mboost-dp1

Jeg er ham...

Gå til bund
Gravatar #27251 - Ronson ⅍
26. apr. 2011 15:26
vandfarve (27229) skrev:
Pas på blodtrykket.
Pas på du ikke bliver fyldt med løgn. Det må være en evne han har, ligesom Batman kan .. køre stærkt.
Gravatar #27252 - Daniel-Dane
26. apr. 2011 15:59
Terracide, hvordan går det med datteren?
Gravatar #27253 - Slettet Bruger [1831327921]
26. apr. 2011 16:22
Droppede spillet efter en 10 timer ^^ Det grafiske gik mig for meget på :D
Gravatar #27254 - Magten
26. apr. 2011 17:16
...der ser Benny's Badekar på DR Ramasjang.. Intet mindre end fantastisk tegnefilm!
Gravatar #27255 - snesman
26. apr. 2011 19:12
...der ser cl, men lader sig forstyrre af Henriks fantastiske intellektuelle niveau:)
Gravatar #27256 - terracide
26. apr. 2011 20:07
Daniel-Dane (27252) skrev:
Terracide, hvordan går det med datteren?

Godt, hun lærer videnskab...ikke løgne ;)
Gravatar #27257 - XorpiZ
26. apr. 2011 20:21
Så er det vel ikke dig, der opdrager. Du er, om nogen, glad for at lyve.

Hvornår kan jeg forvente et svar Henny? Du må gerne svare her, hvis du ikke evner at finde den anden tråd igen.

Hvis du har glemt spørgsmålet, så var det noget i stil med, om du vil holde fast i at TPB har reklameindtægter for 9 mio. USD pr. dag.

Jeg forventer ikke du svarer, kære Henny - men din lukken-øjne er forfærdeligt underholdende. Det siger alt om hvor usselt et menneske du er :D
Gravatar #27258 - gnаrfsan
26. apr. 2011 20:23
...der har fået fingrene i THHGTTG læst op af forfatteren :-)
Gravatar #27259 - Slettet Bruger [1831327921]
26. apr. 2011 20:29
Terra... kan vi få Pics?
Gravatar #27260 - Ronson ⅍
26. apr. 2011 20:32
Terracide, min ven. Jeg havde "kristendom" i folkeskolen, hvor vi lærte om så meget andet end den kristne tro, jeg gik til konfirmationsforberedelse, jeg er konfirmeret og jeg har været i kirke når nogen skulle døbes, giftes og begraves.

Og jeg er eller var på ingen måde et kristent eller religiøst menneske i dag eller dengang.

Du gør skade på din papdatter ved at forbyde hende den slags. Eller er hun ikke stærk nok til at vælge sin egen "tro"? Hvad nu hvis hun i virkeligheden har det bedst som kristen, så kommer hun til at hade dig for at have truffet alle hendes beslutninger.

Fandeme godt I ikke er mine forældre.
Gravatar #27261 - Slettet Bruger [1831327921]
26. apr. 2011 20:39
This won't end well
Gravatar #27262 - Ronson ⅍
26. apr. 2011 20:40
Vi har jo haft diskussionen før, så mon ikke.
Gravatar #27263 - gnаrfsan
26. apr. 2011 20:42
Ronson (27260) skrev:
Hvad nu hvis hun i virkeligheden har det bedst som kristen, så kommer hun til at hade dig for at have truffet alle hendes beslutninger.

Jeg kan ikke se meningen med at bilde datteren en eller anden tilfældig fantasiverden ind. Kristendomsundervisning var ren hjernevaskning, da jeg gik i skole, og det gav ikke et nyanceret billede af religioner og alternative verdensopfattelser. Det var snævertsynet og til mere skade end gavn.

