mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Daniel-Dane (26600) skrev:"CPR-registeret", etc. Folk er generelt gode til at gentage det sidste ord.
Tror det er derfor der er - mellem R og register..
Bindestregen skal bruges, når man forbinder forkortelser og andre ord. Fx.:
Forkert:
cpr registeret
cprregisteret
Rigtigt:
cpr-registeret
CPR-registeret
Man bestemmer selv, om man vil skrive forkortelser med stort. Den officielle regel lyder, at forkortelser, som bruges ofte, SKAL skrives med småt. Med andre ord: Man bestemmer selv.
Bindestregen skal bruges, når man forbinder forkortelser og andre ord. Fx.:
Forkert:
cpr registeret
cprregisteret
Rigtigt:
cpr-registeret
CPR-registeret
Man bestemmer selv, om man vil skrive forkortelser med stort. Den officielle regel lyder, at forkortelser, som bruges ofte, SKAL skrives med småt. Med andre ord: Man bestemmer selv.
vandfarve (26604) skrev:... der kan bekræfte, at helvedet officielt er frosset over.
Jeg har en issyl et sted du kan låne? Så kan du da lave dig et åndehul hvis det er...
gnarfsan (26609) skrev:Nånå, jeg tænkte nok at MiniZeus alligevel bed på krogen, hvis du foratår sådan en lille en ;-)
Tillykke!
Jeg gør ikke! FORKLAR FORKLAR FORKLAR!
MiniatureZeus (26610) skrev:gnarfsan (26609) skrev:Nånå, jeg tænkte nok at MiniZeus alligevel bed på krogen, hvis du foratår sådan en lille en ;-)
Tillykke!
Jeg gør ikke! FORKLAR FORKLAR FORKLAR!
Unge Menneske, burde De ikke skrive Årsopgave på nuværende Tidspunkt?
Failfarve har endelig fundet en dame, der ikke brækker sig, når hun ser ham? Jeg ved ikke, om jeg skal gratulere eller kondolere.
LinguaIgnota (26613) skrev:Failfarve har endelig fundet en dame, der ikke brækker sig, når hun ser ham? Jeg ved ikke, om jeg skal gratulere eller kondolere.
Det er faktisk slet ikke det, min gode herre.
Udover disse petitesser, hvordan har Deres dag således været?
Det var et spørgsmål, Daniel. Det er god skik at afslutte et spørgsmål med et spørgsmålstegn, så modtageren ved, at der vitterligt er tale om et spørgsmål. Synes du ikke?
For at ære og hædre Daniel-Dane, vil jeg afholde en stille og rolig Questionmark Week (2011), hvor jeg, såvidt muligt, vil afslutte alle mine sætninger med et spørgsmålstegn? Jeg regner med, at det kommer til at vare ca. en uge, men nu må vi se?
LinguaIgnota (26621) skrev:For at ære og hædre Daniel-Dane, vil jeg afholde en stille og rolig Questionmark Week (2011), hvor jeg, såvidt muligt, vil afslutte alle mine sætninger med et spørgsmålstegn? Jeg regner med, at det kommer til at vare ca. en uge, men nu må vi se?
Jeg udfordrer dig. Du vil ikke holde en dag, sømand.
LinguaIgnota (26621) skrev:For at ære og hædre Daniel-Dane, vil jeg afholde en stille og rolig Questionmark Week (2011), hvor jeg, såvidt muligt, vil afslutte alle mine sætninger med et spørgsmålstegn? Jeg regner med, at det kommer til at vare ca. en uge, men nu må vi se?
Lol? you serious??
Jeg ved godt, at tanken var, at det skulle være et spørgsmål. Der er dog den finte, at der ved spørgsmål er omvendt ordstilling. (;LinguaIgnota (26617) skrev:Det var et spørgsmål, Daniel. Det er god skik at afslutte et spørgsmål med et spørgsmålstegn, så modtageren ved, at der vitterligt er tale om et spørgsmål. Synes du ikke?
Jeg forsøgte selv samme manøvre, men jeg holdt end ikke én dag! ):LinguaIgnota (26621) skrev:For at ære og hædre Daniel-Dane[] vil jeg afholde en stille og rolig Questionmark Week (2011), hvor jeg, såvidt muligt, vil afslutte alle mine sætninger med et spørgsmålstegn? Jeg regner med, at det kommer til at vare ca. en uge, men nu må vi se?
Jeg har sagt til dig, at du aldrig bliver færdig, hvis du begynder at rette på min grammatik? Jeg fik 12 i både skriftlig og mundtlig fremstilling, men måtte nøjes med 8 (tror jeg, det var) i den grammatiske prøve? Nu er jeg blevet for gammel til at lære nogetsomhelst?
Er du nu utro igen Mikael*?
* Bemærk, det er så alvorligt at jeg bliver nødt at bruge hans rigtige navn! Aw!
* Bemærk, det er så alvorligt at jeg bliver nødt at bruge hans rigtige navn! Aw!
Den er jeg med på? Det lyder som en fantastisk ide?
Hvorfor er det i øvrigt at jeg føler, at DD startede ikke-memet ved at sige det med spørgsmåltegn til mig?
... der har fået en slip fra PostDK om at blæseren til computeren er klar til afhentning i morgen? Konen var hjemme hele dagen, og hun hørte ikke nogen ringe på klokken? Jeg er dælme sur på PostDK???
vandfarve (26640) skrev:NOOOOEES?
Du ødelagde det?!
SlettetBruger (26624) skrev:Questionmark Week 16 :D
?? ...!
Alrekr (26643) skrev:Den er jeg med på? Det lyder som en fantastisk ide?
Hvorfor er det i øvrigt at jeg føler, at DD startede ikke-memet ved at sige det med spørgsmåltegn til mig?
... der har fået en slip fra PostDK om at blæseren til computeren er klar til afhentning i morgen? Konen var hjemme hele dagen, og hun hørte ikke nogen ringe på klokken? Jeg er dælme sur på PostDK???
Kan jo være at den er sendt uden omdeling. Det er jo blevet noget billigere pr. 1. april med den nye post lov
Måtte faktisk betale KASSEN for at sende pakken med Fivefingers til Magten :D fordi jeg valgte "med omdeling" fordi.. "Øh ja selvfølgelig"
anyhow.... nat nat små venner
anyhow.... nat nat små venner
MiniatureZeus (26645) skrev:
Kan jo være at den er sendt uden omdeling. Det er jo blevet noget billigere pr. 1. april med den nye post lov
Jamen den blev sendt fra udlandet jo? Kan ikke forestille mig at udenlandske pakker sendes som andet end med postomdeling - jeg mener, de har jo ikke mulighed for at til- eller fravælge andet end A, B og luftpost..
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.