mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Terra: Det var mest for at provokere. Ligesom dengang du bad en om ikke at ryge på Nørrebro station.
Et barn skal oplyses. Ikke kun om én ting, men om alle ting. Kun ved at blive oplyst kan barnet træffe sine egne beslutninger. Det, som du vil, er, at din datter selv skal undersøge kristendommen, buddhismen, Moon-bevægelsen, whatever, mens du har fortalt hende, at al den slags er forkert. Jeg så hellere, at du ikke var angst overfor religion, men forholdte dig neutral overfor både religion og videnskab, så længe du snakkede om det med din datter, i stedet for at indoktrinere på samme måde som mange religiøse mennesker gør. Det giver, alt andet lige, den mest kritiske tilgang.
Et barn skal oplyses. Ikke kun om én ting, men om alle ting. Kun ved at blive oplyst kan barnet træffe sine egne beslutninger. Det, som du vil, er, at din datter selv skal undersøge kristendommen, buddhismen, Moon-bevægelsen, whatever, mens du har fortalt hende, at al den slags er forkert. Jeg så hellere, at du ikke var angst overfor religion, men forholdte dig neutral overfor både religion og videnskab, så længe du snakkede om det med din datter, i stedet for at indoktrinere på samme måde som mange religiøse mennesker gør. Det giver, alt andet lige, den mest kritiske tilgang.
...der er træt af bruger support..
En bruger ringer i morges og kan ikke forstå han ikke kan skifte password.. Fint nok, han vidste ikke at der skulle være store bogstaver i selvom det står der klart og tydeligt..
5 minutter efter ringer han og kan ikke forstå hans konto er låst.. Han brugte sit gamle password..
10 minutter efter ringer han igen.. Denne gang bruger han det nye password, men på en helt anden bruger (de har et fælles login til et system på hver lokation)..
Nu har han 2 gange indenfor 20 minutter ringet fordi hans konto var låst igen.. Caps lock var på..
Jeg har opgivet at forklare ham det nu :(
En bruger ringer i morges og kan ikke forstå han ikke kan skifte password.. Fint nok, han vidste ikke at der skulle være store bogstaver i selvom det står der klart og tydeligt..
5 minutter efter ringer han og kan ikke forstå hans konto er låst.. Han brugte sit gamle password..
10 minutter efter ringer han igen.. Denne gang bruger han det nye password, men på en helt anden bruger (de har et fælles login til et system på hver lokation)..
Nu har han 2 gange indenfor 20 minutter ringet fordi hans konto var låst igen.. Caps lock var på..
Jeg har opgivet at forklare ham det nu :(
Alrekr (27301) skrev:Terra: Det var mest for at provokere. Ligesom dengang du bad en om ikke at ryge på Nørrebro station.
Jeg fortæller hende ikke at hun ikke skal tro på dit og dat.
Jeg lærer hende i stedet for (hver søndag har vi "projekt søndag, sidste søndag var om magnetisme, forrige var om vand/flydeevne/arkimedes) om den virkelgie verden.
Altså fakta som ballast.
Så kan hun selv med denne ballast finde forkerte/falske påstande og sortere disse fra.
Når hun bliver ældre vil jeg dog (i historisk perspektiv) fortælle om hvordan Assyriske/summerisk myter er blevet omskrevet -> judaisme -> kristendom -> Islam...altså de historisk fakta og ikke de løgne som religioner selv fortæller om sig selv.
Så kan hun selv vudere "sandhedsværdien" (eller mangel på samme) i de religiøse tekster.
Alt andet ville jo være at lyve overfor hende.
Men der vil nok gå nogle år, gnaske som jeg helller ikke vil begrave hende i politik nu.
Religion er om end muligt endnu mere kompliceret end politik og at udsætte børn for den slags (forventer forældrer at deres 2 årige barn skal omtales som et "socialdemokratisk barn?!) synes jeg ikke er rimeligt for barnet.
Derfor man først har stemmeret som 18 årig...og man burde heller ikke kunne være medlem af Folkekirken før man blev 18 år...og så kun hvis man selv meldte sig ind.
