mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Thoroughbreed (49100) skrev:Mht til iTunes, så er det "overhovedet" ikke nødvendigt ^_^
Taler du til dig selv eller mig ? :P
Heller ikke til at føre billeder og andre medier over?
Tja, nu er jeg heller ikke helt glad for Sense, men her kan du i det mindste have et valg og ændre det selv. Så meget som du nu selv har lyst/tid til. Også selvom du så skal sidde og lege programmør i noget tid :P
Min sidste erfaring med Windows Mobile er version 6. Not a happy time. :P
De nye Windows Mobile ser ganske udemærket ud og ser ud til at fungere. Men jeg synes bare ikke om deres design med Live tiles ect...
Kære brevkasse...
...Hvis kæreste har fundet en bug på en web-shop, der gør at valuta-omregneren ikke ændre tallet, men kun valuta'en (ved checkout). Det er hendes chef (Ejer af en butik i Esbjerg) der har givet hende tippet.
Hun er naturligvis helt oppe og kører, for hun kan købe ting til en 10.del af prisen (ved brug af Pund)
Det viser sig så, at jeg igår var specielt pernitten, og mit hovede kunne slet ikke klare mængden af dobbeltmoral i den historie.
Hun nægter at fortælle hvilken butik det er, fordi jeg har sagt at enten så skal hun, eller jeg, gøre ejeren opmærksom på fejlen. Men hun vil først udnytte fejlen så hun kan få nogen lækre ting >_< Mit rationelle procedure-filter overloadede og jeg nåede at true med åndsvage ting som at konfrontere hendes chef med det, og spørge ham, om adressen, og påpeje hans dobbeltmoral når han nu selv ejer en butik.
Det ender med end negativ stemning, i nogen minutter, indtil mit backup filter kommer online, og jeg får mig selv bildt ind at det ikke min plads at bestemme hvad hun laver af ulovligheder.
Fik hende skubbet derud hvor hun selv er blevet i tvivl, heldigvis, så hendes næste step er at spørge hendes far om råd >_<
Har vitterlig ingen erfaring med sådan noget her. Jeg er normalt typen der stopper bilen hvis en passager smider affald ud af vinduet - og lige i hendes tilfælde ville jeg være ked af at overreacte.
TLDR: Kan jeg, på nogen måde, tillade mig at sige "Du skal ikke snyde butiksejeren for 90% af beløbet", og hvor stor en konsekvens kan man gir hvis det sker alligevel?
...Hvis kæreste har fundet en bug på en web-shop, der gør at valuta-omregneren ikke ændre tallet, men kun valuta'en (ved checkout). Det er hendes chef (Ejer af en butik i Esbjerg) der har givet hende tippet.
Hun er naturligvis helt oppe og kører, for hun kan købe ting til en 10.del af prisen (ved brug af Pund)
Det viser sig så, at jeg igår var specielt pernitten, og mit hovede kunne slet ikke klare mængden af dobbeltmoral i den historie.
Hun nægter at fortælle hvilken butik det er, fordi jeg har sagt at enten så skal hun, eller jeg, gøre ejeren opmærksom på fejlen. Men hun vil først udnytte fejlen så hun kan få nogen lækre ting >_< Mit rationelle procedure-filter overloadede og jeg nåede at true med åndsvage ting som at konfrontere hendes chef med det, og spørge ham, om adressen, og påpeje hans dobbeltmoral når han nu selv ejer en butik.
Det ender med end negativ stemning, i nogen minutter, indtil mit backup filter kommer online, og jeg får mig selv bildt ind at det ikke min plads at bestemme hvad hun laver af ulovligheder.
Fik hende skubbet derud hvor hun selv er blevet i tvivl, heldigvis, så hendes næste step er at spørge hendes far om råd >_<
Har vitterlig ingen erfaring med sådan noget her. Jeg er normalt typen der stopper bilen hvis en passager smider affald ud af vinduet - og lige i hendes tilfælde ville jeg være ked af at overreacte.
TLDR: Kan jeg, på nogen måde, tillade mig at sige "Du skal ikke snyde butiksejeren for 90% af beløbet", og hvor stor en konsekvens kan man gir hvis det sker alligevel?
Scumbag Users
Foreslår at det der får sin pc til at gå ned, er hendes gamle Digitizer..
Nægter at bruge pc'en uden Digitizeren så man kan udelukke det.
