mboost-dp1

Jeg er ham...

Gå til bund
Gravatar #49051 - Brugernavn
13. nov. 2012 14:11
SlettetBruger (49050) skrev:
En Lumia 800 er billigere end SGII ved Expansys :P 300 vs 200 pund.

Og den er også hurtigere, så det er vel naturligt nok. Det kan godt være at den scroller lidt (meget lidt faktisk) mindre flydende, men alt andet er hurtigere, og så har den ikke masse begrænsninger, keyboard lag, dårlig batteritid og en elendig pentile skærm, man kan spille skak på ;)
Gravatar #49052 - didriksen86
13. nov. 2012 14:13
Magten (49022) skrev:
Optimering af driften (automatisering af flere opgaver = mere tid = flere kunder i biksen), interesse, og så er deployment og scripting (specielt PowerShell) to af de 6 punkter jeg har har på min udviklingsplan :)

Det er rimelig nemt når man først har vænnet sig til "wizard"-interfacen men i en meget lille test-setup så kan man desværre ikke teste så meget, så jeg tænker på at deploye den i vores produktionsmiljø.. Som test.. :)
Gravatar #49053 - Slettet Bruger [1831327921]
13. nov. 2012 14:14
Brugernavn (49051) skrev:
og så har den ikke masse begrænsninger,

Begrænsninger er godt når vi snakker mennesker der ikke ved hvor windows tasten sidder på deres pc igennem 6 år. >_<

Der godt gad ha denne

http://www.expansys.com/sony-vaio-duo-11-full-hd-t...

Den mangler kun 3G/LTE, så ville den være perfekt.
Gravatar #49054 - Brugernavn
13. nov. 2012 14:22
SlettetBruger (49053) skrev:
Brugernavn (49051) skrev:
og så har den ikke masse begrænsninger,

Begrænsninger er godt når vi snakker mennesker der ikke ved hvor windows tasten sidder på deres pc igennem 6 år. >_<

Ja, bare ikke når det drejer sig om apps. Kvaliteten er dårlig, udvalget er småt og opdateringerne for få.

Og ud over det, er der sgu ikke nogen bruger i Danmark, der er godt tjent med Bing, og stenalder keyboardet.
Gravatar #49055 - Slettet Bruger [1831327921]
13. nov. 2012 14:32
Brugernavn (49054) skrev:
Kvaliteten er dårlig

Jeg vil vove at påstå at der er flere lorte apps på Android end på Marketplace.

Men mangel på updates af de store apps som endomondo, og Spotify er til at brække sig over.

Gravatar #49056 - Brugernavn
13. nov. 2012 14:33
SlettetBruger (49055) skrev:
Jeg vil vove at påstå at der er flere lorte apps på Android end på Marketplace.

Du kan starte med at sammenligne apps, der findes på alle tre platforme.

Og i øvrigt er MS market fyldt med dårlige plagiater og meget få originaltitler. Plus at der bare ikke er i nærheden af den samme mængde, som i play store, så jeg tør ikke tænke på hvor meget lort, der vil komme, når efterhånden som det vokser.
Gravatar #49057 - Slettet Bruger [1831327921]
13. nov. 2012 14:35
Det er kun et problem hvis man kommer fra én smartphone platform til en anden.

Kommer man fra en Featurephone vil man næppe "savne" noget.
Gravatar #49058 - Brugernavn
13. nov. 2012 14:37
SlettetBruger (49057) skrev:
Det er kun et problem hvis man kommer fra én smartphone platform til en anden.

