mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
...Der ikke rigtig er vild med bølgen af voldsomt billige biler.
Nu kommer Fiat med en bil der koster <70k.
For det første kan det betyde flere biler på gaden, frem for folk der måske kører sammen. = skidt for miljøet.
For det andet kan det nemt være at folk passer dårligere på deres ting, når de er billigere.
Dog er de typisk også mere økonomiske at køre i, og med den lave pris er der så er der god grund til at skifte sin gamle spand ud.
Det kan kun være skidt for offentlig transport dog.
Nu kommer Fiat med en bil der koster <70k.
For det første kan det betyde flere biler på gaden, frem for folk der måske kører sammen. = skidt for miljøet.
For det andet kan det nemt være at folk passer dårligere på deres ting, når de er billigere.
Dog er de typisk også mere økonomiske at køre i, og med den lave pris er der så er der god grund til at skifte sin gamle spand ud.
Det kan kun være skidt for offentlig transport dog.
Økonomisk, og 100 gange mere kedelig at køre i ... Bare se på Mortens smart!..
... hvis bank nu tilbyder mobil-betaling, nu venter vi så på at der er butikker her i landet der modtager den form for betaling o_O
Økonomisk, og 100 gange mere kedelig at køre i ... Bare se på Mortens smart!..
... hvis bank nu tilbyder mobil-betaling, nu venter vi så på at der er butikker her i landet der modtager den form for betaling o_O
Klimaanlæg i Danmark?!?
Der er måske 1-2 måneder om året det er relevant. Resten af året er det bare ekstra vægt, hvor mange af systemerne æder 10% af brændstoffet, også uden at det bliver brugt.
Komforten er faktisk rimelig god i VW UP, de andre minibiler har jeg dog ikke prøvet.
Dog er en bil med relativ lang akseafstand at foretrække, hvis du bruger megen tid på lande- og motorvej.
Klimaanlæg i Danmark?!?
Der er måske 1-2 måneder om året det er relevant. Resten af året er det bare ekstra vægt, hvor mange af systemerne æder 10% af brændstoffet, også uden at det bliver brugt.
Komforten er faktisk rimelig god i VW UP, de andre minibiler har jeg dog ikke prøvet.
Dog er en bil med relativ lang akseafstand at foretrække, hvis du bruger megen tid på lande- og motorvej.
Hvad så med sådan nogle som kæresten og jeg hvor den offentlige herude er så ringe at du skal have en bil for at kunne komme frem og tilbage?
Ja, vi har faktisk snakket om en bil nr to fordi vi kæmper om hvem der skal have bilen her.
Jeg har set at UP'en har fået rigtig god anmeldelse. Jeg overvejer den endda selv.
Ja, vi har faktisk snakket om en bil nr to fordi vi kæmper om hvem der skal have bilen her.
Jakob Jakobsen (48755) skrev:Komforten er faktisk rimelig god i VW UP, de andre minibiler har jeg dog ikke prøvet.
Jeg har set at UP'en har fået rigtig god anmeldelse. Jeg overvejer den endda selv.
NioBe (48756) skrev:Ja, vi har faktisk snakket om en bil nr to fordi vi kæmper om hvem der skal have bilen her.
Well, jeg skal nok ikke klage, den offentlig transport i Esbjerg er ekseptionelt godt, jeg gider bare ikke kontanter :S
SlettetBruger (48757) skrev:Well, jeg skal nok ikke klage, den offentlig transport i Esbjerg er ekseptionelt godt, jeg gider bare ikke kontanter :S
Vi lever af både offentlig og af bil. Bilen er til at komme ned i byen til toget og handle ind. Jeg magter ikke tanken om at skulle holde i kø helevejen fra Køge til KBH hverdag, både ude og hjem. :(
Jakob Jakobsen (48755) skrev:#54
Klimaanlæg i Danmark?!?
Du tænker på aircondition - jeg snakker om klimaanlæg :) Det er også meget rart i vintermånederne!.. Eller hvad med noget som indbygget tidsbestemt motorvarmer? En god ven og kollega har en nyere Ford, hver morgen kl 7 er den dejlig varm ;)
Mht en VW Up, skal jeg ikke kunne udtale mig om den, da jeg aldrig har kørt i den - men det agter jeg nu heller ikke, da det er en VW, og det er jo lige før at selv vinduesviskerne er ekstraudstyr i dem!..
