mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hvert 15. år :)SlettetBruger (59200) skrev:Dejligt, det nye kørekort man får skal mig bekendt fornys relativt ofte. Dejlig ekstra udgift :-)
Men jeg overlever nok lige de 280 kr :D
Jeg glæder mig til at se hvor lidt oplysninger de bruger fra den digitale ansøgning.https://www.borger.dk/Sider/Mistet-koerekort.aspx skrev:Fra 1. december 2013 skal du søge om duplikatkørekort digitalt. Det betyder, at du udover at møde op i borgerservicecentret skal bruge den digitale løsning, kommunen stiller til rådighed.
Oh god...
Du skal henvende dig PERSONLIGT med foto og blanket på kommunens borgerservicecenter.
Så man skal logge ind med NemID, for at udfylde en blanket, printe den ud og tage den med til borgerservice... Oh well, jeg prøver at udfylde den: "Udfyld kørekort nummer".. Jeg kan sgu da ikke mit kørekort nummer retards.
Nå, der var nok gået noget galt første gang jeg prøvede.. Nu kunne jeg komme igennem formularen uden at skrive kørekortnummer :D
...der havde gjort sit arbejde godt med den terminal server, det gik flydende med at få folk over på den :D
...der tager på borgerservice, og så tror jeg sgu jeg skal hjem og sove >_<
...der havde gjort sit arbejde godt med den terminal server, det gik flydende med at få folk over på den :D
...der tager på borgerservice, og så tror jeg sgu jeg skal hjem og sove >_<
0,0 timer de sidste 2 uger
Det er skrækkelig. desværre kræver det at jeg vinder i lotto før jeg kan game igen.
Det er skrækkelig. desværre kræver det at jeg vinder i lotto før jeg kan game igen.
Har ikke plads til at have et rig stående. 3 værelses lejlighed på 60m^2. Der skal hus til.
Jeg går jo og drømmer om at have mit eget serverrum :P
Jeg går jo og drømmer om at have mit eget serverrum :P
Problemet med min lejlighed er at den er delt ret ringe op. 1/3 til stue, 1/3 til Soveværelse, 1/6 til køkken, 2/18 til badeværelse, og 1/18 til forrum. (ca)
Der er al for meget plads i soveværelset, som bare er tomt gulv.
plus; jeg har en fastboende kvinde.. der er jo regler om at de skal have x antal m^2 pr styk.
Der er al for meget plads i soveværelset, som bare er tomt gulv.
plus; jeg har en fastboende kvinde.. der er jo regler om at de skal have x antal m^2 pr styk.
SlettetBruger (59217) skrev:Der er al for meget plads i soveværelset, som bare er tomt gulv.
Så stil den da i soveværelset.
Det havde jeg da jeg boede i lejlighed, og det fungerede ganske fint. Da vi så flyttede i hus fik den plads i stuen, og nu brokker min kone sig over at hun ikke længere har stuen for sig selv.
Magten (59209) skrev:Tillykke! :)
Har du fået kværn?
Yes!
https://scontent-a-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1...
Heldigvis ingen peber endnu, men jeg frygter at der kommer en flok folk efter arbejdstid og ødelægger mig :<
SlettetBruger (59217) skrev:plus; jeg har en fastboende kvinde..
Det er da ikke et problem ^_^
2 x 19", 1 x 27", 2 bærbare og en stationær + 3 routers, 2 NAS, og så alt det løse :D
...der lige gik ned af Strøget og så Microsoft har åbnet en "popup" shop her i december..
http://sdrv.ms/1fcBvXk
Så måtte man jo ind og se hvad de havde af ting og sager :D
http://sdrv.ms/1fcBvXk
Så måtte man jo ind og se hvad de havde af ting og sager :D
Kan da ikke stille en pc midt i soveværelset, alle væg pladser er opbrugt. :P
Kvadratiske lokaler er useless.
Kvadratiske lokaler er useless.
Jeg var der kun i et par minutter, ville se om de udstillede DJ "tastaturet" til Surface :)IT-ekspert Yvossen (59223) skrev:#59222
Og hvad har de så? Gerne vist i billeder.