Det er da noget sludder. Apps'ne er ofte forældede og mangelfulde på WP. Hvordan kan du mene at det er ligegyldigt, når du skal sammenligne hvilken telefon, der er værd at gå efter?
Gravatar #49059 - Hånter
13. nov. 2012 14:39
... der synes denne tråd er røget lidt af sporet. Tog?
Gravatar #49060 - Magten
13. nov. 2012 14:39
...der lige var et smut i Elgiganten.. De har fået Smasung ATIV SmartPC nu.. De få minutter jeg lige havde mulighed for at lege med den var ganske positive.. Docken fungerer godt, keyboardet er rart, den er ikke for tung "undocket" til at holde i en hånd, god respons på skærmen.. Den laggede lidt da jeg prøvede at filme og "snappe" et program til kanten dog.

Men prisen.. 6790 kr.. Fuck no.
Gravatar #49061 - Magten
13. nov. 2012 14:41
didriksen86 (49052) skrev:
Det er rimelig nemt når man først har vænnet sig til "wizard"-interfacen men i en meget lille test-setup så kan man desværre ikke teste så meget, så jeg tænker på at deploye den i vores produktionsmiljø.. Som test.. :)
Hehe det er også det der holder mig tilbage fra at teste DA.. Skal være derhjemme så, og det gider jeg næsten ikke sætte op ^^
Gravatar #49062 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. nov. 2012 14:50
NioBe (49039) skrev:
...der har fumlet med en forbandet iPhone heledagen....

[...]

Alle går rundt og snakker om Åh-så vidunderlige iPhone, og jeg er ved at brække mig. Og de kan slet ikke se hvad mit problem er med dem. Men det er sådan som jeg er.

Hvad er dit problem med iPhones?

....

Jeg har selv iPhone, og det eneste erfaring jeg har med Android er en HTC Wildfire, samt utallige telefoner i butikker (bl.a. Xperia Arc, Desire S og en SGSIII)

Android får mig til at brække mig, Windows Mobile derimod! Jeg var lykkelig med mine to HTC samt Xperia med WM6,5 :D

- har kun prøvet en Lumia 9xx to gange, og det der Live Tiles er ikke mig :/
Gravatar #49063 - Slettet Bruger [1831327921]
13. nov. 2012 14:51
Brugernavn (49058) skrev:
Det er da noget sludder. Apps'ne er ofte forældede og mangelfulde på WP. Hvordan kan du mene at det er ligegyldigt, når du skal sammenligne hvilken telefon, der er værd at gå efter?

Når en person spørger efter en ny telefonen, og går efter mærket og ikke aner hvad et "OS" er "Jamen er det ikke det samme alle sammen da" sagde hun faktisk. Så tillader jeg mig at antage at hun er ligeglad med om hendes kommende telefon har en opdateret version af Evernote HD L33Tspeak edition.

Men vi lader den lægge. Sålænge jeg vælger ikke at anbefale NOGEN af platformene, så er det jo heller ikke et problem :P
Gravatar #49064 - Magten
13. nov. 2012 14:54
Thoroughbreed (49062) skrev:
At GUI ikke har udviklet sig i >5 år. Det var fedt engang, nu er det bare sørgeligt at Apple så stædigt holder fast i det.

At iCloud er så begrænset i funktioner, og er så "besværligt".. "Jamen du skal jo bare slå den til" siger mange så - Yes, og hvad så derfra? Hvordan tilgår jeg mine data? Hvordan deler jeg dem?
Gravatar #49065 - Brugernavn
13. nov. 2012 14:55
SlettetBruger (49063) skrev:
Så tillader jeg mig at antage at hun er ligeglad med om hendes kommende telefon har en opdateret version af Evernote HD L33Tspeak edition.

Det står nu også væsentligt ringere til end det, og der er ofte ingen alternativer.
Men ja, vi lader den ligge.
Gravatar #49066 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. nov. 2012 14:58
Magten (49064) skrev:
At GUI ikke har udviklet sig i >5 år. Det var fedt engang, nu er det bare sørgeligt at Apple så stædigt holder fast i det.

At iCloud er så begrænset i funktioner, og er så "besværligt".. "Jamen du skal jo bare slå den til" siger mange så - Yes, og hvad så derfra? Hvordan tilgår jeg mine data? Hvordan deler jeg dem?