NioBe (48756) skrev:så ringe at du skal have en bil for at kunne komme frem og tilbage?
[...]bil nr to fordi vi kæmper om hvem der skal have bilen her.
Amen to that!..
NioBe (48746) skrev:
Suk, stakkels kræ. :( Det er jeg ked af at høre Caek, sorry for sen udmeldning.
Nå, hvad har du så fået med hjem?
Det er en lækker langhåret udgave af hankønnet. For satan da! Og han lavede mad til mig i går. Jeg har endda beviser på det. ;P
sgt.borup (48743) skrev:
Nej.
Aw.. :p
Caek of Doom (48760) skrev:
Det er en lækker langhåret udgave af hankønnet. For satan da! Og han lavede mad til mig i går. Jeg har endda beviser på det. ;P
Bevis det!... Altså det med maden, langhårede abekatte er jeg ligeglad med ^_^
NioBe (48761) skrev:Eh, er det ikke næsten det samme? Der er stadigvæk aircon i? Den eneste forskel er at klimaanlæget selv regulere sig, korrekt mig hvis jeg tager fejl.
Sådan ca ja - men jeg slipper for "VARM VARM VARM" om vinteren og "KOLDT KOLDT KOLDT" om sommeren - jeg vælger 20 grader på min side, og 25 grader på chefens - og så er det ikke 35 grader varm luft, eller 5 grader koldt der kommer ud af dyserne :)
Jeg ville ikke have en bil uden!
Thoroughbreed (48752) skrev:... hvis bank nu tilbyder mobil-betaling, nu venter vi så på at der er butikker her i landet der modtager den form for betaling o_O
Det gør min også. Sig endelig til hvis du finder et (brugbart) sted der tager imod det. Jeg går ud fra det er Mobilpenge du snakker om?
Manofsciencemanoffaith (48763) skrev:Det gør min også. Sig endelig til hvis du finder et (brugbart) sted der tager imod det. Jeg går ud fra det er Mobilpenge du snakker om?
Ja, lige netop..
Thoroughbreed (48759) skrev:Du tænker på aircondition - jeg snakker om klimaanlæg :)
Det er så det samme, bare en smule mere funktionalitet i "aircon".
Selv har jeg dog oliefyr i bilen, som faktisk sparer lidt diesel om vinteren, da motoren ikke selv skal varme sig op. Og så er det dejligt at komme ud i en lun bil.
Thoroughbreed (48759) skrev:da det er en VW, og det er jo lige før at selv vinduesviskerne er ekstraudstyr i dem!.
Det er så sjovt, at VW UP er den minibil med mest standardustyr på markedet.
Thoroughbreed (48762) skrev:
Bevis det!... Altså det med maden, langhårede abekatte er jeg ligeglad med ^_^
Well, har kun bevis indeholdende et styks handyr. :p
SlettetBruger (48749) skrev:LOL, som om.
Det hjælper lidt på det at man er 2 om det. så kan man motivere hinanden.
SlettetBruger (48768) skrev:Det hjælper lidt på det at man er 2 om det. så kan man motivere hinanden.
Men hun er jo mere doven end du er... >_< og sover nemt 10 timer af gangen hvis hun kan. og prøv ikke at bilde mig ind at det på nogen måder er plausibelt at i kan overholde at komme i seng før kl 22 2, dage om ugen. Når i nu ikke engang kan overholde kl 22 reglen NOGEN af dagene.
Hånter (48770) skrev:... der undres over at Porre diskuterer med sig selv.
http://da.wikipedia.org/wiki/Personlighedsspaltnin... . . .
Shyyy!
...der undre sig over om Porre egentlig faktisk har en IRL kæreste-kvinde-trunte.
NioBe (48772) skrev:...der undre sig over om Porre egentlig faktisk har en IRL kæreste-kvinde-trunte.
Sålænge jeg tror jeg har kan det vel være ligegyldigt.
Hånter (48770) skrev:... der undres over at Porre diskuterer med sig selv.
Bored as hell.
Jakob Jakobsen (48765) skrev:Det er så det samme, bare en smule mere funktionalitet i "aircon".
Selv har jeg dog oliefyr i bilen, som faktisk sparer lidt diesel om vinteren, da motoren ikke selv skal varme sig op. Og så er det dejligt at komme ud i en lun bil.Thoroughbreed (48759) skrev:da det er en VW, og det er jo lige før at selv vinduesviskerne er ekstraudstyr i dem!.