Men laptops, hybrider, tablets (Surface 2/Pro 2 var der selvfølgelig en del af), Xbox (ikke One så vidt jeg kunne se), telefoner.. De havde fået flere forespørgsler på Dell Venue 8 Pro, så jeg håber Dell snart finder ud af der er nogen herhjemme der gerne vil have den. Jeg prøvede Acers 8" tablet, den virker tyk og tung i forhold til Dell'en. Ham jeg snakkede med derinde anbefalede mig at kigge på Toshiba Encore, den skulle vist ligge imellem Dell og Acers.
Og så havde de et par Surface Pro'er som var sat til noget DJ grej som man så kunne styre med touch. Må lige finde en dag hvor jeg har lidt mere tid så jeg kan få kigget ordenligt derinde :)
drbravo (59206) skrev:o_O
...der fylder 30 på torsdag.
Tillykke på forhånd
XorpiZ (59205) skrev:.. der fylder 30 i dag \o/
T-LØK!
drbravo (59202) skrev:Hvis man henvender sig uden billede tager de et med webcam, printer det ud, klistrer det på blanketten og scanner det ind.
What. The. Fuck.
Da jeg skulle have fornyet mit pas var det MEGET nødvendigt jeg havde et billede med, der helt præcist overholdte regler etc etc, tror der stod 2 sider om det på kommunens hjemmeside, når man så kommer dened spørger de om man har et billede, eller om de lige skal tage et med webcamet (som de så printer og scanner....). Der rystede jeg også bare på hovedet og gik igen...
Jeg er tilbage i Sverige... I en times tid endnu :P (på vej til lufthavnen pt.)SlettetBruger (59227) skrev:Magten, få Windcape til at taje en med hjem til dig, de koster kun $99 i US.
OxxY (59228) skrev:når man så kommer dened spørger de om man har et billede, eller om de lige skal tage et med webcamet (som de så printer og scanner....). Der rystede jeg også bare på hovedet og gik igen...
Hvad er der forkert i det?
Webcams er blevet så gode at man godt kan bruge dem til det formål... Det vælger de så at gøre istedet for at tvinge dig ned til en photo butik og betale 70-100kr for det samme.
Jeg kan virkeligt ikke se et problem... Tværtimod.
De er vist blevet revet væk og er ikke til at opdrive nogen steder, kunne jeg forstå på nogle jeg skrev med derovre.SlettetBruger (59227) skrev:Magten, få Windcape til at taje en med hjem til dig, de koster kun $99 i US.
At man printer det ud for så at scanne det ind igen er mit gæt :)Hængerøven (59231) skrev:Hvad er der forkert i det?
Webcams er blevet så gode at man godt kan bruge dem til det formål... Det vælger de så at gøre istedet for at tvinge dig ned til en photo butik og betale 70-100kr for det samme.
Magten (59232) skrev:At man printer det ud for så at scanne det ind igen er mit gæt :)
Håber godt nok der ligger noget andet bag, fordi det ville da være det dummeste de kunne brokke sig over :)
Det er da åndssvagt så meget der skal printes ud og scannes ind hele tiden.. Det er rimelig tydeligt at man har digitaliseret noget uden at lave arbejdsgangene om..Hængerøven (59233) skrev:Håber godt nok der ligger noget andet bag, fordi det ville da være det dummeste de kunne brokke sig over :)
Der er ikke noget at sige til det tager 14 år hver gang man skal have gang i det offentlige, når det foregår sådan ^^
Magten (59199) skrev:...der har smidt sitkørekortmobil væk i fredags.. Jeg drikker aldrig igen >_<
Magten (59234) skrev:Det er da åndssvagt så meget der skal printes ud og scannes ind hele tiden.. Det er rimelig tydeligt at man har digitaliseret noget uden at lave arbejdsgangene om
Pointen er jo bare at pas "sedlen" skal scannes ind som en helhed.
Det er trods alt pas vi snakker om, og der skal ikke sidde en tilfældig kontordame og redigere i sedlen, fordi man kan ikke se forskel på om det er hende, eller en 3part der redigerede i sedlen. Derfor skal det kunne ses at det er et fysisk billede der er scannet med ind på den fysiske seddel(Som man jo underskriver).
Ikke alle ting kan, eller skal digitalisere. :)
Så mon ikke sikkerheden i den nuværende procedure er vigtigere end at spare 1 stk papir (Hvor tit søger man lige pas?)
Ronson (59237) skrev:...der forsøgte at spise surströmming med nogle kolleger, det gik lidt som forventet
Surströmming? Du må da have tabt et væddemål?