Hej NioBe :D

Har du prøvet iCloud.com? Bruger det ikke selv, det er blot et forslag :)
Gravatar #49067 - Magten
13. nov. 2012 15:01
Thoroughbreed (49066) skrev:

Hej NioBe :D

Har du prøvet iCloud.com? Bruger det ikke selv, det er blot et forslag :)
Hej :D

Yes.. Kan så se der er kommet lidt mere til siden sidst jeg kiggede.. Men stadig ubrugeligt imo ^^ Sammenlignet med SkyDrive er der i hvert fald intet punkt hvor iCloud vinder :p
Gravatar #49068 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. nov. 2012 15:34
Magten (49067) skrev:
Hej :D

Yes.. Kan så se der er kommet lidt mere til siden sidst jeg kiggede.. Men stadig ubrugeligt imo ^^ Sammenlignet med SkyDrive er der i hvert fald intet punkt hvor iCloud vinder :p

Meget muligt, det eneste jeg bruger iCloud til, er backup af telefonen ^_^ One.com har en udmærket Cloud-løsning til dokumenter etc.

Mht SkyDrive, har jeg ikke andet end hate :P Nogle herinde (bl.a. dig og Porre) kan nogle gange linke lidt forkert, hvilket får min iPhone (Opera Mini) til at bede mig om at logge ind på Live >_<
Gravatar #49069 - Brugernavn
13. nov. 2012 15:34
Magten (49067) skrev:
Sammenlignet med SkyDrive er der i hvert fald intet punkt hvor iCloud vinder :p

<snap>
Jo da, i antal brugere :-P
</snap>
Gravatar #49070 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. nov. 2012 15:56
... der har en 10% rabatkode til Fnebs - sig til hvis du er intra
Gravatar #49071 - Ronson ⅍
13. nov. 2012 16:01
SlettetBruger (49063) skrev:
Men vi lader den lægge

Hvad lader vi den lægge?

Nu må du fandeme snart få styr på ligge og lægge!
Gravatar #49072 - Slettet Bruger [1831327921]
13. nov. 2012 16:07
Det kan jeg sku da godt se!
Gravatar #49073 - Magten
13. nov. 2012 17:56
Thoroughbreed (49068) skrev:
Meget muligt, det eneste jeg bruger iCloud til, er backup af telefonen ^_^ One.com har en udmærket Cloud-løsning til dokumenter etc.

Mht SkyDrive, har jeg ikke andet end hate :P Nogle herinde (bl.a. dig og Porre) kan nogle gange linke lidt forkert, hvilket får min iPhone (Opera Mini) til at bede mig om at logge ind på Live >_<
Beder man ikke selv om en dårlig oplevelse når man bruger Opera? :D

...der synes butikkerne skulle tage og få HTC 8X så jeg kan prøve den..
Gravatar #49074 - Caek of Doom
13. nov. 2012 19:06
Elskov (49028) skrev:
hvorfor? :O

Fordi jeg har en spasserryg. Og så havde jeg vist været ekstra produktiv. Ondt i armen fordi jeg fik min anden HPV vaccine. :/

SlettetBruger (49029) skrev:
Seksuelle eksperimenter med hendes nye, langhårede legetøj.

Får jeg ikke ondt i ryggen af... :p
Gravatar #49075 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. nov. 2012 19:45
Opera Mini er 100 gange bedre end Safari - ihvertfald på Newz.dk :P

Jeg vil ikke vide mere >_<
Gravatar #49076 - Fjolle
13. nov. 2012 19:58
... Der skal give blod i morgen :D
Gravatar #49077 - Slettet Bruger [1831327921]
13. nov. 2012 19:58
Magten (49073) skrev:

Min kollega har fået den, men han siger der ikke er meget specielt over den, heller ikke UIet :S. Byggekvaliteten er hvad man forventer af HTC, ringere end Lumia 800.
Gravatar #49078 - Magten
13. nov. 2012 20:15
SlettetBruger (49077) skrev:
Min kollega har fået den, men han siger der ikke er meget specielt over den, heller ikke UIet :S. Byggekvaliteten er hvad man forventer af HTC, ringere end Lumia 800.
Jeg prøvede den meget kort her i weekenden og der synes jeg egentlig den virkede fin. Men vil gerne lige have mulighed for at pille lidt mere :D

Hvis ikke jeg bliver imponeret så må jeg jo vente til næste omgang af WP telefoner ^^
Gravatar #49079 - Brugernavn
13. nov. 2012 20:53
SlettetBruger (49077) skrev:
Magten (49073) skrev:

Jeg ville nok vente og se Nokia Lumia 920 også. Den er faktisk ikke ret meget større:
HTC 8X:--- 132.3 x 66.2 x 10.1 mm
Lumia 920: 130.3 x 70.8 x 10.7 mm

Den har større skærm. Bedre sort, og varmere hvid. Bedre kamera, og måske også lidt bedre byggekvalitet. Men den er så også tungere...
185 g vs 130 g

Jeg har også set en head to head sammenligning, hvor Nokiaen kørte mere flydende ved scroll i browseren. Jeg kan smide lidt links, hvis i vil se nogle anmeldelser.

Efter at have set dem, ville jeg gå efter Lumia 920.
Gravatar #49080 - Slettet Bruger [1831327921]
13. nov. 2012 21:10
Magten (49078) skrev:
Hvis ikke jeg bliver imponeret så må jeg jo vente til næste omgang af WP telefoner ^^

Troede at du, som jeg, ikke var til så stor en skærm som den første bølge af telefoner har.
Gravatar #49081 - Ronson ⅍
13. nov. 2012 21:37
Jeg elsker WP-folkets optimisme.. "Vi venter til næste [omgang/version], så bliver det meget bedre".
Gravatar #49082 - Magten
13. nov. 2012 21:41
Troede egentlig Lumia 920 var noget større.. Oh well..

Jeg vil allerhelst have en med max 4" skærm, må dog indrømme 8X'eren ikke føltes så stor i hånden (og så kan jeg bedre lide designet af den end Lumia 920) - men som med SGS 2/3 så opstår problemet nok når jeg skal have den i lommen.

Kamera går jeg ikke så meget op i, det skal bare være der og kunne tage billeder der ikke er helt elendige :P
Gravatar #49083 - Brugernavn
13. nov. 2012 21:42
Ronson (49081) skrev:
Jeg elsker WP-folkets optimisme.. "Vi venter til næste [omgang/version], så bliver det meget bedre".

Shhh... hvis du siger det til dem, vil de opdage at de siger det samme om Android folket. Det vil skabe et paradoks i universet, der vil få det til at kollapse.
Gravatar #49084 - Slettet Bruger [1831327921]
13. nov. 2012 21:48
Brugernavn (49083) skrev:
siger det samme om Android folket

Vi mangler kun den rette mængde tommer :P Vi er nogen tøser!
Gravatar #49085 - Magten
13. nov. 2012 21:51
Ronson (49081) skrev:
Kan man kalde det at vente til næste version når man har haft WP i et år?

Stod jeg og skulle bruge en telefon lige nu og her så blev det klart en af de tilgængelige WP8 telefoner. Men det gør jeg ikke, så jeg venter gerne.
Gravatar #49086 - XorpiZ
13. nov. 2012 21:51
Ronson (49081) skrev:

Man kan vel argumentere for, at langt de fleste nye versioner gør tingene bedre, så helt forkert er det trods alt ikke.
Gravatar #49087 - Ronson ⅍
13. nov. 2012 22:04
Magten (49085) skrev:
Kan man kalde det at vente til næste version når man har haft WP i et år?
Ja, ligesom når linux-folket, der har haft linux i mange år, spår at "i år" (evt. "næste år") bliver "year of the desktop linux".