Terra - Men jeg holder stadig på min ret til at påpege religiøse løgne når disse bliver ytret som værende fakta.
Alrekr (27304) skrev:No problemo then, matey. Jeg aner jo ikke hvor gammel hun er eller ikke er. Men lyder til at det foregår, i større eller mindre grad, som jeg efterlyste :)
Hun er lige fyldt 8 år...så vi har lagt stille og roligt ud...hun skal også have tid til bare at være et barn ;)
terracide (27298) skrev:Du er satme skræmmende hvis kun truslen "staf fra en nisse" er årsagen til du ikke myrder. lemlæster, voldtager og stjæler...
Jeg har ingen nisse og jeg myrder. lemlæster, voldtager og stjæler ikke...fordi jeg er født med moral.
Terra - Jeg er ikke så god til fodbold...
Nej, du er ikke født med moral. Moral er tillært, hvilket er ganske let at se på børn. Børn har ikke noget problem med at slå andre børn i hovedet eller sparke til fuglene, lige indtil de får at vide at det må de ikke fordi det er forkert.
Mort (27306) skrev:terracide (27298) skrev:Du er satme skræmmende hvis kun truslen "staf fra en nisse" er årsagen til du ikke myrder. lemlæster, voldtager og stjæler...
Jeg har ingen nisse og jeg myrder. lemlæster, voldtager og stjæler ikke...fordi jeg er født med moral.
Terra - Jeg er ikke så god til fodbold...
Nej, du er ikke født med moral. Moral er tillært, hvilket er ganske let at se på børn. Børn har ikke noget problem med at slå andre børn i hovedet eller sparke til fuglene, lige indtil de får at vide at det må de ikke fordi det er forkert.
HVad er det med løgne i forsvar for religion?!
http://www.nytimes.com/2007/09/18/science/18mora.h...
http://www.nybooks.com/articles/archives/2007/may/...
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/357233:Da...
Igen er det satme skræmmende hvis kun frygten fra at din nisse skal straffe dig, er hvad der holder dig tilbage...
Terra - Udvidenhed og forsvar af religion hænger altid sammen...
Seen it.terracide (27311) skrev:I kan få et billede af mig der mooner i stedet for? :p
Kan vi få hendes email e.l.?
Man skulle tro internettet gjorde det langt nemmere at møde mindreårige... Men fanme ikke om nogen fornuftige forældre standhaftigt ødelægger det.
Så sent som igår havde BT en artikkel om at Piger får bryster allerede i 7 års alderen... DET GØR DE JO IKKE UDEN GRUND.. VEL?
/Yuk
Så sent som igår havde BT en artikkel om at Piger får bryster allerede i 7 års alderen... DET GØR DE JO IKKE UDEN GRUND.. VEL?
/Yuk
doh09 (27317) skrev:Til den tidligere snak om det hedder religionsundervisning eller kristendomsundervisning:
Min lillebror på 9 har "Religion" på skemaet hvor det handler om forskellige trosretninger men med udgangspunkt i kristendommen fordi vi er et kristent land.
Kommer an på om skolen ligger i bibelbæltet i Jylland og rektor siger ordret til dig"Nej, vi har ikke religions undervisning her, vi underviser i kristendom"...når man fortæller vedkommende at det hedder religions undervisning i dag.
Da hun så kom til kort i debatten bagefter og trak "forældremyndighedskortet" valgte vi at jeg skulle adoptere.
Terra - Religiøse er latterlige...
NioBe (27319) skrev:...der ikke tror på gud, men har en tro på at der er noget mere mellem himmel og jord. Og at man har et valg når man dør.
Hvad bygger du dét på?
Typisk agnostikere. Danmark er fyldt til renden med dem, selv min mor har samme holdning som dig.NioBe (27319) skrev:...der ikke tror på gud, men har en tro på at der er noget mere mellem himmel og jord. Og at man har et valg når man dør.
Du ved måske at der ingen gud er? Så kan du vel påvise det.Daniel-Dane (27321) skrev:Typisk agnostikere. Danmark er fyldt til renden med dem, selv min mor har samme holdning som dig.