Biblen er ligesom alt andet skønliteratur til frivillig læsning i fritiden.
Gravatar #27264 - Slettet Bruger [1831327921]
26. apr. 2011 20:46
Den energi hun bruger på at processere løgnene fra kristendom.. kunne være brugt på andet...
Gravatar #27265 - LinguaIgnota
26. apr. 2011 20:47
Min mor fandt tilfældigvis en bog, som jeg fik udleveret under kristendomsundervisningen og aldrig leverede tilbage. Den handlede om Jamil, som var muslim. Jeg havde skrevet underlødige kommentarer til samtlige billeder i bogen.
Anywho, jeg blev på ingen måde forsøgt hjernevasket eller indoktrineret, da jeg havde kristendom. Til gengæld er dansklærere som regel rødere end Kina og det giver mange af dem gerne videre.
Gravatar #27266 - Ronson ⅍
26. apr. 2011 20:48
Kristendomsundervisningen på min skole gik ud på at lære om kristendom (mest, naturligvis) og andre religioner. Der var aldrig nogen der fik at vide hvad de burde tro eller hvad man forventede af dem.

Edit: Og der var absolut ingen der prøvede at overbevise os om at noget af det var sandt.
Gravatar #27267 - gnаrfsan
26. apr. 2011 20:50
Ronson (27266) skrev:
Der var aldrig nogen der fik at vide hvad de burde tro eller hvad man forventede af dem.

Ronson (27266) skrev:
kristendom (mest, naturligvis)

Ja, mest, som i gennemlæsning af et udvalg af børnebiblen. Hvor mange andre religiøse tekster læste I? Vi læste ingen. Vi lærte bare om deres grundprincipper, som om de var mindre interessante end kristendommen.
Det er ikke nuanceret.
Gravatar #27268 - Daniel-Dane
26. apr. 2011 20:51
Jeg kan knap nok huske noget af folkeskolen. Jeg husker bare, at jeg ownede i Quake. (Vi havde en lærer i flere fag, og hun var ligeglad med os, så vi fik lov til at spille Quake! :D)
Gravatar #27269 - Slettet Bruger [1831327921]
26. apr. 2011 20:56
Ronson (27266) skrev:
Kristendomsundervisningen på min skole gik ud på at lære om kristendom (mest, naturligvis) og andre religione

Jo før Vi stopper med at undervise i det... jo før forsvinder det.
Gravatar #27270 - LinguaIgnota
26. apr. 2011 20:57
Sammen med vigtige dele af vores kulturforståelse.
Gravatar #27271 - Ronson ⅍
26. apr. 2011 20:59
Religioner forsvinder ikke før vi gør. Se bare hvor mange penge der spildes på ting som feng shui, remote viewing, femfingersko, okkultisme og folk der hvisker med heste - ting der burde have stoppet for længst.

#27270: Spoken like a true DF'er!
Gravatar #27272 - vandfarve
26. apr. 2011 21:00
OMFG!

Hvad sker der for, at newz.dk for en gangs skyld debatterer noget samfundsrelevant på et endsige højt intellektuelt niveau?

Gør I det kun for at mobbe mig? Er det en måde at holde mig udenfor?

Fuck, jeg hader jer. :'(
Gravatar #27273 - vandfarve
26. apr. 2011 21:01
Ronson (27271) skrev:
Religioner forsvinder ikke før vi gør. Se bare hvor mange penge der spildes på ting som feng shui, remote viewing, femfingersko, okkultisme, Apple-produkter, transnationale venskaber, cirkusdværge og folk der hvisker med heste - ting der burde have stoppet for længst.

#27270: Spoken like a true DF'er!

Fap your FYP.
Gravatar #27274 - gnаrfsan
26. apr. 2011 21:02
LinguaIgnota (27270) skrev:
Sammen med vigtige dele af vores kulturforståelse.

Forståelsen kan opnåes på andre måder end ved at læse uddrag fra biblen, og tilmed dem, hvor der ikke engang er ordentlig makaber action...
Gravatar #27275 - gnаrfsan
26. apr. 2011 21:03
vandfarve (27272) skrev:
Gør I det kun for at mobbe mig? Er det en måde at holde mig udenfor?