Det er så sjovt, at VW UP er den minibil med mest standardustyr på markedet.
Mit klimaanlæg er varmt inden jeg kører ud af indkørslen - det ville den ikke være kun med aircon
Som sagt kender jeg ikke til en VW Up, men hvis man sammenligner en Passat med en Mazda 6, så har du 100 tillægsvalg, kontra 5 :)
...der skal teste 2 kandidater til Ultimate Sandwich (aika toast)
Fra bunden:
kandidat 1:
Oliesmurt limpan brød
Firefoodfun BBQ Sennep
revet cheddar
Tykke skinke strimler (ca. 4x4x25mm)
1 skive kogt skinkepålæg
Et beskedent lag skinkesalat (finthakket, Graasten)
brød smurt med olie på ydersiden, og thousand Island dressing for at sikre imod tørt brød.
kandidat 2:
Oliesmurt brød
Et tynd lag hakket grøn chili (Xing Fu)
Cheddar
Skinkestrimler
kyllingebryst
Peber
brød smurt med olie på ydersiden, og thousand island dresding på inderside
Fra bunden:
kandidat 1:
Oliesmurt limpan brød
Firefoodfun BBQ Sennep
revet cheddar
1 skive kogt skinkepålæg
brød smurt med olie på ydersiden, og thousand Island dressing for at sikre imod tørt brød.
kandidat 2:
Oliesmurt brød
Et tynd lag hakket grøn chili (Xing Fu)
Cheddar
Skinkestrimler
kyllingebryst
Peber
brød smurt med olie på ydersiden, og thousand island dresding på inderside
SlettetBruger (48783) skrev:...der skal teste 2 kandidater til Ultimate Sandwich (aika toast)
Fra bunden:
kandidat 1:
Oliesmurt limpan brød
Firefoodfun BBQ Sennep
revet cheddar
1 skive kogt skinkepålæg
.. Der kigger på biler da han endelig føler der er plads i budgettet til det.
Nogen forslag til en første gangs køber?
Er lidt af en bil snob så er stærk modstander af Golf og andre biler som bil-Brian'er har givet et dårligt ry.
Budget for indkøb er 22.000 kr!
Nogen forslag til en første gangs køber?
Er lidt af en bil snob så er stærk modstander af Golf og andre biler som bil-Brian'er har givet et dårligt ry.
Budget for indkøb er 22.000 kr!
...som lige testede google livestream funktion til at livestreame på yt med.....vil ikke råde nogen til at bruge det på grafisk flotte programmer da det så lagger så meget at det er ubrugeligt
Peugeot 206 kan fås deromkring ... Ellers kan jeg anbefale Toyota Carina/Avensis/Corolla E12
Peugeot 206 kan fås deromkring ... Ellers kan jeg anbefale Toyota Carina/Avensis/Corolla E12
Nr et smagte himmelsk. Kombinationen af dem begge var endnu bedre.
M910q havde æren af at kigge på imens jeg guffede maden.
MADEN.
M910q havde æren af at kigge på imens jeg guffede maden.
MADEN.
KopNudler (48792) skrev:#48789
Vil gerne have noget som er lidt specielt.
http://www.dba.dk/daf-32-daffodil-07-aut-aut/id-86...
http://www.dba.dk/daf-55-11-aut-aut-2-doers/id-871...
http://www.dba.dk/amc-matador-aut-st-car/id-863993...
http://www.dba.dk/lada-samara-15-baltic-l/id-50076...
http://www.dba.dk/lada-112-15-gli-2002-km/id-50067...
Så.. Dét er specielt!
EE101, Corolla fra start 90'erne, tredøret hatchback med en 4E-FE motor på 1,3 L :P
EE101, Corolla fra start 90'erne, tredøret hatchback med en 4E-FE motor på 1,3 L :P
... der er glad for at hans internetudbyder ligger i Esbjerg. Jeg blev vækket klokken 7:05 fordi en person ikke kunne tilgå min server, jeg finder så min fiberboks uden lys i og konstaterer hurtigt at adapteren var kold.
Man ringer så til Syd Energi og de fortæller så at de kan sende en ny adapter eller jeg kan komme og hente den i Esbjerg, dejligt. Internettet kører nu en time efter opkaldet. :)
Man ringer så til Syd Energi og de fortæller så at de kan sende en ny adapter eller jeg kan komme og hente den i Esbjerg, dejligt. Internettet kører nu en time efter opkaldet. :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.