Tillader sig at blive gal >_<
4 Timers søvn i nat... 2 af dem på sofaen fordi jeg ikke kunne falde i søvn ved siden af kæresten i kombinationen af larmen fra min hjerne, OG hendes snorken. (hun er astmatiker)
Det er ikke idag brugerne skal være besværlige.
Foreslår at det der får sin pc til at gå ned, er hendes gamle Digitizer..
Nægter at bruge pc'en uden Digitizeren så man kan udelukke det.
Tillader sig at blive gal >_<
4 Timers søvn i nat... 2 af dem på sofaen fordi jeg ikke kunne falde i søvn ved siden af kæresten i kombinationen af larmen fra min hjerne, OG hendes snorken. (hun er astmatiker)
Det er ikke idag brugerne skal være besværlige.
SlettetBruger (49102) skrev:TLDR: Kan jeg, på nogen måde, tillade mig at sige "Du skal ikke snyde butiksejeren for 90% af beløbet", og hvor stor en konsekvens kan man gir hvis det sker alligevel?
Well, det er ren og skær grådighed. Hun burde først og fremmest prøve at sætte sig selv i netbutiksejerens sted. Der er ingen tvivl om at du har ret, her. Men er det værd at ødelægge forholdet over, kan du kun selv vurdere.
Brugernavn (49104) skrev:Hun burde først og fremmest prøve at sætte sig selv i netbutiksejerens sted.
"Hvordan vil du ha det hvis nogen stjal fra <indsæt butikken hun arbejder i>?"
"Jamen det går jo ud over mig, så det er ikke så godt"
Det var her min rationelle checkliste gik MIA...
"Hvorfor skal de straffes fordi der er en bug i deres system?"
Det var de spørgsmål der i sidste ende fik hende så langt ud at hun spørger farmand til råds. Men jeg kan bare ikke li ideen om at hun ikke selv kan nå den rette, lovlige konklussion. >_<
Hendes plan var at købe min julegave på den måde.
SlettetBruger (49105) skrev:Hendes plan var at købe min julegave på den måde.
Du må huske at tage grill-handsker på den aften ;-)
NioBe (49107) skrev:Så [Indsæt snøft/flæben eller lign for tuderi] *snif*...så Ælsker du mig ikke mere!!
Du skriver til SlettetBruger, her. Ikke Steve Jobs :-P
NioBe (49107) skrev:Du må bare sige det som det er: Skat, køber du derfra og snyder dem.... Så [Indsæt snøft/flæben eller lign for tuderi] *snif*...så Ælsker du mig ikke mere!!
:P Bare lidt skuespil... It should work.
"Det vil gøre mig glad, hvis du valgte IKKE at stjæle fra dem"
Sagde jeg afsluttende.
Dvs næsten afsluttende, 2 timer efter vågnede jeg og spurgte om de overhovedet havde trukket den korrekte mængde penge fra kontoen (hendes chef har jo bestilt derfra), for så ville der ikke være et problem.
Det hele har dog været en lærerig oplevelse; normalt har jeg masser af tid til at bearbejde ting (ville ikke kunne undvære min 40 minutter gåtur til arbejde, og hjem) Men jeg er slet ikke i stand til at håndtere at få kastet massive mængder af dumhed lige i fjæset, og bagefter blive prikket til før jeg kan få en process igang.
Edit:
Der var tidligere en tråd om en Newz bruger der havde opdaget en lignende fejl på en webshop, og spurgte til råd om den skulle udnyttes, når ejeren nu er blevet gjort opmærksom på det. Mindes at der blev nævnt hvad straffen kunne være for, bevidst at udnytte sådan en fejl. Nogen der kan huske detaljerne?
Brugernavn (49108) skrev:Jeg tror også kun dit trick virker for kvinder.
Well, tænkte bare at hvis kvinder kan fyre den af, så burde mænd (med måde) vel også kunne påvirke ved at sige det.
SlettetBruger (49109) skrev:
"Det vil gøre mig glad, hvis du valgte IKKE at stjæle fra dem"
Sagde jeg afsluttende.
Ja det burde jo være nok. Jeg håber lidt at du blive gal hvis hun stadigvæk gør det. Det er slet ikke respektfuldt over for dig, synes jeg. Især når du er så meget imod det.
"Respekt" og "SlettetBruger" i en positiv sammenhæng i samme sætning på Newz?
Nu har jeg set dét med.
Selvom det ville være oplagt bare at sige dét du skrev der, for det ville bestemt medføre at hun IKKE gjorde det. Så er jeg ligeledes ikke vild med at jeg er nød til at benytte mig af semi-ultimatumer for at få noget stoppet noget der er så åbenlyst forkert.