Det er dig, der læser noget relevant om emnet, så nu er din chance! Jeg ser mig som en slags debat-fluffer, der holder den igang indtil du kan være med.
Gravatar #27276 - LinguaIgnota
26. apr. 2011 21:06
gnarfsan (27274) skrev:
Forståelsen kan opnåes på andre måder end ved at læse uddrag fra biblen, og tilmed dem, hvor der ikke engang er ordentlig makaber action...

Absolut. Historie ville være et fint sted at starte. Men sådan har man ikke valgt at bygge det op og det må man så forholde sig til.
Jeg synes, at man bør droppe kristendomsundervisningen og kalde det religionskundskab eller whatever i stedet. Her kunne man lægge særlig vægt på at forklare små børn, hvorfor en stor del af Muhammeds fanklub er komplet mosede i roen, hvorfor man i USA har et Creation Museum og hvordan landsbyboere på Fyn bliver ligeså ekstremistiske i deres tilgang til dansk politik, som Taleban er i deres tilgang til kvinderettigheder. Du ved, generel sindsformørkelse og dens åbenbare skadesvirkninger.
Gravatar #27277 - vandfarve
26. apr. 2011 21:07
gnarfsan (27275) skrev:
Det er dig, der læser noget relevant om emnet, så nu er din chance! Jeg ser mig som en slags debat-fluffer, der holder den igang indtil du kan være med.

Det er for sent. Løbet er kørt. Ponyen reddet, vinden blæst.

Så må I lære at få gang i den sms-kæde (jeg peger på dig, Lingie!).
Gravatar #27278 - Magten
26. apr. 2011 21:08
Det kan godt være jeg husker forkert, men jeg mindes nu der stod religion på mit skema, og ikke kristendom?

Undervisningen dækkede ihvertfald meget udover kristendom..
Gravatar #27279 - LinguaIgnota
26. apr. 2011 21:10
vandfarve (27277) skrev:
Så må I lære at få gang i den sms-kæde (jeg peger på dig, Lingie!).

Jeg kan ikke både lægge smackdown på Ronson, starte en SMS-kæde og trolle på Filmz samtidig. Noget må ligesom prioriteres højere end andet, 'goz da.
Gravatar #27280 - Ronson ⅍
26. apr. 2011 21:12
Har du gang i et nyt manuskript da?
Gravatar #27281 - vandfarve
26. apr. 2011 21:12
Magten (27278) skrev:
Det kan godt være jeg husker forkert, men jeg mindes nu der stod religion på mit skema, og ikke kristendom?

Undervisningen dækkede ihvertfald meget udover kristendom..

Det varierer sikkert fra skole til skole? Eller, måske nærmere, fra årgang til årgang?

Vi havde både religion og kristendomsundervisning. Det skiftede sikkert en gang i 4.-6. klasse. Forresten, så skal det lige understreges, at det meste af vores undervisningen i begge fag gik med historieoplægning, tegning, danskundervisning eller samfundsfag (I kid you not (Dobbeltparantes: Og i samfundsfagsundervisningen fik vi blot fortalt historier fra de varme lande fra tidernes morgen, hvor vores overvægtige underviser var en Don Juan)).
Gravatar #27282 - vandfarve
26. apr. 2011 21:13
LinguaIgnota (27279) skrev:
Jeg kan ikke både lægge smackdown på Ronson, starte en SMS-kæde og trolle på Filmz samtidig. Noget må ligesom prioriteres højere end andet, 'goz da.

Jeg er stadig skuffet!
Gravatar #27283 - LinguaIgnota
26. apr. 2011 21:17
Ronson (27280) skrev:
Har du gang i et nyt manuskript da?