Jeg spår at WP og linux peaker nogenlunde samtidig. Enten aldrig eller om rigtig mange år. To scenarier som Microsoft og hardwareproducenterne ikke nødvendigvis bryder sig om :)
Gravatar #49088 - Magten
13. nov. 2012 22:22
Brugernavn (49083) skrev:
Shhh... hvis du siger det til dem, vil de opdage at de siger det samme om Android folket. Det vil skabe et paradoks i universet, der vil få det til at kollapse.
Tja, tjo... Min største anke ved Android er stadig opdateringer. Nexus telefonerne tiltaler mig ikke rigtig så jeg kan ikke være sikker på opdateringer hvis jeg vælger Android.

(HTC One V fra februar i år får ikke engang Android 4.1 som er fra juli, wtf!)

Ronson (49087) skrev:
Ja, ligesom når linux-folket, der har haft linux i mange år, spår at "i år" (evt. "næste år") bliver "year of the desktop linux".

Jeg spår at WP og linux peaker nogenlunde samtidig. Enten aldrig eller om rigtig mange år. To scenarier som Microsoft og hardwareproducenterne ikke nødvendigvis bryder sig om :)
Jeg forventer nu ikke at WP overtager markedet. Jeg forventer at WP vil snuppe et par procenter mere, men ellers kommer der nok ikke til at ske det helt store.
Gravatar #49089 - Brugernavn
13. nov. 2012 23:27
Magten (49088) skrev:
jeg kan ikke være sikker på opdateringer hvis jeg vælger Android.

Det ser heller ikke alt for lyst ud med WP 8 til min Lumia 800. Men min SGS 2 nåede da både at køre Gingerbread, Ice Cream Sandwich og Jellybean. Jellybean via Cyanogen Mod. Men der vil aldrig komme custom ROMs til min Lumia 800, pga licenser og den uhjælpeligt låste bootloader.

SGS 3 har fået Jellybean.

MS bestemte sig efter måneders vildledende rygter og udtalelser fra MS ansatte for ikke at opdatere til WP 8. Så er der et mobil OS hvor man ikke kan være sikker på opdateringer, er det WP.
Gravatar #49090 - Magten
13. nov. 2012 23:43
Lumia 800 får WP 7.8, det gør alle WP 7/7.5 telefoner (er lidt i tvivl om de første 7.0 telefoner, men alle 7.5 får). Det er godt nok ikke den fulde WP8, men det er i det mindste en opdatering (og ikke meget anderledes end Apple som heller ikke giver alle de software funktioner til ældre modeller).

WP telefoner bliver også opdateret forholdsvist hurtigt. Hvad gik der, 4-5 mdr før Samsung havde Android 4.0 klar til SGS 2? Min Omnia W har ikke gået mange uger uden at være fuldt opdateret.

Custom roms gider jeg ikke rode med mere. Jeg har bedre ting at bruge
min tid på.

Historier som HTC One V er bare nok til jeg ikke gider kaste penge efter en Android telefon før der ligger en garanti for opdateringer.

Når det er sagt, så synes jeg selv det er noget pis at jeg ikke får WP8 på min telefon, men Microsoft har givet garanti for opdateringer i 18 mdr fra release fra og med WP8. Derfor vil jeg være villig til at købe en WP8 telefon. Google og deres partnere kunne lære noget af det.
Gravatar #49091 - Brugernavn
14. nov. 2012 00:04
Magten (49090) skrev:
Lumia 800 får WP 7.8, det gør alle WP 7/7.5 telefoner (er lidt i tvivl om de første 7.0 telefoner, men alle 7.5 får). Det er godt nok ikke den fulde WP8, men det er i det mindste en opdatering.

Og med sikkerhed den sidste. Lumiaen har ikke og får aldrig en hovedrevision i opdateringen.