Nu har jeg set dét med.
Selvom det ville være oplagt bare at sige dét du skrev der, for det ville bestemt medføre at hun IKKE gjorde det. Så er jeg ligeledes ikke vild med at jeg er nød til at benytte mig af semi-ultimatumer for at få noget stoppet noget der er så åbenlyst forkert.
SlettetBruger (49111) skrev:"Respekt" og "SlettetBruger" i en positiv sammenhæng i samme sætning på Newz?
Nu har jeg set dét med.
Oh sorry... Klaphat!
Var det bedre? :P
Nej, det er da ikke fedt at skulle bruge den seriøst. Det er lidt langt ude, men der er altid nogle mennesker der skal have "ekstremerne" før de fatter noget.
Hun er slet ikke en ond person. Men muligheden for endeligt at ha noget meget dyrt tøj vægter bare højt ved hende :P
"Jamen så vil alle de andre [dem der fik tippet] ha sejt nyt tøj, og ikke mig."
Hvilket jeg svarede med:
"Jamen alle de andre seje børn tager stoffer"
Den gik heldigvis mere eller mindre rent ind :P
Hvilket jeg svarede med:
NioBe (49110) skrev:Well, tænkte bare at hvis kvinder kan fyre den af, så burde mænd (med måde) vel også kunne påvirke ved at sige det.
Jeg tror nu aldrig at det har en positiv effekt at bruge ultimatummer i flæng, som SlettetBruger er lidt inde på. Hverken for mænd eller kvinder.
SlettetBruger (49113) skrev:Hun er slet ikke en ond person. Men muligheden for endeligt at ha noget meget dyrt tøj vægter bare højt ved hende :P
Hvilket jeg svarede med:
Bah kvinder med tøj og shopping...
Fatter det seriøst ikke... Man kan sagtens se godt ud i tøj der ikke flår ens pengepung... Tsk!
Brugernavn (49114) skrev:Jeg tror nu aldrig at det har en positiv effekt at bruge ultimatummer i flæng, som SlettetBruger er lidt inde på. Hverken for mænd eller kvinder.
Nu var den som start altså ment for sjov.
Den burde heller ikke bruges. Men nogle folk fatter ikke altid selv hvad de roder sig ud i før de får stilt et ultimatum.
Jeg har haft en dum kæreste engang ( jeg er nok endnu dummere fordi jeg var sammen med ham... oh well..).
Jeg måtte true ham med at gå fra ham fordi han ikke fattede at jeg mente det jeg mente.
Latterligt at man skal gå så langt før at de fatter det.
apkat (49116) skrev:Tror aldrig helt jeg har forstået sådan noget. Enten er man sammen eller også ikke. "Hvis ikke du henter mig en is så går jeg fra dig", hvornår stopper man så?
Det var nok nærmere:
"Hvis du ikke sletter det der med det samme, så ringer jeg og melder dig til politiet og går fra dig."... I den dur...
NioBe (49117) skrev:Det var nok nærmere:
"Hvis du ikke sletter det der med det samme, så ringer jeg og melder dig til politiet og går fra dig."... I den dur...
Ægte kærlighed ftw ;)
Brugernavn (49118) skrev:NioBe (49117) skrev:Det var nok nærmere:
Ægte kærlighed ftw ;)
Ja, det er sødt ik?
Det er sådan en ting hvor man tror man elsker personen. Men så ikke alligevel...
Magten (49119) skrev:Nu bliver det interessant, hvad var det han skulle slette?
Har jeg ikke lyst til at komme nærmere ind på.
Magten (49119) skrev:#Brugernavn - det er ikke fordi jeg ikke gider svare dig, men tror ikke vi kommer meget videre i diskusisonen :P Men lærte da lidt nyt ;)
Jeg har stadig ikke forstået, hvordan Lumia 800 (og andre WP telefoner, der udkom med Mango) nogensinde fik den slags opdatering, du efterspørger/mangler ved Android, men vi behøver ikke fortsætte diskussionen for min skyld.
NioBe (49120) skrev:Magten (49119) skrev:Nu bliver det interessant, hvad var det han skulle slette?
Du ved godt hvordan internettet fungerer? Right?...
Privatlivet eksisterer ikke længere, og når du først er kommet med sådan en statement - så bliver du nødt til at forklare dig ;)
Thoroughbreed (49122) skrev:NioBe (49120) skrev:
Du ved godt hvordan internettet fungerer? Right?...