Næeh, ikke lige i øjeblikket, men det kunne da være, at man skulle prøve, om ikke man kunne finde på et par gode idéer. Denne gang skulle jeg såmænd bare have hjælp til at finde et link. Men ikke engang dét kan de finde ud af...
Gravatar #27284 - vandfarve
26. apr. 2011 21:19
Det er jo heller ikke newz.dk, vel, hennyboy?
Gravatar #27285 - vandfarve
26. apr. 2011 21:32
vandfarve - game, set and match, bitches!
Gravatar #27286 - Ronson ⅍
26. apr. 2011 22:34
Så fik du ødelagt endnu en diskussion
Gravatar #27287 - Jonasdonbaek
26. apr. 2011 23:17
..der vil bidrage med en af de vigtige informationer i denne tråd, er pisse træt!
Gravatar #27288 - terracide
27. apr. 2011 04:28
Jeg ser intet godt i religion.

Det er en fucking virtuel sutteklud og ansvarfralæggelse.

Og grobund for had:
Gravatar #27289 - terracide
27. apr. 2011 04:30
Ronson (27260) skrev:
Terracide, min ven. Jeg havde "kristendom" i folkeskolen, hvor vi lærte om så meget andet end den kristne tro, jeg gik til konfirmationsforberedelse, jeg er konfirmeret og jeg har været i kirke når nogen skulle døbes, giftes og begraves.

Og jeg er eller var på ingen måde et kristent eller religiøst menneske i dag eller dengang.

Du gør skade på din papdatter ved at forbyde hende den slags. Eller er hun ikke stærk nok til at vælge sin egen "tro"? Hvad nu hvis hun i virkeligheden har det bedst som kristen, så kommer hun til at hade dig for at have truffet alle hendes beslutninger.

Fandeme godt I ikke er mine forældre.

Læs min blog, så finder du min holdning.
Gravatar #27290 - Alrekr
27. apr. 2011 05:54
terracide (27289) skrev:
Læs min blog, så finder du min holdning.

Så det du siger er, at hvis din datter begynder at tro på Gud (i en eller anden afskygning; Steve Jobs medregnet), så er hun forskruet og trænger til at blive slået ned?
Gravatar #27291 - Mort
27. apr. 2011 06:38
Uden religionens dømmende trusler om at brænde evigt i helvede, havde der nok været mange som havde opført sig som hulemennesker når der ikke lige var andre som kikkede.

Frygten for at blive straffet af gud den almægtige har fået folk til at tænke en ekstra gang inden de har slået andre mennesker ihjel.

Hvis religionen kan fungere som en rettesnor for dem som ikke selv har samme moral som hører hjemme i en civiliseret verden, så har religionen haft en positiv indvirkning på vores verden.

At religionen så har fungeret som undskyldning til at slå mennesker ihjel er i mine øjne en omskrivning af de religøse tekster, for at kunne retfærdiggøre modbydeligheder.

Om folk tilbeder den hellige banan, en mand som gik på vandet eller en mand som giftede sig med børn, er i mine øjne ligegyldigt - Så længe det får dem til at overveje konsekvensen af deres handlinger en ekstra gang.

At pådutte andre sin ateisme er i mine øjne lige så slemt som at pådutte andre sin kristendom. Dog ser jeg ikke nogen forskel på alle de mennesker der prøver at overbevise deres børn om at der findes en gud og så de mennesker der prøver at overbevise deres børn om at der ikke gør.
Gravatar #27292 - Mnc
27. apr. 2011 06:44
Indeed. "Keep thy religion to thyself".
Gravatar #27293 - fjols
27. apr. 2011 06:49
Jeg er ikke enig.
Skal vi også opdrage vores børn til at tro jorden er flad? At månen er lavet af ost?

