig det danske.
Som du påpeger vil det ikke blive implementeret skide godt når det bliver til et dansk projekt.
Desuden ville det ødelægge princippet om hemmelig afstemning, som åbenbart er en menneskeret.
Fjolle (58828) skrev:Som du påpeger vil det ikke blive implementeret skide godt når det bliver til et dansk projekt.
Vi kunne altid købe et allerede eksisterende system.
Fjolle (58828) skrev:
Desuden ville det ødelægge princippet om hemmelig afstemning, som åbenbart er en menneskeret.
Som sagt, det ene system udelukker ikke det andet. Dem der ikke har tillid til hemmeligheden i det elektroniske system kan jo altid stemme som de gør i dag.
Bare giv os muligheden, så er jeg glad. Men hvad ved bare at de fucker det op hvis de laver et online system.
Hvordan gør man opmærksom på at der er et behov for et online system? Ved ikke at stemme?
Har Danmark en side hvor folk kan smide ideer til tiltag op, ligesom i USA?
Hvordan gør man opmærksom på at der er et behov for et online system? Ved ikke at stemme?
Har Danmark en side hvor folk kan smide ideer til tiltag op, ligesom i USA?
SlettetBruger (58830) skrev:Har Danmark en side hvor folk kan smide ideer til tiltag op, ligesom i USA?
http://ekstrabladet.dk/nationen/
Med det samme!
Ved faktisk ikke hvor jeg ville gå hen hvis jeg ville frem med sådan en ide. Nok prøve direkte til de politiske ordførere der måske ville have samme holdning og evt en fagforening/interesseorganisation.
Hvis det var som i USA ville ideerne jo alligevel bare blive skudt ned eller ignoreret.
Ved faktisk ikke hvor jeg ville gå hen hvis jeg ville frem med sådan en ide. Nok prøve direkte til de politiske ordførere der måske ville have samme holdning og evt en fagforening/interesseorganisation.
Hvis det var som i USA ville ideerne jo alligevel bare blive skudt ned eller ignoreret.
Jeg synes, det lyder rigtigt spændende med sådan en estisk model. Særligt den del, hvor man skal formå at blæse alkometret op på 3,5, før man får lov at afgive sin stemme, virker ret interessant. Jeg ved bare ikke, hvorvidt det vil få ordentligt greb i den danske befolkning. Det giver jo meget fin mening ovre østpå, hvor man skal have lidt til sjælen, når man et par gange i århundredet trækker i sine allerfineste joggingbukser og mere eller mindre beslutsomt traver mod det lokale kommunistkontor kommunekontor for at kaste sympati efter den diktator, der lover de største rationer mudder til aftensmaden. Men er det virkelig noget, vi behøver at adoptere i den civiliserede verden?
... der lige skal en tur til USA igen på firmaets regning. Fin anledning til at købe nogle julegaver :)
Magten; hvad anbefaler du for USB'er til hypervisor (dem man sætter i et EVT. USB slot på Motherboarded af en server).
Vi smider de her i:
http://www.kingston.com/us/usb/personal_business#d...
Eller, det gør min kollega, jeg overvejede bare om det er smart med "hr og fru Jensen enheder" i en server.
Vi smider de her i:
http://www.kingston.com/us/usb/personal_business#d...
Eller, det gør min kollega, jeg overvejede bare om det er smart med "hr og fru Jensen enheder" i en server.
Jeg kan ikke sige med ESXi men Hyper-V ville jeg nok gå efter nogle af dem der er godkendt til Windows To Go (lidt nede på siden er der nogle stykker) da de har nogle performance krav at leve op til.
Jeg har ikke selv kørt Hyper-V fra USB endnu.. Så vidt jeg husker er det ikke supporteret med mindre det kommer fra en OEMsom en del af en box - men hvis det bare er til leg er det jo lige meget :)
Edit: Det er ikke supporteret medmindre det kommer fra en OEM: http://www.aidanfinn.com/?p=13580
Jeg har ikke selv kørt Hyper-V fra USB endnu.. Så vidt jeg husker er det ikke supporteret med mindre det kommer fra en OEM
Edit: Det er ikke supporteret medmindre det kommer fra en OEM: http://www.aidanfinn.com/?p=13580
Jeg har nu gennem længere tid kørt ESXi fra consumer-grade USB'er. Der skulle ikke være problemer på det område. ESXi læser systemet fra drevet til RAM og derefter så har jeg forstået at alt undtagen config-filer er read-only.
Samtidig, hvis USB'en går død, så er det muligt at tage drevet ud mens systemet kører for at skifte den eller eventuelt tage back-up af drevet mens systemet kører. På den måde kan der også laves så der sidder 2 USB'er i systemet.
Jeg har nu gennem længere tid kørt ESXi fra consumer-grade USB'er. Der skulle ikke være problemer på det område. ESXi læser systemet fra drevet til RAM og derefter så har jeg forstået at alt undtagen config-filer er read-only.
Samtidig, hvis USB'en går død, så er det muligt at tage drevet ud mens systemet kører for at skifte den eller eventuelt tage back-up af drevet mens systemet kører. På den måde kan der også laves så der sidder 2 USB'er i systemet.
De koster jo... mange penge :D sådan nogen WTG.
Hvad finder man ellers af enheder som har en ok god hastighed, kombineret med lang levetid?
Hvad finder man ellers af enheder som har en ok god hastighed, kombineret med lang levetid?
Kingston Datatraveler Workspace er dem jeg bruger.. De koster en bondegård men de er cetificerede og det hele.
Dem bruger vi også i firmaet - har ikke hørt om nogen problemer med dem, og hastigheden er super.didriksen86 (58845) skrev:Kingston Datatraveler Workspace er dem jeg bruger.. De koster en bondegård men de er cetificerede og det hele.
...der snart er træt af FileSystem MP'en til SCOM.. Nu har jeg fået tilpasset monitors, alarmtekster osv til kunden, og så er der fejl i det allersidste skridt af MP'en så man ikke selv kan vælge hvor gammel en fil må være.. &¤%/"#%&/
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.