Der er forskel på at tro, at der ingen gud er, og på at vide, at der ingen gud er.
Mon ikke du skulle lære hvad agnostiker dækker over, før du angriber folk?
Dét synes jeg at have hørt i en sang for længe siden... :SNioBe (27322) skrev:der er mere mellem himmel og jord, end vi umiddlbart går og tror.
Fordi jeg ændrede dit navn til "gnаrfsen" med et kyrillisk 'а'?Gnarfsan 2 (27327) skrev:...der har slettet Gnarfsan.
Så fortæl du mig, hvad det betyder. Gud eksisterer ikke, førend hans eksistens er bevist. Alt andet er religiøs nonsens.Mnc_ (27323) skrev:Du ved måske at der ingen gud er? Så kan du vel påvise det.
Der er forskel på at tro, at der ingen gud er, og på at vide, at der ingen gud er.
Mon ikke du skulle lære hvad agnostiker dækker over, før du angriber folk?
Læs da lige denne:
http://en.wikipedia.org/wiki/Positivism skrev:Positivism asserts that the only authentic knowledge is that which is based on sense, experience and positive verification.
...der kom til at blive hjemme fra arbejde i dag efter at have arbejdet alt for meget igår.
...der blev opdraget til at finde ud af hvad jeg selv ville tro på og valgte året inden konfirmationen skulle stå at gennemgå de forskellige mest populære religioner. Valgte dem alle fra indtil videre da jeg finder dem alt for gennemsyret af regler.
...der iøvrigt aldrig har haft kristendomslære i folkeskolen. Tilgengæld havde vi religionslære med både nordisk mytologi, indianerfis, islam, moon-bevægelsen osv. - Det var først på HF vi blev sat til at gennemgå biblen for at finde eksempler på hvor fantastisk Gud er/var.
...der blev opdraget til at finde ud af hvad jeg selv ville tro på og valgte året inden konfirmationen skulle stå at gennemgå de forskellige mest populære religioner. Valgte dem alle fra indtil videre da jeg finder dem alt for gennemsyret af regler.
...der iøvrigt aldrig har haft kristendomslære i folkeskolen. Tilgengæld havde vi religionslære med både nordisk mytologi, indianerfis, islam, moon-bevægelsen osv. - Det var først på HF vi blev sat til at gennemgå biblen for at finde eksempler på hvor fantastisk Gud er/var.
Daniel-Dane (27332) skrev:Fordi jeg ændrede dit navn til "gnаrfsen" med et kyrillisk 'а'?
Nej, fordi jeg blev træt af alt det lort, der er lavet i systemet.
Mnc_ (27330) skrev:fjols (27329) skrev:Det lyder da utrolig omvendt i min verden.
Jeg tror kun på ting man kan bevise eksisterer. Det gør da det hele lidt lettere.
Skal jeg virkelig skære det ud i pap? :D
Forstå hvad jeg mener, ikke hvad jeg skriver ;)
Pointen var nu mere det med at jeg synes i agnostikere og religiøse kræver omvendt bevisførelse.
Ligesom ateist betyder uden tro, således betyder agnostiker uden viden.Daniel-Dane (27332) skrev:Så fortæl du mig, hvad det betyder.
Idet det ikke er muligt at påvise guds eksistens, eller mangel på samme, er det umuligt at være gnostisk ateist.
Nej, at tro på gud er religiøst nonsens. :)Daniel-Dane (27332) skrev:Alt andet er religiøs nonsens.
fjols (27336) skrev:Pointen var nu mere det med at jeg synes i agnostikere og religiøse kræver omvendt bevisførelse.
Jeg kræver beviser for udsagn om viden. :)
Jeg kan ikke se hvorfor det er så svært for folk at forstå, at når man tager afstand til agnosticisme, så påtager man sig gnosticisme.
Det er kinda sådan ordene virker. Ved/ved ikke.
Det svarer til at sige "Jeg ved at gud ikke eksisterer".
Hvor ved du det fra? Du må gerne dele.