Privatlivet eksisterer ikke længere, og når du først er kommet med sådan en statement - så bliver du nødt til at forklare dig ;)
Næh :P
Find mit mobil nummer på krak eller lign, så skal jeg nok forklare mig.
Self send det som PM hvis det er så vigtigt :P
NioBe (49123) skrev:Næh :P
Ronson, du har en ny opgave!.. Find NioBes telefonnummer ^_^
Så vigtigt er det heller ikke, at jeg gider bruge min tid på at finde ud af hvem du egentligt er :P
Thoroughbreed (49124) skrev:NioBe (49123) skrev:Næh :P
Ronson, du har en ny opgave!.. Find NioBes telefonnummer ^_^
Så vigtigt er det heller ikke, at jeg gider bruge min tid på at finde ud af hvem du egentligt er :P
Ad ikke Ronson, så blir jeg da stalket resten af mit liv.... :/
Ved nærmere eftertanke, så skal I ikke finde mit nummer. Gidder ikke vamle lidderlige Newz-hankøn der konstant ringer til mig.... Og jeg gidder ikke og skifte nummer.
Det har de ikke og får det ikke. Forskellen er bare at MS fra WP8 og frem har garanteret opdateringer i 18 mdr. Den garanti finder jeg ikke hos nogen Android producent afaik.Brugernavn (49121) skrev:Jeg har stadig ikke forstået, hvordan Lumia 800 (og andre WP telefoner, der udkom med Mango) nogensinde fik den slags opdatering, du efterspørger/mangler ved Android, men vi behøver ikke fortsætte diskussionen for min skyld.
Derfor vil jeg vælge en WP8 fremfor en Android telefon. Hvis MS så skuffer mig så vil Android være med i overvejelserne igen.
>_< havde lige i 4 sekunder lyst til at gå ned og fortælle hendes lille skvat af en chef, at han ikke skal opfordre min let-påvirkelige kæreste til ulovligheder.
Men så igen, det ville bare være at omgå det egentlige problem.
...Der er blevet indhentet af søvn-manglen -.-
fik lige smsen:
"Du ville gerne vide hvis jeg købte noget"
"Ja"
"Det har jeg"
Hjertebanken af nervøsiteten af at svare noget dumt. Rationel tankegangs checker kører på max :P
fik lige smsen:
"Ja"
"Det har jeg"
Hjertebanken af nervøsiteten af at svare noget dumt. Rationel tankegangs checker kører på max :P
apkat (49130) skrev:Og i finder ud af hvad straffen er.
JEp, alt er ude af mine hænder, så no worries ^^
.. Der endelig fik sat sin touch skærm til sin W8 arbejdshest.
.. Der fandt ud af at resultatet er Sjov>Effektivitet.
.. Der fandt ud af at resultatet er Sjov>Effektivitet.
KopNudler (49132) skrev:.. Der fandt ud af at resultatet er Sjov>Effektivitet.
Bare vent til den sjoveste del... Gorillaarme :-D
Mort (49134) skrev:...der har modtaget sin Surface i dag.
Fildeling over et lokalnetværk virker åbenbart ikke på WinRT, hvis man ikke har en homegroup.
Hvis ikke bare det er fordi jeg ikke ved hvordan jeg får det sat op, så er der basis for at lave en app, til det formål.
Endelig lave et lille review. :)
Nogle der har erfaringer med den lille Volkswagen Up! bil?
Jeg overvejer at købe den som bil nr. 2.
Når jeg engang når til et punkt hvor der kan laves ironiske jokes; tror jeg at jeg vil stjæle et eller andet og Give konen det i Julegave ;D
Brugernavn (49135) skrev:Hvordan er førstehåndsindtrykket?
Førstehåndsindtrykket er positivt. Pakken den kom i var ganske stilfuld, Surface'en er fancy at se på og er ganske responsiv.
Jeg havde egentlig tænkt mig at skrive et review og lægge op her på newz, men kan ikke finde et link til det... Er det kun staff som kan det?
SlettetBruger (49137) skrev:Når jeg engang når til et punkt hvor der kan laves ironiske jokes; tror jeg at jeg vil stjæle et eller andet og Give konen det i Julegave ;D
På vej hjem fra arbejdet kan du jo lige smutte forbi kirkegården og snuppe en buket blomster til hende :-)
Velbekomme, min ven.
Mort (49138) skrev:Er det kun staff som kan det?
Jeg ved det ikke. Sidst skrev jeg bare almindelige posts.