Hængerøven (59231) skrev:OxxY (59228) skrev:når man så kommer dened spørger de om man har et billede, eller om de lige skal tage et med webcamet (som de så printer og scanner....). Der rystede jeg også bare på hovedet og gik igen...
Hvad er der forkert i det?
Det der irriterede mig grænseløst var at der stod mange gange at jeg IKKE kunne få et pas uden et medbragt billede, og det var meget vigtigt det passede til paskravene med størrelse lysforhod etc etc. Hvorefter man skaffer sig et billede i dyre domme, og så kunne hende trunten ovre på kommunen lige så godt have taget et med webcamet...
... jeg har i øvrigt ikke fået min pas endnu, da borgerservice har åbent 10-14 sådan vi rigtigt kan blive serviceret på dansk.
Hængerøven (59236) skrev:. Derfor skal det kunne ses at det er et fysisk billede der er scannet med ind på den fysiske seddel(Som man jo underskriver).
Så mon ikke sikkerheden i den nuværende procedure er vigtigere end at spare 1 stk papir (Hvor tit søger man lige pas?)
Man skriver under med en klam digipen allá det posten render rundt med til pakker, hvem som helst kunne have lavet underskriften på mit pas... Hvordan billedet bliver har jeg endnu til gode at se.
Det skal lige siges at reglerne for pasphoto blev lempet i 2006.
Hvis du havde søgt pas inden 2006 ville det ikke være okay at bruge et webcam, dels grundet den dårlige webcam kvalitet og dels som du siger lysforhold baggrundsfarve osv.
Hvis du havde søgt pas inden 2006 ville det ikke være okay at bruge et webcam, dels grundet den dårlige webcam kvalitet og dels som du siger lysforhold baggrundsfarve osv.
http://peecee.dk/uploads/122013/erm.png
Yeah, about that... Jeg er muligvis stødt på en ganske tiltrækkende ginger, som jeg umiddelbart sagtens kunne forestille mig at dyrke samkvem med.
Ku' jeg evt. få lov at trække ovenstående udtalelser tilbage? :(
Yeah, about that... Jeg er muligvis stødt på en ganske tiltrækkende ginger, som jeg umiddelbart sagtens kunne forestille mig at dyrke samkvem med.
Ku' jeg evt. få lov at trække ovenstående udtalelser tilbage? :(
Når man nu har NemID, og endda bliver tvunget til at bruge det i alle mulige situationer, så kan man imo lige så godt gøre det hele digitalt. Så svært kan det ikke være at få taget et billede, godkende det med NemID, og så flette det sammen med en ansøgning om kørekort/pas/et-eller-andet.Hængerøven (59236) skrev:Pointen er jo bare at pas "sedlen" skal scannes ind som en helhed.
Det er trods alt pas vi snakker om, og der skal ikke sidde en tilfældig kontordame og redigere i sedlen, fordi man kan ikke se forskel på om det er hende, eller en 3part der redigerede i sedlen. Derfor skal det kunne ses at det er et fysisk billede der er scannet med ind på den fysiske seddel(Som man jo underskriver).
Der er utallige eksempler på at man "digitaliserer" en hel masse i det offentlige. Men det eneste digitaliseringen betyder er at de har nogle standard oplysninger om dig, for du skal stadig printe, poste/gå ned på borgerservice og alle mulige andre besværlige trin.for at få gennemført det. Det er hul i hovedet og koster en formue.
Thalion (59244) skrev:Da jeg skulle forny mit pas i februar sidste år, fik jeg taget et billede ved en lokal fotobutik og det blev gemt digitalt så kommunen kunne scanne en QR code som så gav dem adgang til billedet.
Så der var ikke noget med underlige indscanning af billede.
Sejt at vores passystem ikke er det samme over hele landet, det virker jo sikkert ....
Se det er sgu smart! :)Thalion (59244) skrev:Da jeg skulle forny mit pas i februar sidste år, fik jeg taget et billede ved en lokal fotobutik og det blev gemt digitalt så kommunen kunne scanne en QR code som så gav dem adgang til billedet.
Så der var ikke noget med underlige indscanning af billede.
...der bygger videre på sit script til at lave VM's med.. Nu kan jeg næsten lave unattended installationer ^^
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.