Det er kinda sådan ordene virker. Ved/ved ikke.
Det svarer til at sige "Jeg ved at gud ikke eksisterer".
Hvor ved du det fra? Du må gerne dele.
terracide (27313) skrev:Daniel-Dane (27312) skrev:Seen it.
Kan vi få hendes email e.l.?
En 8 årig med egen email?
Tro på det.
Hun er heller ikke på fjæs/arto eller andre pedohubs.
Terra - Keep on dreaming...
.. og her gik jeg og frygtede for konsekvenserne af, at jeg ikke fik oprettet en mailkonto på familiedomænet til min søn før næsten TO timer efter hans fødsel!
Pyha! B~)
fjols (27338) skrev:Jer:
Agnosticism.
The belief that we are not (at least for now) in a position to know what the ultimate cause of existence was or is, and that trying to assert definitive answers without any irrefutable methodology is best reserved for irrational retards.
Makes perfect sense.
Really.
Mig
Er du "agnostik" ang. russle teapot?
Eller er det kun med de religøse "guder" at folk tror Agnostisme gælder?
Min syn på sagen:
http://blog.tv2.dk/ateo/entry268393.html?ss
NioBe (27343) skrev:terracide (27339) skrev:Den barnlige frygt for at det bare er slut...som jeg kalder det:
fuzzy warm feelings....
Well, min frygt for at dø er vel den samme som alle andres frygt for at dø. Det er NORMALT, kender du det!?
Det er ikke døden du skal frygte...for når du er død er det slut og du vil intet mærke....at frygte døden er stupidt.
Du kunne frygte tidspunktet lige INDEN døden...et ville måske give lidt mere mening.
Men hvorfor frygte noget der er uundgåeligt?
Det er spild af liv...og så at bilde sig selv ind at der nok er "noget" er bare til grin...og endnu mere spidl af liv.
terracide (27342) skrev:
Er du "agnostik" ang. russle teapot?
Eller er det kun med de religøse "guder" at folk tror Agnostisme gælder?
Min syn på sagen:
http://blog.tv2.dk/ateo/entry268393.html?ss
Jeg ved ikke helt om du er uenig med mig eller hvad, men jeg er i hvert fald enig i dit blog indlæg.
Sjovt som folk synes at tro, at agnosticisme er en trosretning i sig selv.
Det er jo nærmest komisk så lidt folk fatter. Bruger løs af ord som de ikke aner hvad betyder. :)
Men okay, Terra...
Du må hjertens gerne dele dine fakta, viden og beviser, med resten af klassen.
Dog ser jeg 2 gode muligheder, for hvordan du reagerer
1) Du sviner mig til og hævder at jeg lægger røgslør fallacies, osv.
2) Du ignorerer denne post, ligesom du gør med cirka alle andre indlæg du ikke kan svare på.
Og det er faktisk ret simplet. Lad mig ridse det op for dig igen.
Du siger at du har beviser, jeg beder dig blot om at dele dem. :)
Det er jo nærmest komisk så lidt folk fatter. Bruger løs af ord som de ikke aner hvad betyder. :)
Men okay, Terra...
terracide skrev:Ateisme afviser eksistensen af nisser, baseret på fakta, viden og beviser.
Du må hjertens gerne dele dine fakta, viden og beviser, med resten af klassen.
2) Du ignorerer denne post, ligesom du gør med cirka alle andre indlæg du ikke kan svare på.
Mnc_ (27346) skrev:Du må hjertens gerne dele dine fakta, viden og beviser, med resten af klassen.
Find mig en religion som ikke er i strid med universet...
Cart before horse eh?
Mnc_ (27348) skrev:Opgaven hviler på dig, terracide.
Du har beviser, vis mig dem.
Nej, det du nu har gang i er omvendt bevisførelse.
http://www.infidels.org/library/modern/mathew/logi...
Det er en gang munlort som alle religiøse tåber forsøger sig med.
En fallacy, hvor de ikke har indset at deres påstand om deres tåbelige nisse er den påstand der kræves bevist.
Terra - Bored by the feeble "minds" of religous zealots...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.