Magten (49090) skrev:
WP telefoner bliver også opdateret forholdsvist hurtigt. Hvad gik der, 4-5 mdr før Samsung havde Android 4.0 klar til SGS 2?

For det første er Android 4 det en hoved revision. For det andet kunne Lumia'en ikke holde strøm en hel dag igennem før der kom en opdatering efter 2 måneder, og den lovede hot spot opdatering kom først efter godt og vel et halvt år.

Magten (49090) skrev:
Custom roms gider jeg ikke rode med mere. Jeg har bedre ting at bruge min tid på.

Jeg ville helt klart bruge tid på en WP8 custom ROM til min Lumia 800, ligesom jeg installerede Jellybean på min SGS 2. Men det ville være ulovligt, og også umuligt pga. den låste bootloader.

Magten (49090) skrev:
Når det er sagt, så synes jeg selv det er noget pis at jeg ikke får WP8 på min telefon, men Microsoft har givet garanti for opdateringer i 18 mdr fra release fra og med WP8. Derfor vil jeg være villig til at købe en WP8 telefon. Google og deres partnere kunne lære noget af det.

Men får den WP9 eller hvad end hoved revisionen hedder om et år?
Eller må den blive ved WP8 ligesom SGS 2 blev udgivet med Android 2.3...
Gravatar #49092 - Magten
14. nov. 2012 00:20
Brugernavn (49091) skrev:
Og med sikkerhed den sidste. Lumiaen har ikke og får aldrig en hovedrevision i opdateringen.
Det har du ret i, og det sutter røv.

Men... Havde Google kunne give mig en garanti om opdateringer ligesom Microsoft gør med WP8, så havde Android klart været med i mine overvejelser igen.

For det første er Android 4 det en hoved revision. For det andet kunne Lumia'en ikke holde strøm en hel dag igennem før der kom en opdatering efter 2 måneder, og den lovede hot spot opdatering kom først efter godt og vel et halvt år.
WP 7.5 var også en hoved revision (major update eller hvad man nu vil kalde dem), alligevel kunne alle eksisterende telefoner opdateres indenfor meget kort tid.

Det var vist ikke et generelt Lumia problem. Min lillebrors holdte fint strøm så vidt jeg husker, men jeg kan tage fejl.

Jeg ville helt klart bruge tid på en WP8 custom ROM til min Lumia 800, ligesom jeg installerede Jellybean på min SGS 2.
Jeg ville nok prøve det, men vedligeholde det og optimere som jeg gjorde på min Hero ville jeg ikke gide.

Men får den WP9 eller hvad end hoved revisionen hedder om et år?
Eller må den blive ved WP8 ligesom SGS 2 blev udgivet med Android 2.3...
Det er der ingen der kan svare på. Grunden til WP 7/7.5 telefoner ikke får WP8 er skift af kerne (CE skiftes ud med NT).
Gravatar #49093 - Brugernavn
14. nov. 2012 00:27
Magten (49092) skrev:
Men... Havde Google kunne give mig en garanti om opdateringer ligesom Microsoft gør med WP8, så havde Android klart været med i mine overvejelser igen.

MS garanterer ikke andet end hvad du allerede fik til Gingerbread på SGS 2. Der kom en masse mindre opdateringer, inden der kom ICS til den.

Der er absolut ingen garanti for at du får næste hovedrevision, så essentielt set har de ikke lovet dig mere end hvad Google ikke lover.

Magten (49092) skrev:
WP 7.5 var også en hoved revision (major update eller hvad man nu vil kalde dem), alligevel kunne alle eksisterende telefoner opdateres indenfor meget kort tid.

Lumia blev ikke leveret med 7.0. Men springet fra 7.0 til 7.5 er mindre end fra Android 2.3 til 4.0.

Magten (49092) skrev:
Jeg ville nok prøve det, men vedligeholde det og optimere som jeg gjorde på min Hero ville jeg ikke gide.