SlettetBruger (49137) skrev:Når jeg engang når til et punkt hvor der kan laves ironiske jokes; tror jeg at jeg vil stjæle et eller andet og Give konen det i Julegave ;D
Er det ikke nok at fortælle hende at du ikke bryder dig om når nogen stjæler eller bedrager sig til rigdom på andres bekostning?
Så kan hun selv beslutte sig for om hun vil være en af de personer, velvidende at det er noget du ser ned på.
At begynde at give igen vil bare blive til en evig kamp om hvem der kan være mest led ved den anden - Det tror jeg ikke er så smart at bygge et forhold på.
Køb en top eller whatever den øsnker sig og få butikken til at lade være med at tage alarmen af.. :)
http://newz.dk/forum/tagwall/jeg-er-ham-84763/page983#49136 skrev:Nogle der har erfaringer med den lille Volkswagen Up! bil?
Triller rundt i en Seat Mii, som jo er så godt som magen til.. er fint tilfreds med den, så længe man ikke forventer er racer :p
flt6000 (49143) skrev:http://newz.dk/forum/tagwall/jeg-er-ham-84763/page983#49136 skrev:Nogle der har erfaringer med den lille Volkswagen Up! bil?
Triller rundt i en Seat Mii, som jo er så godt som magen til.. er fint tilfreds med den, så længe man ikke forventer er racer :p
Den skal hovedsaligt bare køre mig fra A til B. Mere forventer jeg ikke. Udover at den er sikker, og bare er lidt mere værd en de andre småklasses biler. :)
Skynd dig at gemme noget af hendes favorittøj.
Så kan hun lige nå at acceptere at det er blevet væk, når du giver hende det pænt indpakket juleaften.
Kommer ikke til at bruge det til daglig, synes bare det var et must at sætte det op når man nu havde muligheden! :D
Kommer ikke til at bruge det til daglig, synes bare det var et must at sætte det op når man nu havde muligheden! :D
NioBe (49144) skrev:flt6000 (49143) skrev:http://newz.dk/forum/tagwall/jeg-er-ham-84763/page983#49136 skrev:Nogle der har erfaringer med den lille Volkswagen Up! bil?
Den skal hovedsaligt bare køre mig fra A til B. Mere forventer jeg ikke. Udover at den er sikker, og bare er lidt mere værd en de andre småklasses biler. :)
De ting får du vel kun svar på, på en måde.. ud og tril en tur i en selv ;-)
flt6000 (49147) skrev:NioBe (49144) skrev:flt6000 (49143) skrev:http://newz.dk/forum/tagwall/jeg-er-ham-84763/page983#49136 skrev:Nogle der har erfaringer med den lille Volkswagen Up! bil?
De ting får du vel kun svar på, på en måde.. ud og tril en tur i en selv ;-)
Det er skam også planen. :D
...der sidder og arbejder i excel....
Og nu må jeg igen ikke smidde et nul ind foran et tal som jeg måtte ligefør.... argh jeg er ved at være pisse træt af excel....
Hvorfor kan man ikke bare vælge en mulighed for at skrive tal rent ind uden excel skal pille ved det heletiden!?
SlettetBruger (49127) skrev:>_< havde lige i 4 sekunder lyst til at gå ned og fortælle hendes lille skvat af en chef, at han ikke skal opfordre min let-påvirkelige kæreste til ulovligheder.
fik lige smsen:
"Ja"
"Det har jeg"
Jeg ville blive godt knotten over det og skældt hende ud. Uanset hvor rationalt man skal være og alt muligt så kan jeg ikke bare acceptere den slags ting og når man gør ting som man har fået at vide er dumt så synes jeg at man også skal tage konsekvenserne.
Jeg bruger denne approach:
Hun er på handels-skole og planlægger at fortsætte på en højere økonomisk udd. senere.
Straffe-attest plet omkring "svindel/tyveri" + job der har med Økonomi at gøre = Skidt for jobsøgningen og generelt usundt for alt økonomi.
Punchline:
"En EKSTRA jakke, tilsyneladende vigtigere end din fremtid med mig"
Hun er på handels-skole og planlægger at fortsætte på en højere økonomisk udd. senere.
Straffe-attest plet omkring "svindel/tyveri" + job der har med Økonomi at gøre = Skidt for jobsøgningen og generelt usundt for alt økonomi.
Punchline:
"En EKSTRA jakke, tilsyneladende vigtigere end din fremtid med mig"
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.