Edit: Bemærk jeg kun svarer på den sidste del af dit indlæg, resten er jeg enig i.
Gravatar #27294 - Mort
27. apr. 2011 06:52
Vi skal opdrage vores børn til at nogen mennesker tror at jorden er flad og at månen er lavet af grøn ost. Det er sundt for ungerne at tænke selv og for at tænke nogen fornuftige tanker skal de vide at der findes mere end een mening om hvordan verden ser ud.
Gravatar #27295 - fjols
27. apr. 2011 06:56
Men når de kommer og spørger farmand hvad månen er lavet af eller hvordan verden opstod, så kan man jo heller ikke bare undlade at svare.
Gravatar #27296 - Mnc
27. apr. 2011 07:20
Man kan jo eventuelt give de svar som videnskaben kan underbygge, og ikke de idéer som nogen har fundet på i en narko-rus, for et par tusinde år siden.
Gravatar #27297 - terracide
27. apr. 2011 07:35
Alrekr (27290) skrev:
Så det du siger er, at hvis din datter begynder at tro på Gud (i en eller anden afskygning; Steve Jobs medregnet), så er hun forskruet og trænger til at blive slået ned?

Hvad er det med jer idioter og løgne?

Ved at lære hende om den VIRKELIGE verden og ikke hjernevaske hende med en religion fra barn af...så kan hun selv kigge på verden og sortere skidt fra kanel.

Jeg går ikke ind for at alle religiøse skal have tæsk...find gerne et sted hvor jeg ytre dette.

Jeg vil bare have de holder deres kæft og ikke hjernevakser små børn til at tro at løgne (kaldet "religion" er virkelighed)
Gravatar #27298 - terracide
27. apr. 2011 07:37
Mort (27291) skrev:
Uden religionens dømmende trusler om at brænde evigt i helvede, havde der nok været mange som havde opført sig som hulemennesker når der ikke lige var andre som kikkede.

Frygten for at blive straffet af gud den almægtige har fået folk til at tænke en ekstra gang inden de har slået andre mennesker ihjel.

Hvis religionen kan fungere som en rettesnor for dem som ikke selv har samme moral som hører hjemme i en civiliseret verden, så har religionen haft en positiv indvirkning på vores verden.

At religionen så har fungeret som undskyldning til at slå mennesker ihjel er i mine øjne en omskrivning af de religøse tekster, for at kunne retfærdiggøre modbydeligheder.

Om folk tilbeder den hellige banan, en mand som gik på vandet eller en mand som giftede sig med børn, er i mine øjne ligegyldigt - Så længe det får dem til at overveje konsekvensen af deres handlinger en ekstra gang.

At pådutte andre sin ateisme er i mine øjne lige så slemt som at pådutte andre sin kristendom. Dog ser jeg ikke nogen forskel på alle de mennesker der prøver at overbevise deres børn om at der findes en gud og så de mennesker der prøver at overbevise deres børn om at der ikke gør.

Du er satme skræmmende hvis kun truslen "staf fra en nisse" er årsagen til du ikke myrder. lemlæster, voldtager og stjæler...

Jeg har ingen nisse og jeg myrder. lemlæster, voldtager og stjæler ikke...fordi jeg er født med moral.

Terra - Flot selvmål...
Gravatar #27299 - Mamad (moveax1ret)
27. apr. 2011 07:39
Hej Henny,

Du mangler stadig at svare på dette indlæg:

http://newz.dk/firefox-udvidelse-kaemper-mod-domae...
Gravatar #27300 - terracide
27. apr. 2011 07:41
Mort (27294) skrev:
Vi skal opdrage vores børn til at nogen mennesker tror at jorden er flad og at månen er lavet af grøn ost. Det er sundt for ungerne at tænke selv og for at tænke nogen fornuftige tanker skal de vide at der findes mere end een mening om hvordan verden ser ud.

Jeg plejer at forklare datteren når vi f.eks. kommer ind på "Flat Earth Society" at nogle mennesker bare er dumme, benægter fakta og er vilde med at sprede deres løgne...og sådan vil det altid være.

Og at der intet galt er i at påpege at de har tabt den røde tråd...tværtimod.

Jeg har f.eks aldrig løjert og bildt hende ind at "julemanden" fandtes...til hendes mors irritation...indtil vi tog en snak alle 3 og hun forklarede hendes mor at hun da godt vidste det var hende og ikke "julemanden" der kom slik i hendes strømper...

Terra - Hvorfor lyve overfor børn?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login