Det vil der heller ikke være mulighed for, fordi kernen ikke kan skiftes. Der findes custom ROM'er nu, der hovedsageligt har flippede bits, som f.eks. alle dem, der allerede fik de nye live tiles i august.

Magten (49092) skrev:
Det er der ingen der kan svare på. Grunden til WP 7/7.5 telefoner ikke får WP8 er skift af kerne (CE skiftes ud med NT).

Det er self. meget fint, men processor arkitekturen i de gamle telefoner er basalt set den samme som i de nye, så det er en undskyldning.
Gravatar #49094 - Magten
14. nov. 2012 00:43
Brugernavn (49093) skrev:
Derr er absolut ingen garanti for at du får næste hovedrevision, så essentielt set har de ikke lovet dig mere end hvad Google ikke lover.
Korrekt. Men garantien er nok til at jeg vælger WP over Android.
Jeg har set for mange eksempler på opdateringer til Android som enten ikke kommer eller er månedsvis undervejs, til at jeg gider kaste mig ud i det.

Lumia blev ikke leveret med 7.0. Men springet fra 7.0 til 7.5 er mindre end fra Android 2.3 til 4.0.
"Alle eksisterende telefoner". Dvs ikke Lumia.

Bullshit iøvrigt.
Android 4.0 var næste store update fra 2.3 til telefoner. http://en.wikipedia.org/wiki/Android_version_histo...
WP 7.5 var næste store update fra 7.0.
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Phone_version...

Det vil der heller ikke være mulighed for, fordi kernen ikke kan skiftes. Der findes custom ROM'er nu, der hovedsageligt har flippede bits, som f.eks. alle dem, der allerede fik de nye live tiles i august.
Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad der kan lade sig gøre og ikke lade sig gøre. Jeg gider som sagt ikke bruge tid på det :P

Det er self. meget fint, men processor arkitekturen i de gamle telefoner er basalt set den samme som i de nye, så det er en undskyldning.
Er CPU'en den absolut eneste forhindring der kunne være?
Gravatar #49095 - Brugernavn
14. nov. 2012 00:54
Magten (49094) skrev:
Bullshit iøvrigt.
Android 4.0 var næste store update fra 2.3 til telefoner. http://en.wikipedia.org/wiki/Android_version_histo...

Android 4.0 er et helt nyt operativsystem med en hel ny kerne, en helt ny grænseflade, baseret på den i honeycomb, og helt nye API'er til android selv og apps samt nye interfaces til hardware. Der er lige så stor forskel om ikke større fra 2.3 til 4.0, som fra WP 7.5 til 8.0.

Din sammenligning svarer til opdateringen fra Android 2.2 til 2.3.

Magten (49094) skrev:
Er CPU'en den absolut eneste forhindring der kunne være?

Der er ikke nogen teknisk begrænsning ud over performance.
Gravatar #49096 - Magten
14. nov. 2012 01:20
Brugernavn (49095) skrev:

Android 4.0 er et helt nyt operativsystem med en hel ny kerne
Mig bekendt er der ikke nogen større ændringer i Linux kernen fra 2.6.35 til 3.01 som er den kerne Android 4.0 gør brug af. Den kunne lige så godt have heddet v2.6.40.

en helt ny grænseflade, baseret på den i honeycomb, og helt nye API'er til android selv og apps samt nye interfaces til hardware
Grænsefladen skal jeg ikke kunne udtale mig om. Synes ikke jeg har lagt mærke til noget nævneværdigt, udover software knapper vist?

Nye API'er og interfaces er vel hvad man kan forvente af en major update.

Der er ikke nogen teknisk begrænsning ud over performance.
Hvilket i sig selv kan være grund nok til ikke at give ældre telefoner den. Hvis performance vil være helt af helvede til så vil jeg hellere leve med en minor update der giver nogle af de nye features end at have en langsom telefon.

Må hellere få sovet, godnat ;)
Gravatar #49097 - Brugernavn
14. nov. 2012 07:02
Magten (49096) skrev:
Mig bekendt er der ikke nogen større ændringer i Linux kernen fra 2.6.35 til 3.01 som er den kerne Android 4.0 gør brug af. Den kunne lige så godt have heddet v2.6.40.

Ændringerne var omfattende nok til at CM teamet heller ikke kunne lave et funktionelt builld af ICS kernen før Samsung. Det er ret usædvanligt.
Magten (49096) skrev:

Det er for det første ikke en ren linux kerne. For det andet har de revideret hele android frameworket, hvilket var hvad, jeg hentydede til. Derfor har de måttet lave nye API'er, der kunne interface med det nye framework, plus at de har lavet om på de kontroller, der er tilgængelige i grænsefladen, og en helt ny håndtering af multitasking.

Det er den mest omfattende opdatering, der er lavet til Android siden starten. Det er ikke små tweaks, og nødvendige udbedringer af fejl, som i WP Mango.
Magten (49096) skrev:
Hvilket i sig selv kan være grund nok til ikke at give ældre telefoner den

Og dog var de ikke sikre på noget som helst, før meget sent, og valgte i stedet at udgive en ny launcher til de gamle telefoner.
Gravatar #49098 - NioBe
14. nov. 2012 08:16
Thoroughbreed (49062) skrev:

Åh jeg har en del problemer med dem.
Først og fremmest, så er man næsten tvunget til iTunes for at kunne bruge skidtet.
Som Magten siger, de har ikke revolutineret deres iOS design i +5 år. Der mangler nyskabning synes jeg.

Når de ENDELIG kommer med en "nyopfunden" ting til deres mobiler, så himler folk op om det som om det er det nyeste nye. Imens andre mobiler altid har haft det. iLarf.

Hvis man skal overføre ting fra den ene mobil til en iPhone er det bare et fucking hul i jorden. (Som jeg kæmpede heledagen med igår...)
Og hvorfor helvede bliver de ved med at lave deres egne sim standarder og stik standarder?

Nårh ja.... for at tage brugerne i røven så de skal bruge flere penge på deres ting.

Det kan godt være folk er pisse uenige med mig.
Men jeg er nu glad for Android når man får en ordenlig telefon fra producenterne som ikke er Wildfire eller lign.
Som de fleste telefoner køre de med samme stik standard. På det punkt finder jeg det rart at jeg kan lade min mobil hos en ven der har f.eks. en W7 i stedet.

Også er der bare nogle ting jeg synes er nemmere end på en iPhone. F.eks. Internet Deling som man ikke skal ind og finde i en undermenu af en undermenu for at finde og aktivere den.... Meh...
Gravatar #49099 - Brugernavn
14. nov. 2012 08:20
...der blev kontaktet af sin chef kl. 6:50 fordi han lige ville have mig til at komme lidt tidligere ind, fordi han havde nogle ændringer til et site, der skulle laves inden kl. 9. Han vidste det i aftes, så hvorfor helvede sagde han det ikke der, så jeg ikke skulle springe i tøjet, for at jorde ind på kontoret og stresse helt vildt i en time. Grrr
Gravatar #49100 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
14. nov. 2012 08:31
Well, jeg synes det er fedt at Apple har beholdt deres 30 pins dock helt tilbage fra de første iPods, det er da at gøre brugeren glad?.. Tænk på pre-smartphone æraen, hvor hver producent havde 2-3 forskellige stik :)

- okay, nu har de så lige fået Lightning, but still xP

Anyway, mht designet på deres UI, så er det det jeg godt kan lide ved iOS - kan ikke fordrage HTC Sense, Livi Tiles og hvad Samsung nu end kalder deres (hedder det stadig TouchWiz?)

Som jeg har sagt før, så er mit yndlings OS Windows Mobile 6,5 - det er i hvert fald det jeg var mest glad for :D

Mht til iTunes, så er det "overhovedet" ikke nødvendigt ^_^
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login